آلودگی هوا موجب دو بیماری مهم در مغز می شود

خط سلامت: چند مطالعه قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های هوا را با محدود شدن جریان خون در شریان‌ها مرتبط دانسته‌اند که می‌تواند منجر به افزایش فشار خون و افزایش خطر سکته شود که هر دو عامل خطر زوال عقل هستند.

 آلودگی هوا موجب دو بیماری مهم در مغز می شود

شواهد نشان می دهد کاهش آلاینده ها می تواند به سلامت طولانی مغز کمک کند .

به گزارش خط سلامت هوایی که تنفس می کنیم تاثیر مستقیمی بر مغز ما دارد. شواهد فزاینده قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا را با افزایش خطر زوال شناختی و بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی، از جمله آلزایمر و پارکینسون مرتبط می‌دانند 

 مطالعات نشان داده است آلودگی هوا توانایی بدن برای مقابله با عفونت و التهاب را کاهش می دهد؛ چنین مکانیسمی کاهش سلامت مغز و مبتلا شدن به اختلالات عصبی را به دنبال دارد.

 آلودگی هوا و کاهش سلامت مغز

یک مطالعه نشان داده است آلودگی هوا، احتمال ابتلا به اختلالات عصبی را تشدید می کند. این مطالعه روی روش هایی که آلاینده های PM 2.5 (دسته بندی خاصی از ذرات که قطر آن ها 2.5 میکرون)  بر مغزموش ها تأثیر می گذاشت، متمرکز بود. نتایج نشان داده آلاینده ها و سموم محیطی در التهاب مغز نقش دارند؛ به گونه ای که این مواد توانایی فرد را برای مقابله با عفونت یا التهاب کاهش می دهند و احتمال تحلیل مغز را افزایش می دهند.

تأثیر آلودگی هوا بر سلامتی

بسیاری از پیامدهای منفی بهداشتی در معرض آلودگی هوا وجود دارد ، چه برای مدت زمان طولانی و چه برای مدت زمان کوتاه. عوارض جانبی ممکن است حاد تا مزمن باشد و احتمال تأثیر در بزرگسالان، کودکان و بارداری را به دنبال دارد.

بث گاردینر روزنامه نگار محیط زیست و نویسنده کتاب زندگی و نفس در عصر آلودگی هوا می گوید: "وقتی آلودگی هوا در محیط افزایش پیدا می کند، نرخ شیوع حملات قلبی و سکته های مغزی بالا می رود.

داده های حاصل از سال ها پژوهش نشان داده است بین افزایش PM 2.5 و بستری شدن در بیمارستان های مرتبط با پارکینسون، آلزایمر و سایر انواع زوال عقل ها ارتباط  مستقیمی وجود دارد. این امر احتمالاً به دلیل روش هایی است که در آن آلودگی هوا باعث افزایش استرس و تخریب بافت عصبی می شود. مجموعه ای از شواهد نشان می دهد که چگونه PM 2.5  اثرات قلبی- عروقی و تنفسی منفی بر جمعیت دارد که با مرگ و میر زودرس مرتبط است.

PM2.5 چیست؟

PM 2.5 یک طبقه بندی آلاینده است که سازمان حفاظت محیط زیست آن را اینگونه تعریف می کند: ذرات ریز استنشاقی، با ضخامتی که به طور کلی 2.5 میکرومتر و یا کوچکتر هستند.( ضخامت ذرات PM 2.5، بیست برابر نازکتر از ضخامت یک تارموی انسان است).

چه چیزی منجربه کاهش آلودگی هوا می شود؟

محققان معتقدند برای اینکه سطح آلودگی هوا به طرز چشمگیری تغییر کند، باید مقررات سختگیرانه ای برای شرکت ها وضع شود، زیرا آنها تولید کننده اصلی انتشار گازهای سمی هستند. دانشمندان و محققان امیدوارند که در کنار مقررات، داده های حاصل از مطالعات باعث تغییر در رویه های مراقبت های بهداشتی شود.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان