روانشناسی شخصیت / 5 ویژگی شخصیت افرادی که در سخت ترین رویدادها آخ نمی گویند

خط سلامت: آرام ماندن در زمانی که همه چیز به هم ریخته است، نوعی استعداد جادویی نیست که اکثر ما با آن متولد شده باشیم.

روانشناسی شخصیت / 5 ویژگی شخصیت افرادی که در سخت ترین رویدادها آخ نمی گویند

آرام ماندن در لحظه های سخت  یک مهارت است، چیزی که می توان روی آن کار کرد و در طول زمان آن را بهبود بخشید. با این حال، این یک مهارت است که فقط تعداد کمی از آنها واقعاً به آن مسلط می شوند.

به گزارش خط سلامت آیا می خواهید یکی از معدود افراد انتخاب شده باشید؟

پنج عادت حفظ آرامش تحت فشار 

ذهن آگاهی را تمرین می کنند

آیا تا به حال به این توجه کرده اید چگونه به نظر می رسد برخی افراد حتی در میان هرج و مرج می مانند؟ با ذهن آگاهی. 

این آگاهی است که از طریق توجه عمدی، در لحظه حال، بدون قضاوت به وجود می آید.

اساساً، این است که به طور کامل در لحظه حضور داشته باشید و اجازه ندهید ذهن تان در پشیمانی های گذشته یا اضطراب های آینده سرگردان شود. 

اما کسانی که در حفظ آرامش تحت فشار فوق العاده خوب هستند، معمولاً فقط به این توانایی برخورد نمی کنند. آنها ذهن خود را برای آن تربیت می کنند.

با تمرکز بر اینجا و اکنون، تمرکز حواس به کاهش استرس و بهبود وضوح ذهنی کمک می کند و مدیریت موقعیت های پرفشار را بدون از دست دادن خونسردی آسان تر می کند.

بسیاری از مطالعات نشان می دهد ذهن آگاهی می تواند در کاهش استرس موثر باشد. ادامه این تحقیق همچنین نشان داده است که تمرین آن می تواند واکنش هیجانی را کاهش دهد. 

 دیدگاه مثبت خود را حفظ می کنند

به نظر می رسد یک دیدگاه مثبت می تواند به معنای واقعی کلمه مغز ما را برای کنترل بهتر استرس و اضطراب دوباره سیم کشی کند تفکر مثبت ممکن است منجر به "مهارت های مقابله بهتر در طول سختی ها و زمان های استرس شود. 

افکار ما منجر به برداشت‌ها، رفتارها، اعمال، تعاملات و انتخاب‌های ما می‌شود. البته مثبت اندیشی واکنش ما را نسبت به استرس تغییر می دهد.

 آنها بر آنچه می توانند کنترل کنند تمرکز می کنند

وظیفه اصلی در زندگی شناسایی و تفکیک موضوعات به طوری که بتوانم به وضوح به خود بگوییم که چه چیزهای بیرونی تحت کنترل ما نیستند.

با تمرکز  روی چیزی که واقعاً می‌توانیم تأثیر بگذاریم، می‌توانیم احساس درماندگی را کاهش دهیم، از تحت فشار قرار نگرفتن خودداری کنیم و تحت فشار آرام‌تر بمانیم . 

 ورزش می کنند

این یکی نباید تعجب آور باشد. افرادی که در حفظ آرامش تحت فشار فوق العاده خوب هستند، تأثیر عمیق ورزش بدنی بر سلامت روان را درک می کنند. 

تحقیقات نیز از مزایای حرکت کردن حمایت می کند. همانطور که توسط انجمن روانشناسی آمریکا اشاره شده است ، نه تنها برای سلامت جسمی ما مفید است، بلکه مطالعات نشان می دهد که می تواند استرس را نیز کاهش دهد. 

با سیستم پشتیبانی خود در ارتباط هستند

تحقیقات پیوسته ارتباط مثبتی را بین حمایت اجتماعی، کاهش استرس و بهبود سلامت روان نشان داده است . افرادی که در حفظ آرامش تحت فشار فوق العاده خوب هستند، اهمیت حفظ یک سیستم حمایتی قوی را می دانند. این لزوما به این معنی نیست که آنها تمام جزئیات زندگی خود را به دوستان یا خانواده خود می ریزند. 

در عوض، آنها ارزش داشتن افراد قابل اعتمادی را که می توانند هنگام سخت شدن شرایط به آنها مراجعه کنند را درک می کنند. چه برای نصیحت باشد، چه دیدگاهی متفاوت، یا فقط یک گوش دلسوز، این ارتباطات می تواند تسکین عاطفی و حمایت عملی را فراهم کند.

همانطور که توسط محققان هاروارد که طولانی‌ترین مطالعه را در مورد شادی انجام دادند، اشاره کردند روابط خوب ما را خوشحال نگه می‌دارد و می‌تواند به ما کمک کند طولانی‌تر زندگی کنیم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان