چه می شود که برخی افراد به بیماری روانی مبتلا می شوند؟

خط سلامت: مغز انسان اندام شگفت انگیزی است. حافظه و یادگیری، حواس (شنوایی، بینایی، بویایی، چشایی و لامسه) و احساسات را کنترل می کند. همچنین سایر قسمت های بدن از جمله عضلات، اندام ها و رگ های خونی را کنترل می کند .

چه می شود که برخی افراد به بیماری روانی مبتلا می شوند؟

مغز  یک ساختار بسیار پیچیده و شامل میلیاردها سلول عصبی - به نام نورون - است که باید با هم ارتباط برقرار کرده و با هم کار کنند تا بدن به طور طبیعی کار کند.

به گزارش خط سلامت نورون ها از طریق سیگنال های الکتریکی ارتباط برقرار می کنند. مواد شیمیایی ویژه ای به نام انتقال دهنده های عصبی به انتقال این پیام های الکتریکی از نورون به نورون کمک می کنند.

بیماری روانی و مغز

اطلاعات از طریق حواس وارد مغز می شود. آنچه شنیده می شود، احساس می شود، چشیده می شود، دیده می شود یا بو می شود توسط گیرنده های داخل یا روی بدن تشخیص داده می شود و از طریق نورون های حسی به مغز ارسال می شود.

مغز تصمیم می گیرد با اطلاعات حواس چه کند و به بدن می گوید چگونه با ارسال پیام از طریق نورون های حرکتی پاسخ دهد به عنوان مثال اگر شخصی دست خود را نزدیک چیزی داغ قرار دهد، حس لامسه به مغز در مورد گرما می گوید و مغز پیامی به عضلات بازو می فرستد تا دست را دور کند.

نوع دیگری از نورون - به نام اینترنورون ها - نورون های مختلفی را در مغز و نخاع به هم متصل می کند که با هم سیستم عصبی مرکزی را تشکیل می دهند.

همانطور که انواع مختلفی از نورون ها وجود دارد، انواع مختلفی از انتقال دهنده های عصبی شیمیایی نیز وجود دارد. محققانی که در مورد بیماری های روانی مطالعه می کنند معتقدند ناهنجاری در نحوه عملکرد مدارهای مغزی خاص به ایجاد بسیاری از بیماری های روانی کمک می کند.

اتصالات بین سلول های عصبی در طول مسیرها یا مدارهای خاصی در مغز می تواند منجر به مشکلاتی در نحوه پردازش اطلاعات توسط مغز شود و ممکن است منجر به خلق، تفکر، ادراک یا رفتار غیرعادی شود.

محققان همچنین بر این باورند تغییر در اندازه یا شکل قسمت‌های مختلف مغز ممکن است مسئول ایجاد برخی بیماری‌های روانی باشد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان