خسته اید یا دچار فرسودگی روانی شده اید؟ + تشخیص علائم

خط سلامت: هنگامی که مکرراً کمبود انرژی و خستگی را تجربه می کنید، ممکن است ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نکرده باشید.

خسته اید یا دچار فرسودگی روانی شده اید؟ + تشخیص علائم

کمبود برخی از مواد معدنی مورد نیاز بدن، منجر به احساس خستگی می شود.

به گزارش خط سلامت برخی از افراد، به ویژه در زمستان احساس خستگی  می کنند. گاهی اوقات علت این خستگی افراطی کمبود مواد مغذی یا ویتامین های خاص است. 

کمبود مواد معدنی و احساس خستگی

کمبود برخی از مواد معدنی مورد نیاز بدن، منجر به احساس خستگی می شود. هنگامی که مکرراً کمبود انرژی و خستگی را تجربه می کنید، ممکن است ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نکرده باشید. معمولاً این اتفاق در نتیجه عدم تنوع در عادات غذایی اتفاق می افتد. 

ویتامین دی

ویتامین دی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به دست می آید و به همین دلیل است که بسیاری از افراد در فصل زمستان دچار کمبود این ویتامین می شوند. 

اگر پس از مراجعه به پزشک متوجه شدید علت خستگی بیش از حد شما، کمبود ویتامین D است، زمانی را برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید قرار دهید. 

آهن

یک ماده معدنی مهم که بدن شما برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد، آهن است. وقتی سطح آهن شما پایین باشد، احساس خستگی می کنید و سیستم ایمنی بدن شما آنطور که باید کار نمی کند.

اگر می‌خواهید جذب آهن خود را افزایش دهید، می‌توانید برخی محصولات حیوانی مانند گوشت قرمز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. نمونه های دیگر از غذاهای حاوی آهن: لوبیا، آجیل و میوه های خشک است.

کلسیم

کلسیم یک ماده معدنی مهم برای استخوان های است. اگر گاه و بی گاه احساس بی رمقی را تجربه می کنید، ( منظور حالتی است که فرد اصطلاحا می گوید، بدنم خالی می کند!) کمبود کلسیم ممکن است دلیل آن باشد.

در این مورد، رژیم غذایی شما نیز می تواند معجزه کند. می توانید با خوردن سبزیجات سبز رنگ مانند بروکلی و اسفناج و گزینه های دیگر مانند غذاهای لبنی ( شیر و پنیر ) به تامین کلسیم مورد نیاز بدن خود کمک کنید.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان