این افراد با ریسک بالای افسردگی و اضطراب روبرو هستند

خط سلامت: مطالعات در ایالات متحده نشان داده است افراد مبتلا به آلرژی تقریباً یک و نیم برابر بیشتر در معرض افسردگی شدید قرار دارند ، پیوندی که به ویژه در بین زنان قوی است.

این افراد با ریسک بالای افسردگی و اضطراب روبرو هستند

مطالعات مشاهده ای نشان داده اند رینیت آلرژیک با خطر بالای اضطراب مرتبط است.

به گزارش خط سلامت برخی از محققان فکر می‌کنند که تحریک واکنش‌های آلرژیک در بدن ممکن است تأثیر آن‌ها بر مغز را افزایش داده و منجر به شرایطی مانند افسردگی و اضطراب شود .

علاوه بر این، کسانی که آلرژی غذایی دارند اغلب با استرس شدید در محیط های اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند. بین آلرژی و ابتلا به بیماری های روانی رابطه مستقیم وجود دارد. 

 آلرژی، از جمله رایج ترین بیماری های خود ایمنی است که فرد را بالقوه در معرض ابتلا به بیماری های روانی قرار می دهد.

رابطه آلرژی با بیماری عای روانی

محققان هنوز به دنبال ارتباط بین بیماری های روانی و آلرژی هستند. آنها می دانند که افراد مبتلا به آلرژی بیشتر احتمال دارد که به بیماری های روانی مبتلا شوند، اما مطمئن نیستند که چه چیزی این رابطه را تبیین می کند.

به طور خاص، آسم (یکی از آنواع آلرژی) و تب یونجه با اسکیزوفرنی، افسردگی و اختلال دوقطبی مرتبط است، در حالی که افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک (اگزما)، بیشتر به افسردگی، اسکیزوفرنی و اضطراب مبتلا می شوند. تحقیقات همچنین نشان می دهد افراد مبتلا به آلرژی فصلی بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات اضطرابی هستند.

سوالات بی پاسخ

با این حال، محققان مطمئن نیستند آیا علت و معلولی وجود دارد یا خیر. اگر وجود داشته باشد، آنها همچنین نمی دانند که کدام یک ممکن است اول اتفاق بیفتد. محققان معتقدند دلایل متعددی وجود دارد که چرا یک همبستگی می تواند وجود داشته باشد. آنها فکر می کنند افرادی که به دلیل آلرژی خود خارش شدیدی را تجربه می کنند، برخی پیامدهای اجتماعی را تجربه کنند که باعث کاهش سلامت روان آن ها می شود.

آلرژی و مختل شدن خواب

اگر آلرژی خواب فرد را مختل کند، باعث ایجاد یا تشدید مشکلات سلامت روان، به ویژه اختلالات خلقی می شود. افرادی که کم خواب هستند بیشتر در معرض اضطراب، افسردگی، اختلال دوقطبی و اختلال کم توجهی و بیش فعالی هستند.

التهاب

افرادی که آلرژی دارند افزایش التهاب را تجربه می کنند. در همین حال، التهاب می تواند در برخی از شرایط سلامت روان نقش داشته باشد. اکنون پزشکان می‌دانند استرس روانی باعث التهاب می شود و آلرژی را تشدید می کند. برخی از محققان بر این باورند که التهاب ریشه همه مسائل مربوط به سلامت روان است. هنگامی که التهاب وجود دارد، می تواند نحوه عملکرد مغز را تغییر دهد.

تغذیه

خوردن غذاهای نامناسب می تواند باعث بدتر شدن آلرژی شود بنابراین باید رژیم غذایی خود را به دقت کنترل کنید. هنگامی که در رژیم غذایی خود به اندازه کافی امگا 3 و منیزیم دریافت نمی کنید، نشان داده شده است برخی از بیماری های روانی ممکن است ظاهر شوند.

مراقبت های اولیه

مصرف داروهای بدون نسخه و استفاده از درمان‌های خانگی مانند روغن‌های گیاهی، به توقف آلرژی کمک می کنند. مراجعه به روانشناس بالینی کمک می کند تا علائم اولیه بیماری های روانی را در زمانی که درمان آن ها راحت تر است، شناسایی کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان