رابطه عاشقانه بیشتر افراد را شاد می کند یا رابطه عاشقانه؟

خط سلامت: دوستی چه تأثیری بر شخصیت دارد؟ دوستان می‌توانند با الگوبرداری از رفتارها، نگرش‌ها و پاسخ‌های عاطفی بر رشد شخصیت تأثیر بسزایی بگذارند .

رابطه عاشقانه بیشتر افراد را شاد می کند یا رابطه عاشقانه؟

دوستی های مثبت می توانند همدلی را تقویت کنند، رفتارهای مثبت را تقویت کنند و عزت نفس را تقویت کنند، در حالی که تأثیرات منفی ممکن است رفتارهای مضر را تقویت کند.

به گزارش خط سلامت دوستان شما یا رابطه شما را تقویت می کنند یا قطع می کنند. چه چیزهایی بر روابط دوستانه تأثیر می گذارد؟

عوامل فردی شامل جذابیت، مهارت ارتباطی، شخصیت و حس شوخ طبعی بر روابط دوستانه موثر است. عوامل دوتایی شباهت، خودافشایی متقابل و علاقه متقابل هستند.

دوستان چگونه بر سلامت روان تأثیر می گذارند؟

دوستی یک عنصر حیاتی در محافظت از سلامت روان است. دوستان می توانند ما را ثابت نگه دارند، به ما کمک کنند تا مسائل را در چشم انداز ببینیم و به ما در مدیریت مشکلات زندگی کمک کنند. بهترین کاری که دوستم برای من انجام داد این بود که آنها من را همانطور که بودم پذیرفتند.

اگر چه فرهنگ رایج جامعه بر روابط عاشقانه تاکید می کند. اغلب فکر می کنیم پیدا کردن شخص مناسب برای رابطه ما را خوشحال و راضی می کند، اما تحقیقات نشان می دهد دوستان در واقع برای رفاه روانی ما اهمیت بیشتری دارند. دوستان بیشتر از هر چیز دیگری شادی را وارد زندگی ما می کنند.

 دوستی ها تاثیر زیادی بر سلامت روان و شادی دارند. دوستان خوب استرس را از بین می برند، آسایش و شادی را فراهم می کنند و از تنهایی و انزوا جلوگیری می کنند.

اثرات روابط دوستانه

ایجاد روابط دوستانه نزدیک تأثیر قدرتمندی بر سلامت جسمانی دارد. فقدان ارتباط اجتماعی ممکن است به اندازه سیگار کشیدن یا داشتن یک سبک زندگی کم تحرک خطر ایجاد کند. دوستان حتی موجب طول عمر می شوند. یک مطالعه سوئدی نشان داد همراه با فعالیت بدنی، داشتن یک شبکه غنی از دوستان می تواند سال های قابل توجهی به زندگی اضافه کند.

بسیاری از ما برای ملاقات با افراد و ایجاد ارتباطات با کیفیت در تلاش هستیم. با این حال، سن یا شرایط شما هر چه باشد، برای پیدا کردن دوستان جدید، ارتباط مجدد با دوستان قدیمی و بهبود زندگی اجتماعی، سلامت عاطفی و رفاه کلی هرگز دیر نیست.

فواید دوستی

در حالی که ایجاد و حفظ دوستی مستلزم زمان و تلاش است، دوستی سالم می تواند:

خلق و خو را بهبود بخشد. گذراندن وقت با دوستان شاد و مثبت می تواند خلق و خو را بالا ببرد و دیدگاه را تقویت کند.

کمک می کند تا به اهداف خود برسید. خواه در تلاش برای تناسب اندام باشید، سیگار را ترک کنید یا زندگی خود را بهبود بخشید، تشویق یک دوست واقعاً می تواند اراده شما را تقویت کند و شانس موفقیت را افزایش دهد.

استرس و افسردگی را کاهش می دهد. داشتن یک زندگی اجتماعی فعال می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و به کاهش انزوا که عامل اصلی افسردگی است، کمک می کند.

در مواقع سخت حمایت می کند. حتی اگر فقط داشتن کسی باشد که مشکلات تان را با او در میان بگذارید، دوستان می‌توانند به شما کمک کنند تا با بیماری‌های جدی، از دست دادن شغل یا یکی از عزیزان تان، قطع رابطه یا هر چالش دیگری در زندگی کنار بیایید.

با افزایش سن از شما حمایت می کنند. افزایش سن، بازنشستگی ، بیماری و مرگ عزیزان اغلب شما را منزوی می کند. داشتن افرادی که می‌توانید برای شرکت و حمایت به آنها مراجعه کنید، می‌تواند با بالا رفتن سن، هدفی را برای شما به ارمغان بیاورد و به عنوان محافظی در برابر افسردگی، ناتوانی، سختی و از دست دادن عمل کند.

عزت نفس خود را بالا می برد. دوستی یک خیابان دو طرفه است و بخش «بخشیدن» در دادن و گرفتن به احساس ارزشمندی کمک می کند. بودن در کنار دوستان باعث می شود احساس نیاز کنید و به زندگی شما هدف می بخشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان