6 دلیل برای اینکه صبح ها خسته از خواب بیدار می شوید

خط سلامت: علل و چیزهای مختلفی وجود دارد که باعث می شود صبح ها احساس خستگی کنید.

6 دلیل برای اینکه صبح ها خسته از خواب بیدار می شوید

آیا احساس خستگی زیادی می کنید؟ 

ممکن است به خاطر استرس یا خواب بد شبانه نباشد. 

هیدراته شدن

به گزارش خط سلامت اولین چیزی که باعث می شود احساس خستگی کنید، زمانی است که به اندازه کافی آب نمی نوشید. اگر مقدار زیادی آب ننوشید، فشار خون کاهش می یابد و مغز اکسیژن کمتری دریافت می کند. وقتی مغز به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی کند، کمی احساس ضعف خواهید کرد. پس سعی کنید بلافاصله بعد از بیدار شدن مقداری آب بنوشید.

تیروئید

تیروئید غده ای است که هورمون تولید می کند. و این هورمون ها برای تنظیم احساس گرسنگی یا خستگی استفاده می شوند. وقتی تیروئید به درستی کار نمی کند، بیشتر اوقات احساس خستگی می کنید. 

استرس

یکی از دلایل اصلی مشکلات روحی و جسمی، استرس است. بنابراین، زمانی که احساس خستگی می کنید، ممکن است ناشی از استرس باشد. آیا به دلیل آن احساس استرس و خستگی زیادی می کنید؟ سپس ممکن است بخواهید راهی برای کاهش استرس بیابید. 

الکل

الکل ممکن است باعث شود سریعتر بخوابید، اما باعث نمی شود بهتر بخوابید. کیفیت خواب پایین می آید و این بدان معناست خسته از خواب بیدار می شوید. 

 آپنه خواب

اگر صبح که از خواب بیدار می شوید واقعاً احساس خستگی می کنید، ممکن است از آپنه خواب رنج ببرید. این یک اختلال تنفسی مرتبط با خواب است که باعث می شود در طول خواب حدود ده ثانیه نفس خود را متوقف کنید.

این بدان معناست هرگز به طور کامل به مرحله خواب عمیق نخواهید رسید و در نتیجه هنگام بیدار شدن دچار خستگی می شوید. ممکن است خودتان متوجه آن نشوید، اما شریک زندگی‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا اینطور است یا خیر. اگر مشکوک به آپنه خواب هستید، باید فوراً با پزشک تماس بگیرید.

چرت زدن

اگر در طول روز می‌خوابید، این چرت‌ها ممکن است باعث شود وقتی از خواب بیدار می‌شوید احساس خستگی کنید. به خصوص اگر بیش از سی دقیقه بخوابید. وقتی این مدت چرت می زنید، ممکن است وارد خواب REM شوید. وقتی در خواب REM از خواب بیدار می شوید، نسبت به زمانی که بعد از یک چرت کوتاه ده دقیقه ای از خواب بیدار شوید، خسته تر از خواب بیدار می شوید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان