روانشناسی تقلب / رسوایی بزرگ 4 کنکوری

خط سلامت: از منظر یادگیری، تقلب یک استراتژی است که به عنوان یک میانبر شناختی عمل می کند. به بهانه تقلب 4 دانش آموز در کنکور روانشناسی تقلب را بخوانبد.

روانشناسی تقلب /  رسوایی بزرگ 4 کنکوری

در حالی که یادگیری مؤثر اغلب مستلزم استفاده از راهبردهای پیچیده خودتنظیمی و شناختی است، تقلب نیاز به استفاده از چنین راهبردهایی را از بین می‌برد.

به گزارش خط سلامت دانش‌آموزان ممکن است تقلب کنند یا به این دلیل که نمی‌دانند چگونه از راهبردهای یادگیری مؤثر استفاده کنند یا به این دلیل که نمی‌خواهند وقت خود را برای استفاده از چنین استراتژی‌هایی صرف کنند.

از منظر رشدی، تقلب ممکن است در مقادیر و کیفیت های مختلف بسته به سطوح رشد شناختی، اجتماعی و اخلاقی دانش آموزان رخ دهد.

از منظر انگیزشی، یادگیرندگان دلایل مختلفی را برای درگیر شدن در تقلب تحصیلی گزارش می کنند. برخی از دانش‌آموزان تقلب می‌کنند، زیرا تمرکز زیادی روی نتایج بیرونی مانند نمرات دارند.

دیگران تقلب می کنند زیرا نگران حفظ تصویری خاص برای خود یا همسالان خود هستند. برخی دیگر به دلیل نداشتن خودکارآمدی لازم برای انجام وظایف پیچیده یا به دلیل انواع اسنادی که ایجاد کرده‌اند، تقلب می‌کنند.

 عبدالرسول پورعباس رئیس  سازمان سنجش  آموزش کشور در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امروز حدود ۵۰۱ هزار داوطلب داریم که در آزمون تجربی شرکت می‌کنند و بیشتر داوطلبان، خانم‌ها هستند.

وی افزود: آزمون دیروز با موفقیت برگزار شد، البته با وجود اینکه تمهیدات اندیشیده شده بود حدود ۵۰ داوطلب سیل زده به آزمون نرسیدند، اما من این‌ نوید را می‌دهم که آزمون اختصاصی را دوباره برای آن‌ها برگزار می‌کنیم و تیرماه هم میتوانند در کنکور شرکت کنند بنابراین آمادگی خود را خفظ کنند.

رئیس سازمان سنجش درباره تخلف در آزمون روز گذشته، اظهار داشت: ۴ مورد  دستگیری  داشتیم‌ و این نشان می دهد که مردم عزیز به سیستم سازمان سنجش اعتماد کردند، یک مورد در تهران با اولین عکسی که از پرسشنامه گرفت دستگیر شد، یک‌ مورد هم در جنوب و دو مورد در غرب قصد داشتند ابزار تقلب به حوزه کنکور ببرند که دستگیر شدند.

پورعباس ادامه داد: آزمون امروز حساسیت خاصی دارد و فریبکاران بسیار تلاش کردند تا عزیزان ما را وسوسه کنند اما تمام مخازن با امنیت کامل مسیر خود را طی کردند، امروز هم آمادگی کامل داریم و به صورت حداکثری در حال رصد هستیم امیدواریم مساله‌ای پیش نیاید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان