روانشناسی برند سازی با گوش دادن اجتماعی

خط سلامت: گوش دادن اجتماعی یک رویکرد استراتژیک است که می‌تواند به برند کمک کند تا از وسعت و عمق باورنکردنی رسانه‌های اجتماعی استفاده کند تا به آنچه مخاطب هدف می‌گوید و احساس می‌کند و چرایی آن، کمک کند.

روانشناسی برند سازی با گوش دادن اجتماعی

گوش دادن اجتماعی چیست، چرا اهمیت دارد و برای شروع کار با استراتژی گوش دادن اجتماعی چه نکات مهمی را باید در نظر داشت.

به گزارش خط سلامت اکثر بازاریابان اکنون ارزش رسانه های اجتماعی را به عنوان یک ابزار بازاریابی درک می کنند و شرکت های بی شماری اکنون حضور خود را در انواع پلت فرم های اجتماعی ایجاد کرده اند.

اما در حالی که اهمیت تولید محتوا و ایجاد مخاطب به خوبی درک شده است، بسیاری از سازمان‌ها در مورد یکی دیگر از نقاط قوت کلیدی رسانه‌های اجتماعی یعنی گوش دادن اجتماعی، کمبود دارند.

با سرمایه گذاری در گوش دادن اجتماعی، می توانید درک عمیق تری از مکالماتی که نه تنها در مورد برند بلکه در صنعت گسترده تر شما اتفاق می افتد به دست آورید و بینش های معناداری را برای اطلاع رسانی در زمینه های مختلف کسب و کار خود استخراج کنید.

در این جا بررسی خواهیم کرد گوش دادن اجتماعی چیست، چرا امروزه برای کسب‌وکارها حیاتی است.

گوش دادن اجتماعی چیست؟

گوش دادن اجتماعی تمرین ردیابی مکالمات در رسانه های اجتماعی است که با برند شما مرتبط است، آنها را تجزیه و تحلیل می کند و بینش هایی را استخراج می کند تا به تلاش های بازاریابی آینده شما کمک کند.

این مکالمات می تواند شامل هر چیزی باشد، از اشاره مستقیم به برند یا محصول گرفته تا بحث در مورد صنعت شما، رقبا، کلمات کلیدی مرتبط یا موضوعات دیگری که با کسب و کار شما مرتبط است.

ایده گوش دادن اجتماعی این است که با نشستن و گوش دادن به آنچه که آنها در مورد آن صحبت می‌کنند، متوجه نظرات آنها، به چه چیزی علاقه دارند، چه چیزی آنها را در حال حاضر هیجان زده می‌کند و خیلی چیزهای دیگرپی می برید .

جمع‌آوری این داده‌ها و سپس بررسی آن‌ها می‌تواند از راه‌های مختلفی مانند کشف بینش‌های مفید توسعه محصول گرفته تا الهام بخشیدن به ایده‌های محتوای جدید یا راه‌های بهتر برای خدمت به مشتریان به شما کمک کند.

در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید از طریق گوش دادن اجتماعی به آنها برسید:

ردیابی نام تجاری ، محصولات یا خدمات شما در پلتفرم های اجتماعی.

ارزیابی ادراک و احساسات عمومی نسبت به برند خود با ارزیابی مثبت، منفی یا خنثی بودن .

با توجه به مضامین، موضوعات یا کلمات کلیدی رایج در مکالمات، روندهایی را که در بازار هدف در حال ظهور هستند، شناسایی کنید .

به دست آوردن درک بهتری از مخاطبان خود، از جمله اینکه چه کسانی هستند، زمانی را که آنلاین می گذرانند، چه می خواهند و چگونه برند شما می تواند با آنها ارتباط برقرار کند.

به این ترتیب، گوش دادن اجتماعی فقط یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی نیست، بلکه می تواند برای بهبود تعامل و خدمات مشتری، توسعه محصول و سایر زمینه های کسب و کار شما نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تفاوت بین گوش دادن اجتماعی و نظارت اجتماعی چیست؟

اگر در مورد تفاوت بین گوش دادن اجتماعی و نظارت اجتماعی کمی گیج شده اید، تنها نیستید! این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند زمانی که در واقعیت، دامنه و اهداف متفاوتی دارند.

به طور کلی نظارت اجتماعی محدودتر است و به طور خاص بر برند شما متمرکز است، در حالی که گوش دادن اجتماعی بیشتر از یک رویکرد تصویری بزرگ برای به دست آوردن بینش استفاده می کند.

اگر نظارت اجتماعی به دنبال یافتن نام‌های تجاری و مکالمه‌ها برای شنیدن صحبت‌های مردم باشد، گوش دادن اجتماعی حتی عمیق‌تر است تا بفهمیم چرا آن‌ها این چیزها را می‌گویند.

نظارت اجتماعی معمولاً شامل ردیابی فعالیت‌های اجتماعی است که مستقیماً با نام تجاری شما مرتبط است، به طوری که بتوانید از آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد مطلع باشید و با هر مشکل مبرمی مقابله کنید.

در این راستا، اغلب به عنوان جزئی از برنامه پشتیبانی مشتری یک شرکت برای کمک به پاسخگویی به سؤالات، پاسخ به سؤالات و رفع شکایات به موقع استفاده می شود.

همچنین می تواند به شناسایی موضوعات پرطرفدار که ممکن است برای برند شما اعمال شود کمک کند. اساساً، نظارت اجتماعی به معنای آگاهی از اتفاقاتی است که در اطراف برند شما در رسانه های اجتماعی می افتد تا بتوانید به سرعت پاسخ دهید.

گوش دادن اجتماعی همه این‌ها را انجام می‌دهد، اما همچنین کارها را چند قدم جلوتر می‌برد، دامنه آنچه را که دنبال می‌کنید گسترش می‌دهد و بر کسب اطلاعات برای کمک به استراتژی برند، برنامه‌ریزی محتوا و تصمیم‌گیری تمرکز می‌کند.

در جایی که نظارت اجتماعی ممکن است بر ذکر نام تجاری شما متمرکز شود، گوش دادن اجتماعی فراتر از آن است تا رفتار مصرف کننده گسترده تر و روندهای نوظهور صنعت را بررسی کند و تحلیل های کیفی از مکالماتی که در آن زمینه ها اتفاق می افتد انجام دهد.

 اگر نظارت اجتماعی شبیه به مراقبت از حیاط باشد، گوش دادن اجتماعی مانند قدم زدن در محله و استراق سمع مکالمات برای درک بهتر همسایگان است.

چرا گوش دادن اجتماعی مهم است؟

گوش دادن اجتماعی موفق می تواند در بسیاری از زمینه های کسب و کار مفید باشد از بازاریابی گرفته تا تولید محصول و پشتیبانی مشتری  و همه اینها به این معنی است که می تواند تأثیر زیادی بر درآمد داشته باشد.

بیایید تنها به برخی از دلایلی که چرا گوش دادن اجتماعی ابزار مهمی در زرادخانه کسب و کار است، دقیق تر نگاه کنیم.

مدیریت شهرت

گوش دادن اجتماعی می تواند کمک کند احساسی از مخاطبان خود - و عموم مردم - در مورد برند، محصولات، پیام ها یا خدمات خود داشته باشید.

با درک احساسات مثبت و منفی در اطراف برند خود و اینکه از کجا می آیند، می توانید برای پر کردن شکاف ها و بهبود درک شرکت خود تلاش کنید.

درک مخاطب شما

با توجه به این نکته گوش دادن اجتماعی یک راه عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان است از مشتریان فعلی تا مشتریان بالقوه شما و فراتر از آن.

این مساله نگاهی به آنچه مصرف کننده هدف شما در مورد آن فکر می کند، نظرات آنها، نقاط دردناک، خواسته ها و غیره را ارائه می دهد.

با این اطلاعات این قدرت را دارید که محتوا، پیام و محصولات خود را سفارشی کنید تا نیازهای آنها را بهتر برآورده کنید.

تحلیل بازار

گوش دادن اجتماعی ابزار قدرتمندی برای کشف بینش روندها، رفتارهای مصرف کننده، فرصت ها و غیره است. این نوع اطلاعاتی است که می توانید برای پیشی گرفتن از رقبای خود و ارائه تجربه نهایی مشتری از آنها استفاده کنید.

بینش رقابتی

گوش دادن اجتماعی این امکان را می دهد مراقب رقبای خود باشید و از موفقیت ها و شکست های آنها درس بگیرید.

می توانید از گوش دادن فعال برای تعیین اینکه بازار هدف شما چگونه رقبای خود را درک می کند استفاده کنید و یافته های خود را برای متمایز کردن خود از گروه استفاده کنید.

مدیریت بحران

بحران‌ها بدون توجه به کسب و کار یا صنعت اتفاق می‌افتند. اما گوش دادن اجتماعی می تواند به شما کمک کند بحران ها را قبل از رسیدن به نقطه جوش شناسایی و به موقع به آنها رسیدگی کنید.

استراتژی محتوا

آیا می‌خواهید بدانید چه نوع محتوا و قالب‌هایی با مخاطبان شما بیشتر طنین انداز می‌شوند؟ گوش دادن اجتماعی را امتحان کنید! هنگامی که بینش های لازم را به دست آوردید، می توانید محتوای جذاب تری ایجاد کنید .

نسل سرب

گوش دادن اجتماعی می تواند به طرق مختلف منجر به تولید سرنخ شود. می‌توانید از آن به‌ عنوان ابزاری برای کشف مشتریان بالقوه‌ای که به صنعت، جایگاه محصول یا موضوعات مرتبط با کسب‌ و کار علاقه‌مند هستند، استفاده کنید.

فراتر از این با بهبود استراتژی محتوا، شهرت، محصولات، تجربه مشتری و موارد بیشتر با استفاده از بینش شنیداری اجتماعی خود، در نهایت منجر به افزایش تعداد مشتریان کسب و کار خود خواهید شد.

ابزارهای شنیداری اجتماعی

با توجه به اینکه گوش دادن اجتماعی مستلزم جمع‌آوری داده‌ها از میلیون‌ها پست در رسانه‌های اجتماعی و تجزیه و تحلیل آن است، توصیه می‌کنیم از ابزاری برای کمک به تلاش‌های خود استفاده کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان