چگونه در برابر یک خودشیفته مرز بگذارید؟

خط سلامت: آیا در زندگی خود با فرد خودشیفته مواجهید که برای شما احترامی قائل نیست؟ زمانی که نمی توانید آنها را به طور کامل رها کنید، بهترین کار ایجاد مرزهای محکم است.

چگونه در برابر یک خودشیفته مرز بگذارید؟

چرا اجرای مرزها با یک خودشیفته سخت است؟

اما، هر بار که ما با خودشیفته‌ها مرزهایی تعیین می‌کنیم، احتمالاً با منفجر شدن آن در صورت مان پایان می‌یابد بنابراین مشکل تنظیم مرز چیست، و چه چیزی را می‌توانیم تغییر دهیم تا مطمئن شویم که مرزهای مان ثابت بمانند؟

جیمی نولز، روانشناس ، تنها چیزی را که باید در مورد تعیین حد و مرز با یک خودشیفته بدانید، توضیح می دهد.

چرا اعمال مرزها با یک خودشیفته سخت است؟

 نمی توانید به راحتی با یک خودشیفته حد و مرز تعیین کنید زیرا خودشیفته ها به استقلال شخصی احترام نمی گذارند. با این حال، یک خودشیفته مجبور نیست با مرزهای شما موافقت کند مگر اینکه بتوانید آنها را تعیین کنید.

اگر آنها گوش ندهند چه اتفاقی می افتد؟ چگونه مرزهای خود را تقویت کنیم؟ مرز این نیست که نمی‌توانی با من آن‌طور صحبت نکنی یا حتی لطفاً با من آن‌طور صحبت نکن. مرز این است که اگر با من اینطور صحبت کنی، این چیزی است که من می‌خواهم انجام دهم.

اگر مدام به من بی احترامی کنی، مکالمه را برای سی دقیقه ترک می کنم.اگر به فضای شخصی من احترام نگذارید ، اتاق را ترک خواهم کرد.

به هیچ وجه این موضوع کنترل آنها نیست. ما کنترلی بر آنچه آنها می‌گویند یا انجام می‌دهند نداریم. با این حال، ما بر واکنش های خود و نحوه واکنش خود کنترل داریم.

 اگر بگویند بی انصافی می کنیم یا آنها را مجازات می کنیم چه؟  آیا دور شدن یا این گونه مطالبات بی احترامی نیست ؟

آیا خنده دار نیست که اینقدر نگران این هستیم که کلمات مان چگونه بر آنها تاثیر می گذارد؟ نمی‌خواهیم بی‌احترامی کنیم، اما آن‌ها حتی یک بار هم به ما لطف نکردند. آنها یک بار هم عذرخواهی نکردند یا سعی نکردند به مرزهای ما احترام بگذارند.

وقتی در مورد مرزها و ارتباطات صحبت می کنیم، به راحتی می توان خوب فکر کرد دقیقاً با یک خودشیفته کار نمی کند اما نکته دقیقاً همین است. مرزها هرگز برای افراد خودشیفته کار نمی کردند.

به یاد داشته باشید افراد خودشیفته به احترام متقابل، ارتباط سالم یا ارتباط اهمیتی نمی دهند. یک خودشیفته فقط به این اهمیت می دهد که شما را سرکوب کند تا احساس قدرت و مسئولیت کنید. احساس کند برنده شده و بهتر از شما هست. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان