5 عامل موثر بر احساس خوشحالی / شاد بودن نیازی به داشتن روابط گسترده ندارد

خط سلامت: خوشحالی یکی از انواع هیجاناتی است که انسان تجربه می کند. تحیقیقات نشان داده است پاره ای از عوامل با احساس پایدار خوشبختی و خوشحالی رابطه مستقیم دارد.

5 عامل موثر بر احساس خوشحالی / شاد بودن نیازی به داشتن روابط گسترده ندارد

خوشحالی بر خلاف تصور عمومی با بدست آوردن پول زیاد یا موفقیت های تصادفی (که به شانس نسبت داده می شود) به صورت پایداری افزایش نمی یابد.

به گزارش خط سلامت، در دهه‌های گذشته، محققان سعی کرده‌اند به معنای احساس خوشبختی و آنچه می‌تواند به انسان در رسیدن به آن کمک کند، پی ببرند.

خوشحالی به چه عواملی بستگی دارد؟

به گفته سالچو ( Dorothee Salchow)، مربی زندگی آلمانی، دستاوردهای ناشی از شانس (مانند برنده شدن در یک مسابقه بخت آزمایی) خوشحالی پایدار را رقم نمی زند، بلکه خوشبختی حالت بهزیستی و تجربه درونی شادی توسط انسان است. 5 عامل موثر بر احساس خوشحالی عبارت است از:

مثبت بودن فعالانه 

تجربه احساسات مثبت شکل گیری ارتباطات عصبی را افزایش می دهد و به انعطاف پذیری ذهنی، خلاقیت و توانایی حل مسئله کمک می کند.

در بلندمدت، این این عوامل منجر به این می‌شود که بتوانیم بهتر با زندگی روزمره خود کنار بیاییم و احساسات مثبت بیشتری را تجربه کنیم.

شناخت و استفاده از نقاط قوت خود

یکی دیگر از راه‌های افزایش شادی این است که در مورد نقاط قوت خود فکر کنید.

برخی از ویژگی های شخصیت مثبت که احساس خوشبختی را افزایش می دهند، عبارتند از حس کنجکاوی، انصاف، خرد ورزی، هوش اجتماعی و فروتنی.

داشتن حس هدفمندی

محققان می گویند: اگر می‌خواهید شادتر باشید، کاری انجام دهید که برای شما معنی‌دار است. مطالعات نشان داده‌اند افراد هدفمند شادی و خوشبختی بیشتری را تجربه می کنند.

تعیین و دستیابی به اهداف

تعیین اهداف واقع بینانه و دستیابی به این قبیل اهداف، خوشحالی را تقویت می کند.

لازم است بدانید هنگام تعیین اهداف، همیشه نباید چیزهای خارق العاده ای مانند دویدن در ماراتن یا گرفتن یک مدرک خاص را مد نظر قرار دهید.

مواقعی در زندگی وجود دارد که بیرون رفتن با یک دوست و دریافت حمایت اجتماعی یک دستاورد است.

روابط سالم

روابط اجتماعی خوب و دریافت حمایت اجتماعی یکی از مهم ترین عوامل موثر بر خوشحالی است.

از سال 1938، دانشگاه هاروارد در ایالات متحده به بررسی متغیرهای روان‌شناختی و فرآیندهای بیولوژیکی در دو گروه از مردان، برای درک تأثیر این عوامل بر سلامتی پرداخته است.

این مطالعه نشان داده است شادی به داشتن روابط گسترده بستگی ندارد. کافی است یک یا دو نفر در زندگی خود داشته باشیم که از ما حمایت می کنند و در کنارمان هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان