چرا صداهای طبیعت آرامش بخش اند؟ + دلایل علمی

خط سلامت: شنیدن صداهای طبیعت دلپذیر است. اما چه چیزی در صداهای طبیعت وجود دارد که آنها را بسیار آرام می کند؟

چرا صداهای طبیعت آرامش بخش اند؟ + دلایل علمی

برای دهه ها، مردم در تلاش بوده اند تا دریابند چرا صداهای طبیعت تا این حد آرامش بخش هستند. اما اکنون، یک مطالعه جدید نشان داده است که جذابیت دقیقاً چیست.

به گزارش خط سلامت محققان از اسکن مغز و مانیتور ضربان قلب برای بررسی پاسخ فیزیکی به صداهای طبیعت در شرکت کنندگان استفاده کردند. و آنها دریافتند صداهای طبیعت می تواند به معنای واقعی کلمه آرامش بخش باشد.

صداهای طبیعت چه معنایی با خود دارند؟

افرادی که به صداهای طبیعت گوش می‌دادند، به احتمال زیاد به جای نگرانی یا تفکر بیش از حد، توجه خود را روی چیزهای بیرونی متمرکز می‌کردند.

ضربان قلب شرکت کنندگان نیز اندکی تغییر کرد و پاسخ سیستم عصبی سمپاتیک بدن، سیستمی که بدن شما را برای عمل آماده می کند، کاهش یافت.

در همین حال، سیستم عصبی پاراسمپاتیک بدن، سیستمی که به آرامش و آرامش بدن کمک می کند، افزایش پاسخ نشان داد. به خصوص افرادی که قبلاً احساس استرس می کردند، بیشترین فواید را از گوش دادن به صداهای طبیعت تجربه کردند.

هر کسی، خواه در حال حاضر احساس گیجی می‌کند پیاده‌روی در محیط طبیعی به او توصیه می‌شود. حتی چند دقیقه هم می تواند مفید باشد.

بنابراین دفعه بعد که احساس استرس کردید، از طبیعت استفاده کنید. به همین دلیل احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و این باعث بهبود خواب و تمرکز شما نیز می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان