آگاهی عاطفی کلیدی است که اگر نداشته باشید رابطه تان متلاطم می ماند

خط سلامت: در یک رابطه، نحوه نشان دادن، نحوه رفتار و نحوه بودن ما به شدت تحت تأثیر احساساتی است که تجربه می کنیم.

آگاهی عاطفی کلیدی است که اگر نداشته باشید رابطه تان متلاطم می ماند

احساسات بر روابط ما تأثیر می گذارد. از ظرفیتی که برای رابطه داریم تا تصمیماتی که می گیریم، در اینجا چند راه وجود دارد که از طریق آنها احساسات بر روابط ما تأثیر می گذارد.

به گزارش خط سلامت تعمیق آگاهی عاطفی به ما کمک می کند تا درک کنیم چگونه احساسات ما بر نحوه نشان دادن و درگیر شدن مان تأثیر می گذارد و به ما امکان می دهد تا در مورد کلمات، رفتارها و اعمال خود آگاهانه انتخاب کنیم.

ارتباطات تحت تأثیر احساساتی است که احساس می کنیم. نحوه بیان خود، کلماتی که استفاده می کنیم و لحنی که صحبت می کنیم مستقیماً تحت تأثیر احساسات است.

احساسات نیز بر دیدگاه های ما تأثیر می گذارد. ما با احساساتی که تجربه می کنیم، دنیا و چیزهایی که در اطرافمان اتفاق می افتد را درک می کنیم.

احساسات قوی می تواند مهارت های مدیریت تعارض را مسدود کند. به جای پرداختن به درگیری، ممکن است تصمیم بگیریم اوضاع را بدتر کنیم.

احساسات ما را به سمت تصمیم گیری هدایت می کنند. تصمیماتی که می‌گیریم تحت تأثیر احساساتی است که در مورد مسائل در دست داریم.

احساساتی که احساس می کنیم بر ظرفیتی که خودمان، شریک زندگی و رابطه داریم نیز تأثیر می گذارد. از این رو اولویت بندی و خودآگاهی مهم است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان