علائم اختلال استرس پس از سانحه پیچیده را بشناسید

خط سلامت: اختلال استرس پس از سانحه پیچیده یک وضعیت روانی است که زمانی اتفاق می افتد که ما به طور مکرر یا برای مدت طولانی در معرض حوادث آسیب زا قرار می گیریم.

علائم اختلال استرس پس از سانحه پیچیده را بشناسید

در اختلال استرس پس از سانحه پیچیده  علاوه بر علائمی که معمولاً مورد بحث قرار می گیرد مانند فلاش بک ، هوشیاری بیش از حد و مشکل در ایجاد روابط قابل اعتماد، تظاهرات کمتر شناخته شده ای وجود دارد.

به گزارش خط سلامت افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه پیچیده CPTSD ممکن است احساس مداوم تفاوت اساسی با دیگران را همراه با دوره های مسخ شخصیت و غیرواقعی شدن تجربه کنند.

افتادگی وضعیتی راهی برای خاموش شدن سیستم عصبی برای حفظ انرژی است. شانه های خمیده، حالت گرد و تلاش برای صاف ماندن برخی از علائم هستند.

واکنش انجماد بدن اغلب به صورت خستگی ظاهر می شود. خستگی بیش از حد و احساس خستگی ذهنی و جسمی در طول روز، راه بدن برای نشان دادن ضربه است.

علائم اختلال استرس پس از سانحه پیچیده 

مه مغزی و احساس فاصله گرفتن اتفاق می افتد و باعث می شود احساس کنیم در لحظه حضور نداریم. ممکن است در تمرکز روی چیزی مشکل پیدا کنیم.

ارتباط مغز و روده می تواند به عنوان مشکلات گوارشی نشان داده شود. قرار گرفتن در معرض استرس و اضطراب بیش از حد می تواند در سلامت روده منعکس شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان