استراتژی‌های کاهش استرس در تعطیلات آخر هفنه

خط سلامت: چرا آخر هفته استرس دارم؟ اما برای برخی افراد، تعطیلات آخر هفته در واقع می تواند منبع اضطراب و استرس باشد.

 استراتژی‌های کاهش استرس در تعطیلات آخر هفنه

فکر داشتن دو روز کامل در تعطیلات آخر هفته بدون ساختار و روال هفته کاری می تواند دلهره آور باشد مثل این است که یک بوم خالی به شما می دهند و به شما می گویند یک شاهکار خلق کنید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید. به آن مانند یک ترن هوایی فکر کنید.

به گزارش خط سلامت وقتی تعطیلات بالاخره شروع می شود، اغلب حتی بیشتر از حد معمول استرس داریم. فشاری را که بسیاری از مردم برای منحصر به فرد و خارق‌العاده ساختن هر تعطیلات احساس می‌کنند، به آن اضافه کنید، و جای تعجب نیست که گاهی اوقات حتی خسته‌تر از زمانی که ترک می‌کردیم به سر کار باز می‌گردیم.

 اگر چه تعطیلات فوق‌العاده‌ است، اما برای بسیاری از افراد، تعطیلات و همنشینی های شاد در کناردوستان موجب استرس مفرط است. این استرس می تواند سلامتی را به خطر بیندازد.

 اگر بیشتر از حد معمول استرس دارید، به فهرستی از استراتژی‌های کاهش استرس در تعطیلات در زیر توجه کنید.

یک فنجان چای گرم 

یک فنجان چای مورد علاقه‌تان می‌تواند به شما کمک کند قبل از اینکه لب‌هایتان را لمس کنند، استرس را از بین ببرید. یک دقیقه وقت بگذارید و بخار را تماشا کنید و رنگ چای را در آب جوش مشاهده کنید. فنجان را با دو دست بگیرید و انتقال حرارت را از طریق انگشتان خود احساس کنید.

استراحت کتاب

از تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن پدر و مادر خود، سرگرم کردن فرزندان خود یا میزبانی عالی برای دوستان و خواندن کتاب لذت ببرید. آب و هوای زمستانی برای دنج بودن با لباس های راحت، یک کتاب خوب و شاید حتی آن فنجان چای عالی است.

رقص

رقص می تواند به بدن سیگنال دهد که زمان استراحت فرا رسیده است. نشان داده شده است رقص به برخی از بیماران کمک می کند تا اضطراب و افسردگی را مدیریت کنند .

چیزی بساز

روی ایجاد یک چیز سرگرم کننده تمرکز کنید. یک مداد بردارید و یک پرتره با جزئیات ترسیم کنید یا یک پروژه ساده را خودتان انجام دهید، مانند نقاشی کردن طرح‌های ساده گل روی یک قطعه از دکوراسیون خانه.

بنویسید

افکار زیادی در اطراف می چرخند که نمی توانید روی هیچ یک از آنها تمرکز کنید؟ یک خودکار بردارید و آنها را به کاغذ بسپارید.

تمرینات تنفسی

تمرینات تنفسی می تواند اعصاب را در عرض چند ثانیه آرام کند، بدون نیاز به هیچ وسیله ای جز ریه های خود.

استرس را از خود دور کنید

حرکات کششی را امتحان کنید تا به سرعت تنش را از بین ببرید و استرس را از خود دور کنید.

لحظه ای را به مدیتیشن اختصاص دهید

ساده تراز آن چیزی است که فکر می کنید. مدیتیشن فقط ذهن را پاک نمی‌کند، بلکه اجازه می‌دهد قبل از انتخاب افکاری که در آنها درگیر می شوید آنها را آزاد کنید. همراه با کاهش استرس، مدیتیشن می تواند کمک کند به خواب بروید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان