با دوزبانگی مغز خود را تقویت کنید / هفت سرگرمی که منجر به گسترش چشمگیر هوش هیجانی می شود

خط سلامت:یادگیری یک زبان جدید بیش از یک راه ساده برای برقراری ارتباط در سفرهای خارجی است. اساساً مهارت های شناختی را بهبود می بخشد و انعطاف پذیری مغز را افزایش می دهد. این فقط در مورد اضافه کردن واژگان نیست. این در مورد آموزش مغز شما برای کار در سیستم های زبانی مختلف است که توانایی حل مسئله و چندوظیفه ای را بهبود می بخشد.

با دوزبانگی مغز خود را تقویت کنید / هفت سرگرمی که منجر به گسترش چشمگیر هوش هیجانی می شود

مطالعات نشان داده‌اند افراد دوزبانه اغلب در کارهایی که نیاز به تمرکز، انعطاف‌پذیری و تغییر وظایف دارند، بهتر عمل می‌کنند.

هماهنگ کردن ذهن و حافظه

به گزارش خط سلامت نواختن یک آلت موسیقی مانند یک تمرین تمام بدن برای مغز است. این فعالیت باعث افزایش توانایی های شناختی، بهبود حافظه و افزایش هماهنگی و تمرکز می شود. وقتی یک ساز می نوازید، از هر دو نیمکره مغزتان استفاده می کنید، قدرت حافظه را تقویت می کنید و تفکر خلاق را تقویت می کنید.

نوازندگان اغلب مهارت‌های شنیداری و توانایی تشخیص صداهای خاص را در یک محیط پر سر و صدا نشان می‌دهند - گواهی بر توانایی بهبود یافته مغز برای دسته‌بندی اطلاعات.

سمفونی فکری خواندن منظم

مطالعه منظم فقط شما را به دنیای دیگری نمی برد. همچنین اتصال مغز را تقویت می کند، واژگان و درک را افزایش می دهد و می تواند همدلی و هوش هیجانی را بهبود بخشد .

خواندن، به‌ویژه داستان‌های ادبی، ظرفیت شما را برای درک افکار و احساسات دیگران افزایش می‌دهد و در نتیجه هوش هیجانی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، خواندن نواحی مختلف مغز درگیر در پردازش تصویر زبان، حسی-حرکتی و بصری را تحریک می کند.

آمادگی جسمانی، قدرت ذهنی

فعالیت بدنی منظم کلیدی برای نه تنها حفظ سلامت جسمانی و همچنین بهبود هوشیاری ذهنی است. ورزش برای بهبود حافظه و عملکرد شناختی و به تاخیر انداختن زوال مرتبط با افزایش سن شناخته شده است. ضربان قلب را افزایش می دهد که اکسیژن بیشتری را به مغز پمپاژ می کند.

همچنین ترشح هورمون‌هایی را تحریک می‌کند که رشد سلول‌های مغز را افزایش می‌دهند. ورزش منظم با رشد هیپوکامپ، بخشی از مغز که مسئول حافظه و یادگیری است، مرتبط است.

ذهن های استراتژیک

بازی شطرنج نیاز به تفکر استراتژیک و حل مسئله دارد که می تواند هوش ذهنی و مهارت های تصمیم گیری را افزایش دهد. شطرنج بازان اغلب در شناخت الگوها و درک استراتژی های پیچیده مهارت دارند که هر دو برای تقویت هوش ذهنی مفید هستند.

شرکت در شطرنج رشد دندریت ها را تحریک می کند که به سرعت و بهبود ارتباطات عصبی در مغز کمک می کند.

رشد ذهن آگاهانه

مدیتیشن چیزی بیش از یک تسکین دهنده استرس است. این یک تقویت کننده شناختی است. این با افزایش ماده خاکستری در مغز، به ویژه در مناطق مرتبط با یادگیری، حافظه، خودآگاهی، شفقت و درون نگری مرتبط است.

مدیتیشن منظم می تواند منجر به بهبود تمرکز و توجه شود. همچنین بهزیستی عاطفی را افزایش می دهد، اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد و سلامت روان کلی را بهبود می بخشد .

گیج کردن راه خود برای تفکر هوشمندانه

درگیر شدن در فعالیت های حل پازل مانند جدول کلمات متقاطع یا سودوکو فقط یک سرگرمی نیست. این یک تقویت کننده مغز است. این فعالیت‌ها به تیز نگه داشتن مغز، بهبود منطق، تمرکز و مهارت‌های حل مسئله کمک می‌کنند.

آنها مغز را برای حفظ و ساخت عملکردهای شناختی تحریک می کنند. پازل ها برای بهبود حافظه، تصاویر فضایی و مهارت های منطقی شناخته شده اند. آنها یک راه عالی برای فعال و سالم نگه داشتن ذهن هستند .

خوراکی های کلیدی

غنی سازی زبانی : تسلط بر زبان دیگر انعطاف پذیری شناختی و مهارت حل مسئله را تقویت می کند.

هوش موسیقی : تمرین ابزاری حافظه، هماهنگی و مهارت های تحلیلی را تقویت می کند.

تقویت ادبی : خواندن مداوم باعث تقویت ارتباط ذهنی و بینش عاطفی می شود.

فواید شناختی ورزش : فعالیت بدنی معمول حافظه را تقویت می کند و پیری عصبی را کند می کند.

تسلط شطرنج : بازی شطرنج تشخیص الگو را توسعه می دهد و پردازش ذهنی را تسریع می بخشد.

فواید مراقبه : مدیتیشن منظم باعث افزایش ماده مغزی و بهبود تمرکز و سلامت عاطفی می شود.

تسلط در پازل : حل پازل هایی مانند جدول کلمات متقاطع و سودوکو استدلال منطقی و تمرکز را تیز می کند.

نتیجه

پذیرفتن این هفت سرگرمی غنی می تواند منجر به گسترش چشمگیر هوش هیجانی شود. هر فعالیت به طور منحصر به فردی به سلامت مغز کمک می کند، از تحریک مغزی یادگیری زبان و تلاش های موسیقی گرفته تا بینش های استراتژیک به دست آمده از طریق شطرنج و پازل.

درگیر شدن در این فعالیت‌ها لذت را فراهم می‌کند و قابلیت‌های شناختی را تقویت می‌کند، و ثابت می‌کند که فعالیت‌های اوقات فراغت می‌توانند نقشی محوری در تقویت قوای فکری ما ایفا کنند. ادغام این سرگرمی ها در زندگی روزمره ما گامی ارزشمند در جهت دستیابی به سرگرمی های فکری پویاتر و از نظر فکری محرک است.

این هفت سرگرمی نه تنها لذت بخش هستند، بلکه در تقویت قدرت مغز نیز مفید هستند. ادغام این فعالیت ها در زندگی روزمره می تواند عملکردهای مختلف شناختی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. بنابراین، چه یادگیری یک زبان جدید و چه حل معماها، اختصاص زمان به این سرگرمی‌های تقویت‌کننده مغز می‌تواند منجر به خلاقیت و چابکی شما شود.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان