وقتی بر ترس غلبه کنید چه اتفاقی می افتد؟

خط سلامت: چگونه بر ترس غلبه کنیم؟ غلبه بر ترس به افزایش اعتماد به نفس کمک می کند زیرا می توانید با ترس های خود روبرو شوید و با آنها مقابله کنید.

وقتی بر ترس غلبه کنید چه اتفاقی می افتد؟

افزایش حس اعتماد به نفس به شما در تمام زمینه های زندگی کمک خواهد کرد. همچنین شما را تشویق می کند تا خود را به چالش بکشید، که راهی عالی برای یادگیری و رشد است.

به گزارش خط سلامت مواجهه رودررو با ترس‌های تان همچنین می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و نشان دهد قادر به انجام کاری هستید که ممکن است زمانی غیرممکن به نظر برسد . در حالی که رفتار بر اساس ترس شما را محدود می کند، مواجهه با ترس ها می تواند رهایی بخش و دگرگون کننده باشد.

اگر بر این ترس غلبه کنید چه سودی خواهید برد؟

غلبه بر ترس های خود می تواند فواید زیادی برای زندگی شما به همراه داشته باشد. اولاً، به شما این امکان را می دهد که از محدودیت هایی که ترس بر شما تحمیل می کند رها شوید .

با رویارویی مستقیم با ترس‌هایتان، احساس قدرت و آزادی به دست می‌آورید، منطقه راحتی خود را گسترش می‌دهید و درها را به روی فرصت‌های جدید باز می‌کنید.

وقتی بر ترس غلبه کنیم چه اتفاقی می افتد؟

وقتی خود را مجبور می کنید با هر موقعیت ترس آور در زندگی خود روبرو شوید، عزت نفس افزایش می یابد و احساس غرور شخصی شما افزایش می یابد . در نهایت به نقطه ای از زندگی می رسی که از هیچ چیز نمی ترسید.

ترس های شدید و غیر منطقی، توانایی فرد برای رویارویی با چالش های زندگی را کاهش می دهد.

 پژوهش ها نشان داده است بهترین روش برای غلبه بر ترس های شدید و غیر منطقی، مواجه شدن با آن هاست.

مزایای غلبه بر احساس ترس

تقویت اعتماد به نفس

تغییر نگرش نسبت به زندگی

افزایش توان روانی فرد

غلبه بر احساترس

چند راه برای غلبه بر احساس ترس، عبارت است از:

پذیرش ترس ها

ترس  یکی از هیجانات اصلی انسان است که به بقای او کمک می کند. پذیرش ترس  انسان را ضعیف نمی کند، در عوض، فرد را برای مواجهه با چالش های زندگی آماده می کند.

شناسایی نقاط قوت

تحقیقات نشان می دهد افرادی که نقاط قوت خود را می شناسند و توسعه می دهند، نه تنها احساس افسردگی و ترس کمتری را گزارش می دهند، بلکه انعطاف پذیرتر نیز هستند.

کاهش استرس ها

استرس از جمله عواملی است که رویارویی با ترس ها را دشوار می کند. برای درمان ترس های غیرمنطقی و شدید ( فوبیا)، روانشناسان بالینی ابتدا موقعیتی را فراهم می کنند که فرد در آن به دور از هرگونه استرس، آرامش را تجربه کند و به این ترتیب برای رویارویی با موقعیت هراس آور مهیا شود.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان