چرا آخر هفته ها بیشتر احساس خستگی می کنید؟ + چرا شنبه ها را دوست ندارید؟

خط سلامت: برای کاهش خستگی در آخر هفته گاهی تا ظهر از رختخواب بیرون نمی آییم اما این انتخاب در واقع شما را بیشتر خسته می کند.

چرا آخر هفته ها بیشتر احساس خستگی می کنید؟ + چرا شنبه ها را دوست ندارید؟

آخر هفته زمان مناسبی برای استراحت بعد از یک هفته کاری پرمشغله و پر استرس است. ما این کار را به دلخواه انجام می دهیم.

به گزارش خط سلامت فکر می کنید هفته جدیدی را با استراحت شروع می کنید، اما به محض اینکه زنگ ساعت به صدا در می آید همچنان احساس خستگی می کنید. شنبه برای بسیاری روز سختی است، اما چرا پس از یک تعطیلات آخر هفته شارژ کاملی نشده اید؟ همه چیز به ریتم بدن شما مربوط است.

جت لگ

این احتمال وجود دارد که در طول هفته تقریباً در ساعات مشابهی به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید. این ریتم تضمین می کند با آرامش از خواب بیدار شوید.

همچنین احتمال زیادی وجود دارد در آخر هفته از این نظر انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید. دیرتر به رختخواب رفتن و بیدار شدن در زمان دیگری ریتم بدن شما را مختل می کند.

زمانی که به رختخواب می روید و در ساعات مختلف آخر هفته از خواب بیدار می شوید، از احساس جت لگ رنج می برید. بنابراین وقتی ساعت درونی تغییر می کند، در روز شنبه احساس آرامش نمی کنید. حداقل اگر اختلاف بیشتر از دو ساعت باشد.

اگر از خستگی روز شنبه رنج می برید، بهتر است در ساعت های معینی بخوابید و بیدار شوید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان