به این 3 دلیل پیر شدن ترس ندارد

خط سلامت: پیر شدن برای برخی افراد اضطراب برانگیز است. با این حال پژوهش های متعدد نشان داده است پیری دوره ای آرامش بخش از زندگی است که افراد در آن احساسات مثبتی را تجربه می کنند.

به این 3 دلیل پیر شدن ترس ندارد

پیر شدن منجر به بروز تغییراتی در ظاهر جسمانی می شود. برخی افراد از اینکه روزی قرار است دوران سالمندی را تجربه کنند به شدت می ترسند و با فکر کردن به دوران سالمندی احساس غم و ناراحتی را تجربه می کنند.

به گزارش خط سلامت برخلاف کلیشه های فکری رایج، پژوهش ها نشان داده است افزایش سن با مزایایی همراه است. 

پیرشدن ترس ندارد!

پژوهش های متعدد نشان داده است پیری دوره ای آرامش بخش از زندگی است که افراد در آن احساسات مثبتی را تجربه می کنند. برخی از یافته هایی که نشان می دهد پیری، یکی از ادوار شیرین زندگی است، عبارت است از:

دوست داشتن ظاهر

برخی از افراد می ترسند که وقتی سن شان بالا می رود، ظاهرشان پیر و بی طراوت می شود. با این حال بر اساس یک مقاله‌ مشخص شده است با افزایش سن، افراد احساس خوبی نسبت به ظاهر خود خواهند داشت. این بدان معناست که با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتر می شود.

بهبود روابط

یکی دیگر از مواردی که با افزایش سن بهبود می یابد، روابط شماست. افراد در دوران پیری، این به این دلیل که خاطرات بیشتری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک می گذارند، احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتری را تجربه می کنند.

می توانید از بروز آسیب جلوگیری کنید

افت توانایی های شناختی و جسمانی بخشی از روند پیری است. اما این بدان معنا نیست که هیچ راهی برای کند کردن این روند وجود نداشته باشد. با پرورش عادت های سالم، می توانید پیری با کیفیت و خوبی را تجربه کنید.

بنابراین، اگر ورزش می کنید، سالم غذا می خورید، از نظر شناختی فعال هستید و روابط اجتماعی باکیفیتی برقرار می کنید می توانید کاهش برخی از عملکردهای فیزیکی و ذهنی را کاهش دهید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان