بهترین حرکات یوگا برای کاهش اضطراب در دانش آموزان

خط سلامت: تمرین‌های آرام ریتمیک تنفسی و تمرین‌های مدیتیشن آرام‌سازی یوگا برای القای حس آرامش، رفاه، تحمل استرس و تمرکز ذهنی طراحی شده‌اند که همگی ممکن است افسردگی، اضطراب، استرس و نشخوار فکری را به حداقل برسانند .

بهترین حرکات یوگا برای کاهش اضطراب در دانش آموزان

بهترین حرکات یوگا برای کاهش اضطراب در دانش آموزان آنهایی هستند که برای بدن شما احساس خوبی دارند و کمک می‌کنند تا به زمین برسید و احساس آرامش پیدا کنید.

به گزارش خط سلامت در برخی روزها، تمرین‌های آهسته‌تر مانند هاتا، یا تمرین‌های ملایم مانند ترمیمی یا یوگای یین ، ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که برای پاک کردن ذهن خود به آن نیاز دارید.

دانش آموزان در دوران امتحانات، معمولا اضطراب و برخی علایم افسردگی را تجربه می کنند.پژوهش ها نشان داده است انجام تمرینات یوگا، به کاهش اضطراب و افسردگی دانش آموزان کمک می کند.

تحقیق جدیدی که در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی منتشر شده است، پیامدهای تمرینات یوگا و ذهن آگاهی را بر سلامت روان دانش آموزان دبیرستانی بررسی کرده است.

یافته‌ها نشان داده است دانش‌آموزان بین سنین 11 تا 14 سال پس از انجام منظم یوگا و تمرین ذهن‌آگاهی، بهبود علائم اضطراب و افسردگی را گزارش کردند.

یوگا و سلامت روان

سلامت روان دانش آموزان بر ظرفیت آن ها برای داشتن یک زندگی پر رونق در بزرگسالی تأثیر می گذارد. در نتیجه، بسیاری از مدارس در حال توسعه برنامه هایی هستند تا به دانش آموزان شیوه هایی را آموزش دهند که سلامت روانی آنها را بهبود بخشد و از آنها محافظت کند.

تمرین هایی مانند ذهن آگاهی و یوگا به دلیل هزینه کم و سهولت اجرا، استراتژی های مداخله ای ایده آل برای مدارس هستند.

یوگا و پیشگیری از افسردگی

پژوهش ها نشان داده است آن دسته از دانش‌آموزانی که تمرینات یوگا را انجام می دهند، کاهش علائم اضطراب و افسردگی را تجربه می کنند.

محققان نتیجه گرفتند با مداخله زودتر در نوجوانی، از طریق برنامه‌های مراقبت اجتماعی و عاطفی جهانی مانند برنامه‌های یوگا و ذهن‌آگاهی مبتنی بر مدرسه، جوانان به مهارت‌ها و تکنیک‌های مقابله‌ای برای کاهش اضطراب و افسردگی در آینده مجهز می شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان