دلایل علمی که دوست دارید به موسیقی غمگین گوش دهید + دیدگاه دو محقق روانشناس

خط سلامت: چیزهایی مانند افسردگی فصلی می تواند ما را کمی غمگین کند. بهترین زمان برای شنیدن موسیقی است. اما چرا دوست داریم به موسیقی غمگین گوش کنیم؟

دلایل علمی که دوست دارید به موسیقی غمگین گوش دهید + دیدگاه دو محقق روانشناس

این باعث می شود که ما احساس مالیخولیا و افسردگی کنیم و بخواهیم به آن لحظه در زمان برگردیم.

به گزارش خط سلامت ملودی‌های غمگین همچنین می‌توانند به رها کردن برخی از احساساتی که برای مدتی ایجاد شده‌اند کمک کنند. افزایش صدا و گم شدن در اشعار غم انگیز  ظاهراً می تواند به رفع این احساسات کمک کند.

موسیقی

به گفته آنمیکه ون دن تول، روانشناس هلندی و راجر ادواردز، محقق، موسیقی غمگین به ما کمک می کند تا یک شخص خاص یا یک رویداد گذشته را از زندگی خود به یاد بیاوریم.

هورمون ها و موسیقی غمگین

توضیح متفاوتی توسط دیوید هورون، محققی که در مورد هورمون ها و موسیقی غمگین تحقیق کرده است، ارائه شده است. به گفته او، هورمونی به نام  پرولاکتین در عشق ما به موسیقی غمگین نقش دارد.

این هورمون معمولاً با بارداری و شیردهی مرتبط است، اما مشخص می‌شود پرولاکتین هنگام غمگینی یا گریه نیز ترشح می‌شود. این هورمون کمک می کند غم و اندوه شما خیلی "بزرگ" نشود.

همانطور که هرون آن را می نامد، غم و اندوه شما را از "از دست رفتن" دور نگه می دارد. هنگامی که به موسیقی غمگین گوش می دهید، بدون اینکه یک رویداد غم انگیز واقعی رخ دهد، احساس غم و اندوه (با یک دوز پرولاکتین) می کنید. ظاهراً احساس غمگینی بدون چیزی که در مورد آن احساس غمگینی کنیم، احساس بسیار خوبی به ما می دهد.

به گفته هورون، پرولاکتین کمی شبیه مادر طبیعت است که دستانش را دور شما حلقه می‌کند، به شما دلداری می‌دهد و می‌گوید: مشکلی نیست.

متن نوشته

نظریه دیگری که توسط داچر کلتنر، استاد روانشناسی مطرح شد، در مورد زمینه است. به گفته کلتنر، بین غم خود و اندوهی که هنگام گوش دادن به یک آهنگ غمگین تجربه می کنید تفاوت وجود دارد.

مغز شما را در حال گوش دادن به آهنگ به عنوان چیزی غمگین ثبت می کند، اما فقط در متن موسیقی غم انگیز خواهد بود. غم و اندوه شخصی شما خارج از موسیقی وجود دارد. تفاوت در زمینه باعث می شود تا غم و اندوهی را که هنگام گوش دادن به موسیقی تجربه می کنید از منظر بیرونی ببینید. این یک نوع غم و اندوه عینی تر است که شما را از بین نمی برد.

پس وقت آن است که برای پیاده روی بیرون بروید، هدفون را بگذارید و وانمود کنید شخصیت اصلی یک موزیک ویدیو هستید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان