5 نشانه عدم بلوغ عاطفی در یک زن / زنانی که مرزهای شخصی را حمله شخصی در نظر می گیرند

خط سلامت: برخی از افراد هستند که بلوغ عاطفی آنها هرگز به سن آنها نمی رسد. آنها ممکن است بزرگسالان کاملی باشند اما زمانی که همه چیز بر وفق مراد آنها نیست مانند یک کودک رفتار می کنند.

5 نشانه عدم بلوغ عاطفی در یک زن / زنانی که مرزهای شخصی را حمله شخصی در نظر می گیرند

عدم بلوغ عاطفی با برخی علایم مشخص می شود.

به گزارش خط سلامت، اینجا با 5 نشانه عدم بلوغ عاطفی و ناپختگی یک زن آشنا خواهیم شد.

آنها به مرزها احترام نمی گذارند

آیا تا به حال با کسی برخورد کرده اید که هیچ مرزی را رعایت نمی کند؟ ممکن است به آن‌ها بگویید که ترجیح می‌دهید در مورد چیزی صحبت نکنید، زیرا این موضوع خصوصی است، یا ترجیح می‌دهید بعد از مدتی معین با هم صحبت نکنید، زیرا زمان تنهایی شما ارزشمند است. ولی با وجود اینکه مرزهای خود را به وضوح مشخص می کنید، آنها همچنان جسارت عبور از آنها را دارند.

بر اساس تعریف روانشناسی، این نشانه عدم بلوغ عاطفی است. آنها مرزهای شخصی را به عنوان یک حمله شخصی در نظر می گیرند و ممکن است توهین آمیز شوند. زنان نابالغ عاطفی نمی توانند درک کنند که چرا باید به مرزهای یک فرد احترام بگذارند زیرا آنها همدلی ندارند. آنها نمی توانند چیزها را از دیدگاه شخص دیگری ببینند.

در کنترل احساسات مشکل دارند

آیا تا به حال دیده اید که یک کودک وقتی اسباب بازی مورد علاقه اش را می برند، چگونه رفتار می کند؟ آنها فریاد می زنند، فریاد می زنند و گریه می کنند. گاهی اوقات آنها بدون دلیل گریه می کنند و شما نمی توانید دلیل آن را بفهمید زیرا نمی توانند دلیل آن را به شما بگویند.

موضوع این است که برخی از زنان بالغ (با توانایی کامل در برقراری ارتباط) اینگونه هستند. اما ناتوانی آنها در کنترل احساسات مانع این امر می شود. زمانی که در محیط مناسبی قرار ندارند، به‌طور آشکاری عصبانی به نظر می‌رسند.

برخی از زنان نابالغ عاطفی را می بینیم که بر سر همکاران خود فریاد می زنند یا در جلسات حتی با مدیریت ارشد، گوشه گیر و بی تفاوت رفتار می کنند  فقط به این دلیل که مخالفت کردند یا به آنچه می خواستند نرسیدند.

طبق روانشناسی، این می تواند بازتابی از تمایلات خودشیفتگی باشد، زیرا آنها مجبور هستند در مراسمی شرکت کنند که هویتی را که برای خود ایجاد کرده اند به چالش می کشد. بنابراین، ناتوانی در کنترل عواطف، نشانگر واضحی از عدم بلوغ عاطفی فرد است.

انعطاف ناپذیر هستند و همیشه راه خودشان را می خواهند

یکی دیگر از نشانه های کلیدی که نشان می دهد یک زن از نظر عاطفی نابالغ است، امتناع او از سازگاری با تغییرات است. او انعطاف ناپذیر است و همیشه راه خودش را می خواهد، علی رغم ناراحتی هایی که ممکن است برای اطرافیانش ایجاد کند.

به گفته یک روانشناس، فردی که از نظر عاطفی نابالغ است کمتر می تواند ایده هایی متفاوت از ایده های خود را در نظر بگیرد. شاید او از دوران جوانی خیلی عادت داشته که راه خودش را بگیرد. مسئله این است که هر کس متفاوت است و طرز تفکر، ترجیحات و نظرات خود را دارد. قطعا زمانی وجود خواهد داشت که یک فعالیت مستلزم سازش باشد، زمانی که حداقل یک فرد دیگر در آن شرکت داشته باشد علاوه بر این، زندگی همیشه طبق برنامه پیش نمی‌رود، اگرچه خیال‌بافی راحت‌کننده است.

به این ترتیب، یک زن از نظر عاطفی نابالغ به دلیل ناتوانی خود در سازگاری و اصرار بر تفکر خود ممکن است نتواند آشکارا پاسخ دهد .

مسئولیت اعمال خود را بر عهده نمی گیرند

در نظر گرفتن اینکه چگونه اعمال فرد می تواند بر دیگران تأثیر بگذارد و مسئولیت این اقدامات را در صورتی که منجر به آسیب شود به عهده بگیرید، نیاز به بلوغ عاطفی بالایی دارد.

این نیاز به سطحی از صداقت و پذیرش خود دارد، زیرا از فرد می‌خواهد که با میل و رغبت در مورد اشتباه خود فکر کند، بپذیرد که اشتباه کرده است و متعهد به تغییر رفتار خود باشد. متأسفانه، این امر حتی در میان بزرگسالان (که ممکن است تصور کنید احساس بلوغ عاطفی بهتری دارند) چندان رایج نیست، زیرا تمایلی به مقصر ندارند.

از سوی دیگر، یک فرد بالغ از نظر عاطفی، اشتباهات را فرصتی برای رشد و یادگیری می داند. به جای در نظر گرفتن آن از منظر منفی، آنها می توانند در سفر خود به سمت تبدیل شدن به یک فرد بهتر، این موضوع را با دید مثبت تری ببینند.

با حل تعارض دست و پنجه نرم می کنند

یادگیری نحوه مدیریت تعارض یک مهارت است و بدست آوردن آن آسان نیست. درگیری هایی در زندگی فرد ایجاد می‌شود، اما نحوه برخورد با آنهاست که تفاوت ایجاد می کند.

یک فرد بالغ از نظر عاطفی به جای فرار، دوری کامل از موقعیت یا لذت بردن از نمایشی که برای اطرافیانش به ارمغان می‌آورد، با این مشکلات روبرو می‌شود و فعالانه آنها را حل می‌کند.

با این حال، یک زن از نظر عاطفی نابالغ ممکن است نتواند درگیری‌ها را مدیریت کند، زیرا با این فکر وارد موقعیت می‌شوند که در موقعیت مناسبی قرار دارند. یک زن از نظر عاطفی نابالغ ممکن است به دلیل ناتوانی در سازش یا تسلیم شدن در زمانی که موقعیت به چیزی بزرگتر تبدیل نشده است، خود را درگیر درگیری های تشدید شده متعدد کند.

مسئله این است که مردم می توانند در انواع دوره های حل تعارض شرکت کنند، اما کار واقعی از درون شروع می شود. اگر کسی نتواند با طرف مقابل با احترام رفتار کند، بعید است که تعارض حل شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان