قبل از خواب یک تکه صابون زیر ملحفه های تان بگذارید؟

خط سلامت: افراد بیشماری هستند که به دلایل مختلف در شب به سختی به خواب می روند. برخی نگران هستند، برخی دیگر نمی توانند موقعیت مناسبی پیدا کنند یا سندرم پاهای بی قرار دارند.

قبل از خواب یک تکه صابون زیر ملحفه های تان بگذارید؟

خواب خوب شبانه برای همه به طور طبیعی به دست نمی آید. دلیلش هرچه باشد، نخوابیدن بسیار آزاردهنده است و می‌تواند تأثیر زیادی بر زندگی روزمره شما بگذارد.

به گزارش خط سلامت گاهی اوقات، همه ما مستعد احساس بی قراری هستیم. زمانی که مزمن باشد، می تواند نشانه ای از سندرم پای بی قرار (RLS) باشد.

سندرم پای بی قرار

سندرم پای بیقرار (RLS) یک اختلال خواب است که با میل غیرقابل کنترل برای حرکت دادن ساق پا مشخص می شود. معمولاً در عصر و شب بدتر است و شکایات عمدتاً زمانی رخ می دهد که فرد می خواهد استراحت کند. شکایات هنگام حرکت کاهش می یابد، اما به محض توقف حرکت علائم ظاهر می شوند. این باعث می شود که تقریباً به خواب رفتن غیرممکن شود.

علائم

علائم سندرم پای بیقرار (RLS) عبارتند از لرزش در پاها، میل غیر قابل مقاومت برای حرکت دادن آنها و شکایت از عدم توانایی در استراحت. علائم با حرکت پاها کاهش می یابد و علائم در شب بدتر از روز است. آیا این علائم را می شناسید؟ اگر چنین است، ممکن است با سندرم پای بیقرار (RLS) سر و کار داشته باشید. احتمالاً اغلب به این دلیل خسته هستید و در تمرکز مشکل دارید. افراد مبتلا به سندرم پای بیقرار (RLS) اغلب احساس محدودیت می کنند زیرا دیگر نمی توانند به سینما بروند یا مسافت های طولانی را با قطار یا هواپیما طی کنند.

علت

علت سندرم پای بیقرار (RLS) ناشناخته است. احتمالاً به دلیل اختلال در سلول های عصبی در مغز است که حرکت و رفلکس ها را کنترل می کنند. به نظر می رسد این بیماری ارثی باشد. گاهی اوقات، به دلیل سطح پایین آهن یا عوارض جانبی سایر بیماری های مزمن مانند نارسایی کلیه یا دیابت است.

صابون اسطوخودوس

 یک درمان عجیب برای سندرم پای بیقرار 

گذاشتن صابون زیر ملحفه های خود و به طور خاص صابون اسطوخودوس. به نظر می رسد که اسطوخودوس اثر آرام بخشی دارد. هر روز عصر، یک تکه صابون اسطوخودوس را بین ملحفه‌های خود، زیر پای خود قرار دهید. باید توجه داشته باشید اسپاسم ها و گرفتگی ها کاهش می یابد و پاهای شما بسیار آرام تر می شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان