تایم طلایی کاهش استرس به شکل طبیعی

خط سلامت:آیا استرس را مانند گذشته مدیریت می کنید؟ برای اکثر افراد مدیریت استرس، با گذشت سال ها سخت تر می شود و این یک مشکل بالقوه برای سلامتی است.

تایم طلایی کاهش استرس به شکل طبیعی

استرس خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد، زیرا بدن پس از یک عمر فرسودگی (و شاید عادت‌های ناسالم، مانند رژیم غذایی نامناسب یا ورزش نکردن) آسیب‌پذیرتر است.

به گزارش خط سلامت  فضای باز می تواند خلق و خو را بهبود بخشد. چیزی به سادگی گذراندن وقت در طبیعت می تواند به شما در کاهش استرس کمک کند.

اگر به دنبال راهی رایگان و آسان برای کاهش استرس هستید،  زمان بیشتری را در طبیعت بگذرانید.

تحقیقات نشان می دهد می تواند به تقویت خلق و خو شما کمک کند.

تایم طلایی کاهش استرس به شکل طبیعی

 مطالعات نشان داده اند صرف تنها 15 دقیقه در بیرون از خانه می تواند سطح کورتیزول شما، هورمون استرس را در بدن کاهش دهد و سطح سروتونین و دوپامین، مواد شیمیایی حس خوب در مغز را افزایش دهد.  این یک کاهش دهنده استرس طبیعی است.

 مناظر، صداها و بوهای طبیعت می توانند اثر آرام بخشی داشته باشند و به شما کمک کنند ذهن خود را پاک کنید. با حضور در لحظه، چیزی را تمرین می کنید که "ذهن آگاهی" نامیده می شود.

این کار فواید سلامت جسمی نیز دارد  برای مثال اگر در جنگل پیاده‌روی می‌کنید، نه تنها هوای تازه دریافت می‌کنید، بلکه در حال انجام ورزش نیز هستید. این به نوبه خود می تواند فشار خون و سطح کلسترول شما را بهبود بخشد.

علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض نور خورشید به شما ویتامین D می دهد.

اگر به دنبال فعالیتی دوستانه برای خانواده هستید که برای همه رایگان و مفید باشد، کافی است از خانه بیرون بروید. می‌توانید پیاده‌روی کنید، پیک‌نیک بروید، دوچرخه‌سواری کنید. این سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای برای ارتباطات خانوادگی، ورزش بدنی و همچنین خاطرات و لذت‌های زیادی است.

 اگر برای مدیریت استرس خود مشکل دارید و به نظر می رسد هیچ چیز کمک کننده نیست، باید با یک متخصص بهداشت روان صحبت کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان