اگر این 10 علامت را دارید یک فرد دلسوز و مهربان اید

خط سلامت: همدلی توانایی تشخیص، درک و به اشتراک گذاشتن افکار و احساسات یک شخص دیگر، حیوان یا شخصیت خیالی است.

اگر این 10 علامت را دارید یک فرد دلسوز و مهربان اید

ایجاد همدلی برای ایجاد روابط و رفتار دلسوزانه بسیار مهم است. این شامل تجربه دیدگاه شخص دیگری است، نه صرفاً دیدگاه خود، و رفتارهای اجتماعی یا کمکی را که از درون سرچشمه می گیرد، به جای اجبار، امکان پذیر می کند.

به گزارش خط سلامت برخی از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند همدلی در ایالات متحده و جاهای دیگر رو به کاهش است، یافته‌هایی که والدین، مدارس و جوامع را تشویق می‌کند تا از برنامه‌هایی حمایت کنند که به افراد در هر سنی کمک می‌کند تا توانایی خود را برای راه رفتن در کفش یکدیگر حفظ کنند. 

رفتار دلسوزانه و همدلی 

همدل بودن چیزی فراتر از حساس بودن است. این در مورد درک و احساس آنچه دیگران از سر می گذرانند، گاهی اوقات شدیدتر از خودشان است.

چگونه می‌دانید که یکی از آنها هستید؟ نشانه‌های خاصی وجود دارد که می‌تواند نشان دهد همدل هستید.

در اینجا، قصد دارم 10 نشانه را به اشتراک بگذارم که ممکن است فقط به ماهیت همدلی شما اشاره کند. با من همراه باشید و ببینیم آیا خودتان را در هر یک از اینها می شناسید یا خیر.

 در مکان های شلوغ احساس غرق شدن می کنید

آیا تا به حال به اتاقی شلوغ قدم گذاشته اید و احساس کرده اید که در دریایی از احساسات شنا می کنید؟ اگر چنین است، ممکن است شما همدل باشید.

همدلان این مهارت را در جذب احساسات دیگران مانند اسفنج دارند. و در فضای شلوغ؟ مثل این است که یک سونامی احساسی به شما ضربه بزند.

از این رو، اگر ازدحام زیاد باعث شود شما احساسی بیش از خجالت یا ناراحتی داشته باشید، ممکن است اضطراب اجتماعی نباشد، بلکه می تواند جنبه همدلانه شما باشد که خود را نشان می دهد.

 خلق و خوی دیگران عمیقاً بر شما تأثیر می گذارد

من هرگز این شام را در محل یکی از دوستان فراموش نمی کنم. همه ما در حال انفجار بودیم تا اینکه همسر دوستم وارد شد، به وضوح از چیزی ناراحت بود.

ناگهان اتاق احساس سنگینی کرد. من به سختی می توانستم غذا بخورم زیرا تنش آنها روی من سنگینی می کرد. در همین حین، همه بی خبر از شیفت، به گپ زدن و خوردن غذا ادامه می دادند.

کمی طول کشید تا متوجه شدم که احساسات خودم را احساس نمی کنم، بلکه احساسات آنها را احساس می کنم. آن وقت بود که به من ضربه زد - من یک همدل هستم.

از این رو، اگر اغلب تحت تأثیر خلق و خوی دیگران هستید تا جایی که بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارد، ممکن است شما هم یکی از آنها باشید.

 در درک حیوانات مهارت دارید

همدل ها اغلب ارتباط خاصی با حیوانات دارند. ممکن است خود را جذب آنها کنید و نیازهای آنها را بدون کلمات درک کنید.

این فقط در مورد دوستدار حیوانات نیست، بلکه در مورد احساس احساسات آنها، خواندن نشانه های آنها است.

اگر از آن دسته ای هستید که به راحتی با حیوانات ارتباط برقرار می کنید و احساسات آنها را مانند کتاب می خوانید، می تواند نشانه دیگری از طبیعت همدلانه شما باشد.

 اغلب برای شارژ مجدد نیاز به زمان تنهایی دارید

همدل بودن یک ترن هوایی است. احساس عواطف دیگران می تواند شما را از بین ببرد و هوس زمان تنهایی برای شارژ مجدد کنید.

این در مورد ضد اجتماعی یا درونگرا بودن نیست. این در مورد لزوم قطع ارتباط با سر و صدای عاطفی دنیای اطراف است تا تعادل عاطفی خود را به دست آورید.

اگر متوجه می شوید که اغلب پس از تعاملات اجتماعی یا روزهای پرمشغله نیاز به عقب نشینی و تنهایی دارید، این می تواند نشانه ای از همدلی شما باشد.  

 اغلب به شما می گویند که «بیش از حد حساس هستید»

آیا تا به حال به شما گفته شده که بیش از حد حساس یا بیش از حد احساساتی هستید؟

به عنوان یک همدل، احساسات را شدیدتر و عمیق تر از دیگران تجربه می کنید. چیزی که ممکن است برای شخص دیگری جزئی به نظر برسد، برای شما بسیار مهم است.

این به این دلیل است که همدلان به شدت با دنیای عاطفی اطراف خود هماهنگ هستند. شما "خیلی" چیزی نیستید. شما به سادگی دنیا را متفاوت تجربه می کنید ، و این کاملاً اشکالی ندارد.

 تمایل عمیقی برای کمک به دیگران دارید

همدل بودن فقط به معنای احساس احساسات دیگران نیست. این در مورد میل عمیق به کمک و شفا است. ممکن است به سمت مراقبت، مشاوره یا فقط شنونده خوبی کشیده شوید.

این ارتباط قوی با احساسات دیگران شما را وادار می کند تا از درد آنها بکاهید. فراز و نشیب آنها به شدت به شما ضربه می زند.

اگر اغلب تمایل شدیدی برای کمک به دیگران احساس می‌کنید، حتی اگر به شما آسیب وارد کند، این فقط مهربانی نیست، احتمالاً جنبه همدلی شما نیز درخشنده است. به خاطر داشته باشید، داشتن این سطح از همدلی یک موهبت است، اما فراموش نکنید که مراقب خودتان نیز باشید.

 با محدودیت ها مبارزه می کنید

راستش را بخواهید، مدتی با این موضوع دست به گریبان بودم. سخت است که بدانم احساسات من به کجا ختم می شود و شخص دیگری کجا شروع می شود. این محو شدن خطوط عاطفی می تواند من را خسته و غرق کند.

اگر همدل هستید، تعیین حد و مرز می تواند یک چالش باشد . نه گفتن، حتی زمانی که لاغر شده اید، سخت است. و آن احساساتی که جذب می کنید؟ آنها شروع به احساس خود می کنند.

اما مبارزه با مرزها یک ضعف نیست، بلکه فقط بخشی از همدلی است. تصدیق آن اولین قدم برای حفظ انرژی و رفاه عاطفی شماست.

 شنونده خوبی هستید، اما دوست ندارید حرف خود را باز کنید

ممکن است تصور شود که کسانی که در گوش دادن مهارت دارند، به راحتی احساسات خود را به اشتراک می گذارند. اما برای بسیاری از همدلان، اینطور نیست.

همدل ها اغلب شنوندگان خوبی هستند . شما به طور شهودی درک می کنید که دیگران چه می گذرانند و می توانید آرامش و درک را فراهم کنید. با این حال، وقتی صحبت از آشکار کردن احساسات خود می شود، ممکن است آن را چالش برانگیز بدانید.

چرا؟ زیرا به عنوان یک همدل، به جذب و پردازش احساسات دیگران عادت دارید. ابراز احساسات خود می تواند احساس غریبگی و ناراحتی کند.

شما عمیقا تحت تأثیر هنر، موسیقی و زیبایی هستید

به عنوان یک همدل، احتمالاً عشق عمیقی به هنر دارید. موسیقی، شعر یا زیبایی طبیعت، شما فقط آن را نمی بینید، بلکه آن را احساس می کنید.

همدل ها دنیا را از طریق احساسات و نه فقط حواس تجربه می کنند. به همین دلیل است که هنر می تواند چنین احساسات قوی را در شما برانگیزد.

اگر زیبایی شما را به گریه می‌اندازد یا شما را سرشار از شادی می‌کند، احتمالاً نشانه دیگری از طبیعت همدلانه شماست.

 وقتی چیزی درست نیست می توانید حس کنید

به عنوان یک همدل، شهود شما اغلب بسیار قوی است. شما می توانید متوجه شوید که چیزی خاموش است، حتی اگر نتوانید کاملاً انگشت خود را روی چیزی قرار دهید. این مانند حس ششم است که به شما در مورد عدم صداقت، خطر یا پریشانی هشدار می دهد.

این در مورد پارانوئید یا بیش از حد مشکوک بودن نیست. این در مورد داشتن آگاهی بیشتر از جریان های پنهان احساسی اطراف شما است.

اگر اغلب متوجه می‌شوید که چیزهایی را که دیگران از دست می‌دهند، انتخاب می‌کنید و ناگفته‌ها را حس می‌کنید، این می‌تواند گویاترین نشانه طبیعت همدلانه شما باشد. به این شهود اعتماد کنید - این یکی از بزرگترین موهبت های همدلی است.

اما همدل بودن یک بار نیست، بلکه یک هدیه است . این به شما امکان می دهد ارتباطات عمیقی ایجاد کنید و هدف واقعی را پیدا کنید.

البته هر هدیه ای چالش هایی دارد. تعیین حد و مرز، وقت گذاشتن برای خود و اعتماد به روحیه همه بخشی از سفر است.

اگر خود را در این نشانه ها می بینید، بدانید که تنها نیستید. افراد زیادی وجود دارند که آن را دریافت می کنند. همدل بودن به معنای کشف خود و پیوند با دیگران است.

پس مالک آن باشید، آن را پرورش دهید و مهمتر از همه، از آن برای گسترش درک و مهربانی استفاده کنید. اینگونه است که شما دنیا را به مکانی بهتر تبدیل می کنید، یک ارتباط عاطفی در یک زمان. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان