اگر چای سبز را در این تایم بخورید خوب می خوابید

خط سلامت: این نوشیدنی خواب راحت را برای شما به ارمغان می آورد. اگر این نوشیدنی را در روز بنوشید، شب بهتر می خوابید.

اگر چای سبز را در این تایم بخورید خوب می خوابید

اگر مشکل خواب دارید، احتمالا تا به حال هک ها و ترفندهای زیادی را برای بهبود استراحت شبانه خود امتحان کرده اید. اما آیا می دانستید نوشیدنی خاصی وجود دارد که می توانید برای بهبود کیفیت خواب خود بنوشید؟

به گزارش خط سلامت بنابراین، دیگر روال خواب پیچیده ای وجود ندارد. تنها چیزی که نیاز دارید مقداری چای سبز در زمان مناسب روز است.

بهتر بخوابید

به گفته مایکل برووس، متخصص خواب معروف به "پزشک خواب" و روانشناس بالینی، چای سبز نوشیدنی است که به شما کمک می کند بهتر بخوابید. او گفت : نوشیدن چای سبز در طول روز – بله، به جای شب – ممکن است برای کاهش خستگی و افزایش کیفیت خواب مفید است. این به دلیل ترکیبی در چای سبز به نام L-theanine است که با کاهش هورمون های مرتبط با استرس و هیجان نورون ها به مغز شما کمک می کند تا آرام شود.

کافئین

وقتی چای سبز خود را چند ساعت قبل از رفتن به رختخواب می نوشید، کافئین بالایی را که معمولاً با نوشیدن چای سبز می شود، تجربه نمی کنید. اما مهم است که چه نوع چای سبز می نوشید.

وی توضیح می دهد: حتماً مطمئن شوید چای سبز کم کافئین می نوشید، در صورت امکان برخی از ترکیبات چای سبز، به ویژه ماچا، محتوای کافئین بالایی دارند. اگر آن را خیلی دیر بنوشید، ممکن است شما را بیدار نگه دارد.

ال تیانین

بنابراین، این ماده جادویی چیست که به شما کمک می کند در کمترین زمان چرت بزنید؟ برووس می گوید ال تیانین به شما احساس آرامش می دهد زیرا به روشی خاص بر مغز تأثیر می گذارد. L-theanine سطح سروتونین و دوپامین را افزایش می دهد و این می تواند به شما کمک کند سریعتر بخوابید. اما با نوشیدن چای سبز، فقط خواب خود را بهبود نمی دهید. همچنین ممکن است مغز خود را سالم تر کنید. ال-تینین همچنین سطوح مواد شیمیایی مرتبط با استرس و اضطراب را در مغز کاهش می‌دهد. این نشان می‌دهد که L-theanine می‌تواند از سلول‌های مغز در برابر استرس و آسیب‌های ناشی از افزایش سن در طول زمان محافظت کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان