آلزایمر و زوال عقل دیررس چه تفاوتی دارد؟

خط سلامت: زوال عقل دیررس معمولاً افراد بالای 80 سال را مبتلا می کند و باعث مشکلات حافظه و تفکر می شود. انسفالوپاتی TDP-43 مرتبط با سن غالب لیمبیک (LATE) نوعی زوال عقل است که بر حافظه، تفکر و مهارت های اجتماعی تأثیر می گذارد .

آلزایمر و زوال عقل دیررس چه تفاوتی دارد؟

انسفالوپاتی TDP-43 مرتبط با سن غالب لیمبیک (LATE) یک نوع زوال عقل است که اخیراً مشخص شده است .

به گزارش خط سلامت مشابه سایر اشکال اختلالات مغزی، مانند بیماری‌ آلزایمر ، زوال عقل دیررس (LATE) باعث ایجاد مشکلاتی در حافظه و تفکر می شود اما علل زمینه ای متفاوتی دارد.

وقتی مردم به مشکلات حافظه فکر می کنند، بیماری آلزایمر به ذهن می رسد. آلزایمر علایمی مشابه، اختلال مغزی LATE دارد.

 بیماری LATE علایمی مشابه بیماری آلزایمر دارد. پژوهش ها نشان داده است این بیماری تا سال ها به اشتباه آلزایمر تشخیص داده می‌شد.

آلزایمر و بیماری LATE

درصد قابل توجهی از افراد بالای 80 سال که تصور می‌شد از آلزایمر رنج می‌برند در واقع با اختلال مغزی دیگری به نام LATEدست و پنجه نرم می‌کنند. علائم هر دو بیماری شامل مشکلات حافظه، کاهش تفکر منطقی و ابتلا به بیماری های روانی است.

تفاوت آلزایمر و بیماری LATE

علایم آلزایمر و بیماری LATE کاملا مشابه هم هستند، اما پیشرفت بیماری LATE کندتر است. ساختارهای مغزی که در اثر ابتلا به بیماری LATE  تخریب می شود، با مناطق مغزی مرتبط با آلزایمر متفاوت است. محققان عقیده دارند درمان بیماری LATE در آینده، نیاز به کشف داروهای جدیدی را می طلبد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان