2 راه برای جلوگیری از داشتن "مغز پاپ کورنی"

خط سلامت: مغز پاپ کورن، اصطلاحی که توسط دیوید لوی، محقق دانشگاه واشنگتن معرفی شد. این اصطلاح به وضعیت ذهنی اشاره دارد که با افکار پراکنده، توجه ناپایدار و پرش سریع ذهن از یک موضوع به موضوع دیگر مشخص می شود.

2 راه برای جلوگیری از داشتن "مغز پاپ کورنی"

مغز پاپ کورن برای اشاره به وضعیتی به کار می رود که در آن فرد در حفظ تمرکز یا یک رشته فکری منسجم مشکل دارد.

به گزارش خط سلامت مغز پاپ کورن یک اصطلاح غیررسمی است که اضافه بار ذهنی یا بی نظمی نظام فکری یک فرد را نشان می دهد.

مغز پاپ کورن؛ ماجرای یک ذهن آشفته!

مغز پاپ کورن در درجه اول با کاهش تمرکز، افزایش استرس، خستگی، اضافه بار اطلاعات، مشکلات کمبود توجه، افزایش اضطراب و تأثیر مخرب بر روابط و کیفیت زندگی مشخص می شود.

شبکه های اجتماعی و تقویت مغز پاپ کورن

رسانه‌های اجتماعی که با ویژگی‌هایی مانند اعلان‌های بی‌درنگ، تبلیغات هدف‌مند و الگوریتم‌های محرک افراد مجذوب خود می کنند، علایم مغز پاپ کورن را تشدید می‌کنند. 

گلوریا مارک، محقق دانشگاه کالیفرنیا، در کتاب خود به نام "دامنه توجه راهی پیشگامانه برای بازگرداندن تعادل، شادی و بهره وری"، مطالعه دو دهه ای خود را در مورد توجه مورد بحث قرار می دهد و نشان می دهد دامنه توجه انسان ها کاهش یافته است. این امر نه تنها بهره وری را کاهش می دهد، بلکه به طور قابل توجهی استرس را افزایشهر چه بیشتر توجه خود را تغییر دهید، استرس شما بیشتر می شود.

در نتیجه وقت گذرانی در رسانه های اجتماعی، سیستم پاداش مغز که مبتنی بر دوپامین است فعال می شود و منجر به راه اندازی چرخه ای می شود که شکستن آن دشوار است. بر اساس گزارشی که در سال 2024 منتشر شده است، آمریکایی ها روزانه به طور متوسط ​​هفت ساعت و سه دقیقه در صفحات مجازی وقت می گذرانند که معادل تقریباً 17 سال زندگی بزرگسالی است.

چگونه با علایم مغز پاپ کورن مقابله کنیم؟

داشتن مرز برای استفاده از تکنولوژی

استفاده از گوشی، لپ تاپ و... را به شیوه ای آگاهانه محدود کنید و برنامه های خاص را پس از یک دوره تعیین شده مسدود کنید. به عنوان مثال، می توانید محدودیت های زمانی برای استفاده از رسانه های اجتماعی تعیین کنید. خاموش کردن اعلان‌ها برای برنامه‌های غیر ضروری می‌تواند حواس‌پرتی را به حداقل برساند و به تمرکز بیشتر کمک کند.

قبل از آغاز کارهای روزمره خود تلفن خود را کنار بگذارید. این اقدام ساده می تواند به میزان قابل توجهی بهره وری تان را افزایش دهد.

کاهش یا حذف کامل استفاده از تلفن در تعطیلات آخر هفته به شما کمک می کند سطح دوپامین خود را تنظیم کنید و از دریافت اطلاعات اضافی رها شوید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان