8 برچسب به درونگراها که نشان می دهد آنها را نمی شناسید

خط سلامت: بزرگترین نقطه ضعف یک درونگرا چیست؟درونگراها به راحتی توسط محرک های بیرونی منحرف می شوند و در حالی که ممکن است برای گفتن هر چیزی خیلی خوب باشند، وقتی سعی می کنند تمرکز کنند با وقفه های مداوم بسیار ناامید می شوند. آیا درونگراها به راحتی عصبانی می شوند؟ درونگراها حساس هستند. اگر همه چیز آنطور که برنامه ریزی کرده بودند پیش نرود یا اتفاق غیرعادی رخ دهد یا شرایطی پیش بیاید که به راحتی ناراحت، آزرده یا آزرده شوند، به راحتی تحت تأثیر قرار می گیرند، به ویژه در مورد موضوع خاصی که انجام می دهند. دوست ندارم در موردش صحبت کنم قرار ملاقات با یک درونگرا: این ویژگی های درونگرا را بدانید به طور معمول، افرادی که درون گرا هستند، گروه کوچکی از دوستان نزدیک دارند، از تنهایی لذت می برند، و گروه ها یا مهمانی های بزرگ را گاهی اوقات خسته می کنند . آنها همچنین بسیار خودآگاه هستند، از مشاهده افراد و موقعیت ها لذت می برند و به سمت مشاغلی کشیده می شوند که استقلال را تقویت می کنند.

8 برچسب به درونگراها که نشان می دهد آنها را نمی شناسید

به طور معمول، افرادی که درون گرا هستند، گروه کوچکی از دوستان نزدیک دارند، از تنهایی لذت می برند و گروه ها یا مهمانی های بزرگ را گاهی اوقات خسته می کنند .

به گزارش خط سلامت درونگراها همچنین بسیار خودآگاه هستند، از مشاهده افراد و موقعیت ها لذت می برند و به سمت مشاغلی کشیده می شوند که استقلال را تقویت می کنند.

تفاوت بین درک درونگراها و درک نادرست از آنها 

افراد درون گرا خجالتی نیستند، آنها فقط محیط های آرام و با حداقل محرک را ترجیح می دهند. با این حال، آنها اغلب خود را در معرض نظرات خیرخواهانه اما طاقت فرسا قرار می دهند.

درونگراها آرزو می کنند که مردم از گفتن برخی چیزها به آنها دست بردارند. و باور کنید، من خودم به عنوان یک درونگرا، می‌توانم به شما بگویم عبارات کمی وجود دارد که مایلیم آن‌ها را از مکالمات پاک کنیم.

در اینجا هشت نظر وجود دارد که ما درونگراها آرزو می کنیم که دیگر وارد دنیای صلح آمیز ما نشوید.

 خیلی ساکتی

این عبارتی است که ما درونگراها اغلب می شنویم.

در حالی که برخی ممکن است از آن به عنوان یخ شکن یا راهی برای تحریک مکالمه استفاده کنند، برای ما، این یک ضربه ظریف به طبیعت ما است.

سکوت را نباید با بی علاقگی یا گوشه گیری یکی دانست. برای یک درونگرا، سکوت حالت ترجیحی ماست، جایی که ما بیشتر احساس راحتی می کنیم و خودمان. ما شنونده، ناظر، متفکر هستیم - سکوت ما نشانه قطع ارتباط نیست، بلکه نمادی از ماهیت درون نگر ما است.

بنابراین دفعه بعد که وسوسه شدید به سکوت ما اشاره کنید، گویی این مشکلی است که نیاز به حل دارد، به یاد داشته باشید - این فقط راه ماست. و ما کاملاً با آن مشکلی داریم.

 آیا تنها نمی شوید؟

یک بار در یک جمع خانوادگی، عمه ام این سوال را از من پرسید. او نگران بود، من را می دید که آرام در گوشه ای با کتابی نشسته ام، در حالی که دیگران مشغول گفتگوی پر جنب و جوش بودند.

حقیقت این است که تنها بودن برای ما درونگراها مساوی با تنهایی نیست. ما برای زمان تنهایی خود ارزش قائلیم. این زمانی است که ما چیزهایی را که دوست داریم شارژ می کنیم، فکر می کنیم و انجام می دهیم.

پس نه عمه جین، من وقتی تنها هستم تنها نمی شوم. من به سادگی از تنهایی ام لذت می برم.

 باید بیشتر بیرون بیایید

در جامعه‌ای که اغلب برون‌گرایی را جشن می‌گیرند، این عبارت اغلب به سمت درون‌گراها پرتاب می‌شود. این بر اساس این تصور غلط است که درونگراها ناراضی یا ناراضی هستند زیرا زمان کمتری را در محیط های اجتماعی می گذرانند.

با این حال، به گفته مارتی اولسن لین، روانشناس، نویسنده کتاب «مزیت درونگرا: چگونه افراد آرام می توانند در دنیای برونگرا رشد کنند»، درونگراها تجربیات را متفاوت از برونگراها پردازش می کنند. آنها حتی در حالت استراحت سطح پایه بالایی از تحریک و برانگیختگی شناختی دارند و بنابراین دائماً در حال پردازش اطلاعات و انعکاس هستند. به همین دلیل است که آنها به دنبال محیط های آرام و با حداقل محرک هستند.

بنابراین، وقتی به یک درونگرا می گویید "بیشتر بیرون بروید"، از او می خواهید که از منطقه راحتی خود فاصله بگیرد، که می تواند برای او خسته کننده و بیش از حد تحریک کننده باشد.

خجالتی هستید، نه؟

نکته اینجاست که همه افراد درونگرا خجالتی نیستند. درونگرایی مترادف با کمرویی نیست. این در مورد این است که ما انرژی خود را از کجا می گیریم. درونگراها با گذراندن زمان به تنهایی شارژ می شوند و این لزوماً به این معنی نیست که ما از تعامل اجتماعی می ترسیم.

مطمئناً، برخی از درونگراها نیز ممکن است خجالتی باشند، اما این امر مسلم نیست. ما می توانیم از رویدادهای اجتماعی لذت ببریم و حتی در آنها پیشرفت کنیم. ما فقط به زمان آرام خود برای شارژ مجدد باتری های خود نیاز داریم. بنابراین قبل از نتیجه‌گیری سریع، کمی وقت بگذارید و بفهمید که درونگرا بودن بیشتر به مدیریت انرژی مربوط می‌شود تا اضطراب اجتماعی.

چرا نمی توانید اجتماعی تر باشید؟

این سوال ذهن بسیاری از افراد درونگرا را به خود مشغول می کند. مسئله این نیست که نمی توانیم اجتماعی باشیم، بلکه نیازها و ترجیحات اجتماعی ما متفاوت است.

ما گفتگوهای عمیق و معنادار را به گفتگوهای کوچک ارج می نهیم. ممکن است ما زندگی مهمانی نباشیم، اما کسانی هستیم که در گوشه‌ای ساکت با یک مکالمه عمیق خواهید دید.

اجتماعی بودن همیشه به معنای در مرکز توجه بودن نیست. بنابراین وقتی از ما می‌پرسید که چرا نمی‌توانیم اجتماعی‌تر باشیم، احساس می‌کنید که از ما می‌خواهید کسی باشیم که نیستیم. و این، دوست من، می تواند بسیار ناامید کننده باشد.

باید از پوسته خود بیرون بیایید

یادم می آید زمانی در دبیرستان معلمی این را به من گفت. منظورش خوب بود، فکر می‌کرد مرا تشویق می‌کند که برون‌گراتر و بیشتر دیده شوم.

اما نکته اینجاست - پوسته من زندان نیست، پناهگاه من است. اینجاست که آرامش، وضوح و خلاقیت پیدا می کنم. اینجاست که من راحت ترم و راحت بودن با خود نباید به عنوان یک محدودیت تلقی شود.

ما درونگراها نیازی به «بیرون آمدن» از جایی نداریم. ما فقط نیاز به درک و پذیرش خودمان داریم.

زیاد صحبت نمی کنید، درست است؟

فقط به این دلیل که ما همیشه اولین نفری نیستیم که صحبت می کنیم یا هر سکوتی را پر می کنیم، به این معنی نیست که چیزی برای گفتن نداریم. ما تمایل داریم قبل از صحبت فکر کنیم و ترجیح می دهیم افکارمان را با دقت بیان کنیم.

این در مورد محفوظ بودن یا مخفی بودن نیست، بلکه ترجیح دادن کیفیت به کمیت است. ما ممکن است زیاد صحبت نکنیم، اما وقتی صحبت می کنیم، سعی می کنیم آن را معنادار و تاثیرگذار کنیم.

پس به یاد داشته باشید، سکوت همیشه دعوتی برای پر کردن آن نیست. گاهی اوقات، این ما صرفاً وقت خود را صرف می کنیم تا به روشی صادقانه برای خود پاسخ دهیم.

فقط باید صمیمی تر باشید

مهمترین چیزی که باید در مورد درونگراها درک کرد این است که درونگرایی ما یک نقص یا مانعی برای غلبه بر آن نیست. این به سادگی بخشی از آن چیزی است که ما هستیم.

ما نیازی نداریم که بیشتر برونگرا باشیم، درست مثل برونگراها که نیازی به محتاط بودن ندارند. همه ما به گونه‌ای متفاوت سیم‌کشی شده‌ایم، و این چیزی است که ما را منحصربه‌فرد می‌کند.

برون گرا بودن کلید خوشبختی یا موفقیت برای همه نیست. برای برخی از ما، در لحظات آرام، گفتگوهای عمیق و خلوت آرام است که شادی و رضایت خود را می یابیم.

ماهیت این گفتگو در مورد اینکه چه کسی درست است یا اشتباه نیست، بلکه در مورد درک و پذیرش است.

درونگراها نقص یا کمبود ندارند. ما به سادگی جهان را به شیوه ای متفاوت درک، تعامل و تجربه می کنیم. سکوت ما نشانه بی علاقگی نیست و نیاز ما به تنهایی نشانه قطع ارتباط نیست.

روانشناس کارل یونگ که مفاهیم شخصیت درون گرا و برون گرا را معرفی کرد، زمانی گفت: «هر فردی با نور خودش می درخشد. هیچ دو شعله ای شبیه هم نیستند.»

درونگراها نوع متفاوتی از شعله هستند شعله ای که ممکن است آرام تر بسوزد اما روشنایی کمتری ندارد. این بسیار مهم است که دفعه بعد که وسوسه شدید از یک درونگرا بپرسید که چرا آنقدر ساکت هستند یا چرا بیشتر معاشرت نمی کنند، این را به خاطر بسپارید.

در پایان، این در مورد دیدن افراد همان گونه که هستند و احترام گذاشتن به شیوه منحصر به فرد آنها برای حضور در جهان است. به هر حال، تنوع در فکر و رفتار چیزی است که بشریت را بسیار جذاب می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان