این 3 بیماری روانی جدی ترین و هولناک ترین بیماری اعصاب است

خط سلامت: بیماری روانی که در زندگی و توانایی عملکرد فرد اختلال ایجاد می کند، بیماری روانی جدی (SMI) نامیده می شود. با درمان مناسب، افراد مبتلا به SMI می توانند زندگی پربار و لذت بخشی داشته باشند.

این 3 بیماری روانی جدی ترین و هولناک ترین بیماری اعصاب است

بیماری روانی جدی شامل چه نوع بیماری هایی می شود و چه تفاوتی با بقیه بیماری های روانی دارد ؟

به گزارش خط سلامت با درمان زودهنگام و مداوم، افراد مبتلا به بیماری های روانی جدی می توانند شرایط خود را مدیریت کنند، بر چالش ها غلبه کنند و زندگی پرمعنا و سازنده ای داشته باشند.

بیماری‌های روانی اختلالاتی هستند که بر تفکر، خلق و خو و یا رفتار فرد تأثیر می‌گذارند و می‌توانند از خفیف تا شدید متغیر باشند. به گفته موسسه ملی سلامت روان، تقریباً از هر پنج بزرگسال، یک نفر با یک بیماری روانی زندگی می کند.

انواع مختلفی از بیماری های روانی جدی 

اختلال دوقطبی

یک اختلال مغزی است که باعث تغییرات شدید در خلق و خو، انرژی و سطح فعالیت می شود. افراد دوره های شیدایی دارند که در آن به شدت احساس شادی یا سرخوشی می کنند و پرانرژی می شوند. معمولاً دوره‌های افسردگی نیز دارند که در آن احساس غم و اندوه عمیق و کم انرژی می‌کنند.

اختلال افسردگی

اساسی (MDD) یکی از شایع ترین اختلالات روانی است. علائم از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما ممکن است شامل غمگینی، ناامیدی، اضطراب، بدبینی، تحریک پذیری، بی ارزشی و خستگی باشد. این علائم با توانایی فرد برای کار، خواب، غذا خوردن و لذت بردن از زندگی تداخل می کند.

اسکیزوفرنی

یک اختلال روانی مزمن و شدید است که باعث می شود افراد واقعیت را به طور غیرعادی تفسیر کنند. افراد ممکن است دچار توهم، هذیان، تفکر بسیار بی نظم و کاهش توانایی عملکرد در زندگی روزمره خود شوند.

علیرغم تصورات غلط رایج، داشتن SMI یک انتخاب، ضعف یا نقص شخصیت نیست. این چیزی نیست که فقط "گذر" کند یا بتوان با اراده "از آن خارج شد".

علل خاص ناشناخته است، اما عوامل مختلفی می تواند خطر ابتلا به بیماری های روانی را افزایش دهد، از جمله، سابقه خانوادگی، شیمی مغز، و رویدادهای مهم زندگی مانند تجربه ضربه یا مرگ یکی از عزیزان. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان