اثرات دوستی‌های طولانی مدت در شبکه‌های اجتماعی

خط سلامت: شبکه های اجتماعی ارتباطات انسانی را به شیوه ای قابل توجه تحت تاثیر قرار داده اند. برخلاف باور عمومی ارتباطات از راه دور که درنتیجه عضویت در شبکه های مجازی شکل می گیرد، نحوه تصمیم گیری افراد را تحت تاثیر قرار می دهند.

اثرات دوستی‌های طولانی مدت در شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نحوه ارتباطات افراد با یکدیگر را تحت تاثیر قرار داده است. اخیرا یک مطالعه نشان داده است افرادی که برای مدت طولانی در شبکه های مجازی با هم دوست هستند (مثلا دریک گروه عضو هستند) می توانند رفتارها و ایده‌های جدید را با انعطاف پذیری بیشتری بپذیرند.

به گزارش خط سلامت، یک مطالعه جدید چگونگی گسترش رفتارهای انسانی از طریق شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد پیوندهای طولانی در شبکه های اجتماعی به طور قابل توجهی پذیرش رفتارها و ایده‌های جدید را تسریع می‌کنند.

شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر روابط دارند؟

شبکه های اجتماعی امکان گسترش سریع و گسترده رفتارها را فراهم می کند و از تأثیر گروه های فشرده و محلی پیشی می گیرد.

برخلاف باورهای قبلی مبنی بر اینکه گروه‌های نزدیک و دوستی های حضوری در گسترش رفتارهای پیچیده مؤثرتر هستند، یک مطالعه نشان می‌دهد دوستی های طولانی مدت در شبکه های اجتماعی دسترسی وسیع‌تر و پذیرش سریع‌تر را در میان جمعیت‌های مختلف تسهیل می‌کند، به این ترتیب احتمالاً انسان ها افکار، عقاید و رفتار اطرافیان خود را می پذیرند. از طرف دیگر طیف وسیعی از تصمیمات انسان، از تصمیمات ساده مانند بهترین فروشگاه محلی برای خرید تا تصمیمات پیچیده تر مانند واکسینه کردن کودک تحت تأثیر این الگوهای رفتاری و گفتمان اجتماعی قرار می گیرد. 

بینش های حاصل از این تحقیق به درک فعالیت عصبی مغز و کاربردهای گسترده شبکه های اجتماعی کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان