این 5 علامت نشان می دهد آلزایمر بی سر و صدا نزدیک تان شده است

خط سلامت: 5 علامتی که می تواند نشان دهنده ابتلای یکی از اعضای خانواده به بیماری آلزایمر باشد را در اینجا آورده ایم.

این 5 علامت نشان می دهد آلزایمر بی سر و صدا نزدیک تان شده است

ما همچنان پیرتر می شویم، به همین دلیل است که آلزایمر و زوال عقل در افراد بیشتر ظاهر می شود.

به گزارش خط سلامت به دلیل پیری جمعیت، تعداد افراد مبتلا به آلزایمر و زوال عقل پنج برابر شده است و گمان می رود در 25 سال آینده دو برابر شود. آلزایمر شایع ترین شکل زوال عقل است.

مشکل در یادگیری چیزهای جدید

یاد می گیرید با یک تلفن همراه یا آی پد جدید برخورد کنید؟ برای برخی افراد غیرممکن به نظر می رسد. آیا متوجه شده اید که یکی از اعضای خانواده در یادگیری چیزهای جدید مشکل دارد؟ اگر چیزهایی را که اخیراً آموخته اند فراموش کنند، ممکن است نشان دهنده مرحله اولیه آلزایمر باشد.

اشتباه کردن در مورد مسائل مهم

مصرف دارو، پرداخت قبوض یا تهیه غذا ناگهان دیگر به این راحتی ها نیست. آیا متوجه شده اید که یکی از اعضای خانواده در فعالیت های روزمره مشکلاتی را تجربه می کند؟ اینها می توانند نشانه های اولیه آلزایمر باشند.

 اشیا را در مکان های عجیب و غریب قرار دهید

اگر عضوی از خانواده اغلب وسایل خود را گم می کند، ممکن است نشان دهنده بیماری آلزایمر باشد. همه ما گاهی گیج می شویم و به طور تصادفی کلیدهای خود را در یخچال یا تلفن خود در مکانی عجیب قرار می دهیم. این ممکن است اتفاق بیفتد و معمولاً مشکلی نیست. با این حال، اگر این اتفاق خیلی زیاد بیفتد، ممکن است چیزی اشتباه باشد.

مشکلات زبان

یکی از مهم ترین نشانه های آلزایمر مشکلات زبانی است. این کار مستلزم مواردی مانند تکرار سؤالات، فراموش کردن کلمات و تلفظ ها و نامرتب گفتن جملات است. نامگذاری نادرست اشیا نیز می تواند بخشی از این امر باشد. به عنوان مثال، شخص در حالی که به یک کاناپه اشاره می کند، از یک "صندلی" نام می برد.

فراموش کردن نام ها

گاهی اوقات فراموش کردن نام با افزایش سن کاملا طبیعی است. اما آیا عضو خانواده شما دیگر اصلاً نام کسی را به خاطر نمی آورد؟ یا دیگر اعضای خانواده خاصی را نمی شناسد؟ این نشانه واضح آلزایمر است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان