اگر شریک زندگی تان به شما اهمیت نمی دهد، بخوانید

خط لامت : آیا شریک زندگی شما شما را در اولویت قرار نمی دهد؟ روانشناسان پیشنهاد می کنند که چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید.

اگر شریک زندگی تان به شما اهمیت نمی دهد، بخوانید

در یک رابطه  انتظار داریم که یکی از اولویت های شریک زندگی مان باشیم. در حالی که مهم نیست که ما مهمترین اولویت برای او باشیم یا برعکس، باید احساس مهم بودن، ارزشمند بودن، شنیده شدن و دیده شدن کنیم.

به گزارش خط سلامت احساس اینکه در اولویت شریک زندگی خود نیستید می تواند بسیار دردناک و مدیریت آن دشوار باشد. دانستن دلیل این اتفاق و اینکه چرا چنین احساسی دارید می تواند دشوار باشد. گاهی اوقات، ممکن است ساده و واضح باشد اگر شریک زندگی شما واقعاً شما یا رابطه را در اولویت قرار نمی دهد، ممکن است از احساس شما آگاه نباشد، یا با ظرفیتی که دارد بهترین کار را انجام می دهد.

در حالی که مهم نیست که ما مهمترین اولویت برای شریک زندگی باشیم یا برعکس، باید احساس مهم بودن، ارزشمند بودن، شنیده شدن و دیده شدن کنیم. 

کارهایی که وقتی احساس می کنیم شریک زندگی ما را در اولویت قرار نمی دهد می توانیم انجام دهیم:

فکر کنید : اولین قدم برای پرداختن به این موضوع این است که فکر کنید چرا ممکن است چنین احساسی داشته باشیم. تأثیر شرایط فعلی بر او یا تأثیر ترس بر ممکن است ما را از هم دور کند. باید یاد بگیریم شرایط را ارزیابی کنیم.

برقراری ارتباط : گام بعدی این است که احساسات خود را با شریک زندگی خود در میان بگذاریم و احساسات خود را بیان کنیم. صحبت خوب با شریک زندگی می تواند به ما کمک کند تا گره ها را باز کنیم و به وضعیت سالم رسیدگی کنیم.

گوش کنید :  باید در رابطه شنونده فعال باشیم و سعی کنیم دیدگاه طرف مقابل را درک کنیم. این به ما کمک می کند تا او را بهتر درک کنیم.

نیازهای خود را به اشتراک بگذارید : به جای اینکه امیدوار باشید شریک زندگی نیازها و انتظارات تان را بداند، باید نیازهای خود را به اشتراک بگذارید و آنچه را که از او انتظار دارید برای او توضیح دهید.

شناسایی نگرانی ها : باید نگرانی های خاصی را که داریم شناسایی کنیم و سعی کنیم تا جایی که ممکن است مستقیماً آنها را به شریک زندگی خود در میان بگذاریم.

کاوش راه حل ها : باید به عنوان یک تیم کار کنیم و راه حل ها را با هم بررسی کنیم و سعی کنیم مسائل را با هم و به شیوه ای سالم بررسی کنیم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان