ردپای عمیق غم و اندوه بر زندگی با 11 علامت پر خطر

خط سلامت: اندوه می تواند بر سلامت تأثیر منفی بر جای بگذارد . اما این اتفاق چگونه روی می دهد؟

ردپای عمیق غم و اندوه بر زندگی با 11 علامت پر خطر

اندوه و غم یکی ا زمسائلی ست که اغلب افراد در طول زندگی آن را تجربه می کنند.

به گزارش خط سلامت در اینجا به بررسی محورهایی می پردازیم که غم بر آنها تاثیر منفی می گذارد.

تاثیر اندوه بر خواب 

غم و اندوه می تواند شما را از خواب منظمی که ذهن و بدنتان نیاز دارد باز دارد. ممکن است در خوابیدن مشکل داشته باشید، یا ممکن است اغلب در شب از خواب بیدار شوید یا حتی بیش از حد بخوابید.

عادات خواب خوب می تواند کمک کند. قبل از خواب با چیزی آرام مانند حمام، کتاب یا تمرینات تنفسی به آرامی آرام شوید و هر روز در ساعت معینی به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید. 

تاثیر اندوه بر خستگی

عوارض عاطفی غم و اندوه می تواند انرژی را تخلیه کند. برای حفظ قدرت خود، حتما به اندازه کافی غذا بخورید، حتی اگر تمایلی به آن ندارید.

ورزش و چیزی به سادگی یک پیاده روی کوتاه واقعا می تواند کمک کننده باشد. همچنین خوب است که با خانواده و دوستان در ارتباط باشید. یک متخصص سلامت روان یا یک گروه حمایتی ممکن است بتواند به شما احساس ارتباط، همراه با ابزارهایی برای کمک به شما در گذر از اندوه تان بدهد.  

اندوه

تاثیر اندوه بر سیستم ایمنی

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد غم و اندوه می تواند بر توانایی بدن برای مبارزه با بیماری و عفونت تأثیر بگذارد، به خصوص اگر برای مدت طولانی ادامه داشته باشد. اگر در کنار آمدن با از دست دادن خود مشکل دارید، با پزشک یا یک متخصص سلامت روان صحبت کنید.

تاثیر اندوه بر التهاب

این زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن به چیزی که به عنوان یک تهدید می بیند پاسخ می دهد و بافت های بدن را متورم می کند. می تواند در بیماری قلبی، آرتریت، دیابت، آسم و احتمالاً سرطان نقش داشته باشد.

شواهد نشان می‌دهد غم و اندوه با التهاب مرتبط است و برخی مطالعات نشان می‌دهند هر چه غم شدیدتر باشد، التهاب جدی‌تر است. ورزش و تغذیه صحیح می تواند به شما در مدیریت آن کمک کند.

تاثیر اندوه بر اضطراب

اتفاقاتی که باعث غم و اندوه می شود باعث می شود احساس کنید کنترلی بر زندگی ندارید. ممکن است نگران آینده مالی خود یا تنها بودن یا احتمال از دست دادن شخص دیگری باشید.

برخی از نگرانی ها طبیعی است، اما اگر اضطراب بیش از چند ماه طول بکشد یا در مسیر زندگی عادی کاری یا خانگی قرار بگیرد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک متخصص بهداشت روان صحبت کنید. 

تاثیر اندوه بر کورتیزول

گاهی اوقات به آن "هورمون استرس" می گویند و بدن ممکن است در 6 ماه پس از دست دادن یک عزیز، بیش از حد معمول آن را وارد جریان خون کند.

سطوح بالای کورتیزول در یک دوره طولانی می تواند احتمال بیماری قلبی یا فشار خون بالا را افزایش دهد. 

تاثیر اندوه بر گوارش

غم و اندوه می تواند شما را به ترک غذا خوردن طبق برنامه منظم یا پرخوری سوق دهد و هورمون‌های استرس حالت تهوع ایجاد می کنند. ممکن است گرفتگی معده، اسهال، یبوست، زخم، و حتی سندرم روده تحریک پذیر داشته باشید.

تاثیر اندوه بر درد ها

غم و اندوه ممکن است شما را بیشتر در معرض درد مفاصل، کمردرد یا سردرد قرار دهد. بخشی از دلیل آن می تواند تنش عضلانی ناشی از هورمون های استرس باشد که بدن در پاسخ به غم و اندوه آزاد می کند. 

تاثیر اندوه بر ضربان قلب 

اندوه جدی می تواند ضربان قلب را تا 6 ماه بالا نگه دارد. این سرعت سریع‌ که می‌تواند ناشی از اضطراب یا ترشح کورتیزول باشد، ممکن است احتمال مشکلات قلبی را افزایش دهد. در مورد افزودن یا تغییر دارو با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر از قبل مشکلات قلبی دارید. 

 

تاثیر اندوه بر سندرم قلب شکسته

از دست دادن ناگهانی همسر یا یکی از عزیزان می تواند باعث تکان شدید احساسات و تحریک هورمون هایی شود که منجر به درد شدید قفسه سینه و مشکلات تنفسی می شود.

قلب ممکن است برای مدتی خون را به خوبی پمپاژ نکند. ممکن است شبیه حمله قلبی باشد، اما معمولاً به قلب آسیب نمی رساند یا شریان های شما را مسدود نمی کند. اکثر مردم در عرض چند روز یا چند هفته بهتر می شوند. 

تاثیر اندوه بر خطر حمله قلبی بالاتر

در اولین روز غم و اندوه از دست دادن یکی از نزدیکان، احتمال حمله قلبی بیشتر از حد طبیعی است. آنها در طول هفته اول کاهش می یابند، اما شانس شما ممکن است در ماه اول بالاتر از حد معمول باقی بماند. سعی کنید به اندازه کافی بخوابید و مراقب علائم حمله قلبی مانند درد قفسه سینه و معده، عرق سرد، حالت تهوع و سرگیجه باشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان