چرا هر چه پیرتر می شویم کندتر حرکت می کنیم؟ مطالعه جدید پاسخ می دهد

خط سلامت: این یکی از واقعیت‌های اجتناب‌ناپذیر پیری است: هر چه سن بالاتر می‌رود، آهسته‌تر حرکت می‌کنیم .

چرا هر چه پیرتر می شویم کندتر حرکت می کنیم؟ مطالعه جدید پاسخ می دهد

مطالعه جدید دانشگاه کلرادو به توضیح علت کمک می کند.

به گزارش خط سلامت  این تحقیق یکی از اولین مطالعاتی است که به طور تجربی دلایل را از هم جدا می کند که چرا افراد بالای 65 سال ممکن است مانند گذشته سریع روی پاهای خود حرکت نکنند.

این گروه گزارش داد افراد مسن ممکن است آهسته‌تر حرکت کنند، حداقل تا حدی، زیرا این امر برای آنها انرژی بیشتر ی نسبت به افراد جوان‌تر ایجاد می‌کند.

علا احمد یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: این یافته ها روزی می تواند ابزارهای جدیدی را برای تشخیص طیف وسیعی از بیماری ها از جمله بیماری پارکینسون، مولتیپل اسکلروزیس و حتی افسردگی و اسکیزوفرنی ارائه دهد.

احمد، استاد دپارتمان مهندسی مکانیک پل ام رادی، می گوید: همه ما، چه جوان و چه پیر، ذاتاً به دنبال دریافت بیشترین پاداش از محیط خود و در عین حال به حداقل رساندن میزان تلاش برای انجام این کار هستیم.

استفاده از مهندسی برای درک مغز

احمد افزود: محققان مدت‌هاست می‌دانستند افراد مسن آهسته‌تر حرکت می‌کنند، زیرا حرکات آنها پایدار و دقیق‌تر است اما عوامل دیگری نیز می توانند در این بخش نقش داشته باشند.

بر اساس یک فرضیه ماهیچه‌ها در افراد مسن کارایی کمتری دارند، به این معنی که کالری بیشتری می‌سوزانند در حالی که همان وظایف بزرگسالان جوان‌تر را انجام می‌دهند مانند دویدن یا بلند شدن برای برداشتن چیزی از یخچال.

از طرف دیگر پیری ممکن است مدار پاداش در مغز انسان را نیز تغییر دهد. احمد توضیح داد با بالا رفتن سن افراد، بدن آنها دوپامین کمتری تولید می کند، یک ماده شیمیایی مغز که مسئول ایجاد احساس رضایت بعد از انجام یک کار خوب است. اگر آن پاداش را به این شدت احساس نمی کنید، ممکن است کمتر برای دریافت آن حرکت کنید. افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کاهش شدیدتری در تولید دوپامین را تجربه می کنند.

حرکت کندتر اما هوشمندانه تر

به نظر می‌رسد مغز قادر به تشخیص تغییرات بسیار کوچک در میزان انرژی مصرفی بدن است و حرکات ما را بر اساس آن تنظیم می‌کند. نتایج نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد هزینه‌های تلاش برای رسیدن، تعیین‌کننده این است که چه چیزی حرکت افراد مسن را کند می‌کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان