چرا برخی افراد به دیدن فیلم های ترسناک علاقمند هستند؟

خط سلامت: از آنجا که فیلم‌های ترسناک در شبیه‌سازی موقعیت‌های تهدیدآمیز بسیار خوب عمل می‌کنند، به این معنی است که واکنش‌های احساسی ما به آن‌ها مشابه واکنش‌هایی است که در صورت مواجهه با یک تهدید واقعی تجربه می‌کنیم.

چرا برخی افراد به دیدن فیلم های ترسناک علاقمند هستند؟

آیا فیلم های ترسناک را دوست دارید؟ برخی افراد واقعاً دوست دارند احساس ترس کنند و یک فیلم ترسناک یک راه عالی برای دریافت آدرنالینی است که هوس کرده اید.

به گزارش خط سلامت اما آیا می‌دانستید که یک دلیل روانشناختی پشت جذابیت وحشت وجود دارد؟ به همین دلیل است که مردم دوست دارند بترسند. 

آدرنالین

یکی از فواید ترسیدن، هجوم آدرنالین است که تجربه می کنید. این باعث می شود احساس کنید به اندازه کافی قوی هستید که با یک خرس کشتی بگیرید و هیچ چیز در دنیا نمی تواند شما را متوقف کند. مغز تفاوت بین خطر واقعی یا یک تهدید خیالی را نمی داند.

مغز همیشه بین خیال و واقعیت تمایز قائل نمی‌شود. مغز در آن لحظه فراموش می‌کند چیزی که می‌بیند خطر واقعی نیست و سپس شارژ می‌شود. این هجوم آدرنالین، تماشای یک فیلم ترسناک را برای برخی به یک تجربه لذت بخش تبدیل می کند.

آماده سازی

تلاش برای یادگیری پیش‌بینی دنیای اطراف است. وقتی دیگران خود را در معرض تهدید یا چالش خاصی می بینند چه می کنند؟

 این فیلم‌ها نه تنها به ما کمک می‌کنند تا احساس آمادگی کنیم، بلکه می‌توانند به ما در تمرین استراتژی‌های مقابله نیز کمک کنند. افرادی که آن‌ها را زیاد تماشا می‌کنند، یاد می‌گیرند چگونه با عدم اطمینان، تعلیق و اضطراب کنار بیایند. او همچنین روی تحقیقاتی کار کرد که نشان داد افرادی که فیلم‌های ترسناک را دوست دارند در طول همه‌گیری انعطاف‌پذیرتر بودند. ما فکر می کنیم آنچه که در حال رخ دادن است این است که طرفداران ترسناک اساسا در حال ساخت ابزاری برای نحوه مقابله با احساس اضطراب یا ترس هستند.

ایمنی

یکی دیگر از چیزهایی که فیلم های ترسناک را برای برخی به یک تجربه خوشایند تبدیل می کند، این واقعیت است که شما هرگز واقعاً در خطر نیستید.

مارگوت لوین، روانشناس بالینی در نیویورک می گوید: چیزهای ترسناکی را در محیط کنترل شده می بینید فکر می کنم این چیزی است که همه ما آرزوی آن را داریم. به کودک نوپایی فکر کنید که راه رفتن را یاد می گیرد: یکی از کارهایی که دوست دارند انجام دهند این است که از پدر و مادر فرار کنند، به نقطه خاصی برسند که کمی ترسناک باشد و سپس فرار کند. این در مورد بازی با خطر اما با احساس امنیت است.

 مردم وقتی تماشای یک فیلم ترسناک را به پایان می‌رسانند احساس می‌کنند که واقعاً کاری را انجام داده‌اند و این به ما احساس خوبی می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان