7 راه برای نشان دادن باهوش بودن بدون گفتن یک کلمه

خط سلامت: هوش کیفیتی است که اکثر ما به طور قابل درک می خواهیم آن را نشان دهیم، چه در موقعیت های اجتماعی، چه در محل کار، چه در محیط های تحصیلی.

7 راه برای نشان دادن باهوش بودن بدون گفتن یک کلمه

اغلب ساکت ترین فرد یک گروه بالاترین هوش (IQ) را دارد.

به گزارش خط سلامت با این اوصاف، بیایید نگاهی به رفتارهایی بیندازیم که هوش ما را آشکار می کند، بدون اینکه نیازی به گفتن داشته باشیم.

 صبور باشید

شکیبایی و صبر چه ارتباطی با هوش دارد؟ تحقیقات نشان می دهد افراد با ضریب هوشی بالاتر، صبورتر هستند.

مطالعات نشان داده‌اند افراد باهوش‌تر اغلب صبور هستند زیرا افق‌های زمانی طولانی دارند بنابراین آرام ماندن و خشمگین نشدن به ناراحتی‌ها و ناراحتی‌های کوچک زندگی راهی عالی برای نشان دادن قدرت فکری است.

باهوش‌ترین افراد در میان ما به سرعت شکایت نمی‌کنند یا عیب‌ها و مشکلات را بیان می‌کنند. این دلیل دیگری است که چرا افراد باهوش‌ اغلب سکوت می کنند.

آنها می توانند به جای اینکه چیزی را آشکار کنند، کنترل خود را اعمال کنند.

این مهارتی است که به عنوان بازتاب شناختی شناخته می‌شود و به ما اجازه می‌دهد تا زمانی که وسوسه می‌شویم به صورت تکانشی عمل کنیم، خودداری کنیم.

گوش کنید

مطالعات تایید کرده اند بسیار بدتر از آن چیزی هستیم که تصور می کنیم. مشخص شده است 96 درصد از افراد فکر می کنند شنوندگان خوبی هستند، اما مردم فقط نیمی از آنچه دیگران می گویند را حفظ می کنند.

روان درمانگران استدلال کرده اند شنونده فعال با استعداد بودن یکی از نشانه های هوش بالا است. ظرفیت ما برای رشد دانش به این بستگی دارد که چگونه می توانیم اطلاعات را به خوبی دریافت کنیم. مهارت های عالی گوش دادن نشان می دهد شما درگیر مکالمه و پردازش موثر اطلاعات هستید.

گوش دادن فعال زمانی است که کسی می تواند به طور طولانی به شما گوش دهد، آنچه را که می گویید واقعاً درک کند و حرف شما را قطع نکند. شنوندگان فعال با سؤال پاسخ می دهند زیرا آنها واقعاً در مورد آنچه شما می گویید کنجکاو هستند. آن‌ها می‌توانند سؤالات خود را تا زمانی که شما تمام کنید در ذهن خود نگه دارند، به‌جای اینکه صحبت خود را برای شفاف‌سازی یا به اشتراک گذاشتن فکری که داشتند فقط به این دلیل که شما آن را یادآوری کرده‌اید، قطع کنید.

 مهربان باشید

افراد باهوش در همکاری بهتر هستند و نسبت به دیگران سخاوتمندتر هستند به همین دلیل است که نشان دادن شفقت و درگیر شدن در نوع دوستی، بدون گفتن یک کلمه حرف زیادی می‌زند.

انجام کارهای خوب برای دیگران

درک و همدل بودن 

کمک کردن و ارائه کمک

سخاوتمندانه با زمان، دانش و منابع خود برخورد می کنند

تحقیقات تأیید کرده است یک فرد خوب بودن در واقع نشانه بالا بودن ضریب هوشی است.

در واقع افراد باهوش سه برابر افراد با توانایی های شناختی پایین سخاوتمند هستند.

 متواضع باشید

افرادی که بیشتر خودنمایی می کنند، اغلب به سختی تلاش می کنند تا چیزی را ثابت کنند. فروتنی منعکس کننده یک اعتماد درونی آرام است که نیازی به تمجید یا لاف زدن ندارد.

 شواهدی وجود دارد که افراد فروتن نه تنها باهوش‌تر، بلکه موفق‌تر نیز هستند. مطالعات نشان می‌دهد کسانی که فروتنی بیشتری دارند دیدگاه‌های متفاوت دارند و کنجکاوتر هستند.

جف بزوس ، بنیانگذار آمازون ، می گوید فروتنی یکی از مهمترین ویژگی هایی است که او هنگام استخدام به دنبال آن است، زیرا او آن را نشانگر واقعی هوش می داند.

خودآگاهی بیشتر را در خود پرورش دهید

داشتن دیدی محدود آسان است.

واقعیت این است که انواع مختلفی از هوش وجود دارد. باهوش بودن از نظر اجتماعی و عاطفی به همان اندازه ضریب هوشی معتبر است حتی بیشتر.

اینها مهارت هایی هستند که به ما کمک می کنند با یکدیگر کنار بیاییم و در زندگی پیشرفت کنیم. واقعیت این است که اگر دوست‌داشتنی باشید، خیلی پیش می‌رود.

خودآگاهی مهم است 

میزانی که می توانید خود را ارزیابی کنید، هوش شما را برجسته می کند.

اینکه بتوانید نقاط ضعف و نقص خود را تشخیص دهید، بخش کلیدی هوش هیجانی است. این یک مهارت به نظر برسد، اما تأثیر زیادی بر روابط و میزان اعتماد و همچنین مهارت های ارتباطی ما دارد.

مراقب باشید

آنچه بسیاری از مردم به عنوان مشکل حافظه خلاصه می کنند، اغلب یک مشکل توجه است.

احساسات خود را پنهان نگه دارید

بگذارید واضح بگویم، نمی گویم تلاش کنید همیشه احساسات خود را سرکوب کنید، این چیزی کاملاً متفاوت است. آنچه ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم تنظیم عاطفی است و این نشانه واضح دیگری از هوش هیجانی است. این تضمین می کند که ما در جامعه رفتار مناسبی داشته باشیم

به یاد داشته باشید، وقتی صحبت از نشان دادن هوش به میان می‌آید، عملکردها بلندتر از کلمات صحبت می‌کنند.

بنابراین چیزی نیست که شما نیاز به اثبات آن به دیگران داشته باشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان