این 5 جمله یعنی با خودتان در جنگ هستید

خط سلامت: موفق ترین افراد هرگز از این 5 عبارت سمی هنگام صحبت با خود استفاده نمی کنند چه چیزی افراد را ویژه و خاص می کند؟ استاد دانشگاه ییل می گوید :آنها رابطه سالمی با خود دارند.

این 5 جمله یعنی با خودتان در جنگ هستید

با این حال، اکثر مردم برعکس آن را دارند: یک رابطه سمی با خودشان. آنها به شدت از خود انتقاد می کنند که روانشناسی آن را به عنوان نفرت از خود طبقه بندی می کند. 

به گزارش خط سلامت اگر متوجه شدید این پنج عبارت را به طور منظم می گویید این عبارات را با عبارات و اقدامات سالم تری جایگزین کنید که به شما کمک می کند تا به بیشترین پتانسیل خود برسید.

به اندازه کافی خوب نیستم

این یک فکر ویروسی است که در سر اکثر مردم اجرا می شود. 

مغز ما بیشتر بر جنبه های منفی تمرکز می کند تا مثبت. سوگیری شناخته شده منفی گرایی توضیح می دهد چرا، اگر 9 تعریف و یک قطعه انتقاد دریافت کنید، روی انتقاد تمرکز می کنید و روحیه خود را پائین می کشانید. 

″من به اندازه کافی خوب نیستم” مخرب است. تحقیقات نشان می دهد می تواند احساس اضطراب و افسردگی در شما ایجاد کند . 

در عوض چه چیزی را امتحان کنیم

از خود بپرسید: ”در حال حاضر چه چیزی برای من خوب است؟” ممکن است نیاز به استراحت، صرف غذا یا پیاده روی در بیرون داشته باشید. چیزی که به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید. 

تحقیقات نشان می دهد شفقت به خود باعث می شود احساس انرژی، سرزندگی و خوش بینی بیشتری داشته باشید.

 هرگز نمی توانم این را بدست بیاورم

این یکی نه تنها تضعیف کننده روحیه است، بلکه از نظر علمی نیز نادرست است. مغز شکل‌پذیر است و می‌تواند تا سنین بالا به تغییر و تکامل ادامه دهد پدیده‌ای که دانشمندان علوم اعصاب به آن نوروپلاستیسیته می‌گویند . 

می توانید در 50 سالگی شغل خود را تغییر دهید و می توانید در 80 سالگی پیانو را شروع کنید. در هر مقطعی می توانید چیزهای جدیدی یاد بگیرید و با تمرین، تقریباً در هر کاری بهتر شوید. 

در عوض چه چیزی را امتحان کنیم

″به تمرین بیشتری نیاز دارم.”

 خیلی شکست خورده ام

در اینجا یک باور روح نواز و مخرب دیگر است. شما «این بار در X شکست خوردم» را انتخاب می‌کنید و آن را به «من یک شکست خورده هستم» می‌بینید و چیزی را که به‌طور لحظه‌ای تجربه کرده‌اید با آن چیزی که هستید برابر می‌کنید. 

این ایده احتمالاً نمی تواند درست باشد. حتی اگر در زمینه های خاصی از زندگی خود به اهداف خاصی نرسیده اید، به این معنی نیست در همه چیز شکست خورده اید. همچنین به این معنا نیست در آینده به ناچار شکست خواهید خورد. یا اینکه خودت شکست خورده اید. 

اغلب اوقات، شکست ها فرصت هایی برای رشد و پله های ضروری در مسیر موفقیت هستند .

در عوض چه چیزی را امتحان کنیم

″من خیلی چیزها یاد گرفته ام.” . تجربیات زندگی شما را عاقل تر و آگاه تر کرده است.

باورم نمی شود این کار را کردم،  خیلی احمق هستم

وقتی کسی شما را احمق خطاب کند آزاردهنده و تحقیرکننده است و می تواند باعث شود که تلاش نکنید. 

تنها راهی که هر کسی یاد می‌گیرد چه نابغه باشد یا یک نوزاد این است که به خودش اجازه دهد تلاش کند و اشتباه کند. برای مثال، یک مطالعه نشان داد که اشتباهاتی که دانش‌آموزان هنگام مطالعه مرتکب می‌شوند می‌تواند به یادگیری بهتر آنها کمک کند .

کودکان نوپا که راه رفتن را یاد می گیرند هر چند قدمی زمین می افتند. شما آنها را احمق خطاب نمی کنید یا آنها را به خاطر آن قضاوت نمی کنید. در عوض، آنها را تشویق می کنید تا زمانی که بتوانند چند قدم پشت سر هم بردارند و سپس چند قدم دیگر. 

به‌علاوه تحقیقات نشان داده است وقتی اشتباهی شرم‌آور مرتکب می‌شوید،  مردم آن‌قدر که فکر می‌کنید شما را سخت قضاوت نمی‌کنند .

در عوض چه چیزی را امتحان کنیم

همان لطف و تشویقی را به خود بدهید که وقتی در حال نشخوار کردن در مورد چیزی هستید که به خوبی پیش نرفت به آن کودک نوپا می دهید. 

″هیچ کس کامل نیست” و ”همه اشتباه می کنند” حقایق جهانی هستند. با یادآوری این حقایق - و این احتمال که خودتان را بی رحمانه تر از دیگران قضاوت می کنید - می توانید آرام باشید، نفس بکشید و به جلو حرکت کنید. 

 به خوبی آنها نیستم

وقتی خود را با دیگران مقایسه می‌کنید ، به راحتی احساس می‌کنید که اندازه‌گیری نمی‌کنید و حقیقت این است که شما این کار را نمی کنید. هیچ کس این کار را نمی کند. چون همه با هم فرق دارند. 

در عوض چه چیزی را امتحان کنیم

به جای تمرکز بر این واقعیت که شما به اندازه دیگران زیبا یا بامزه یا مبتکر نیستید، روی ویژگی هایی که دارید تمرکز کنید.

ممکن است به پنج زبان صحبت نکنید، اما مهارت های گسترده  شما بی نظیر است. 

در تمرین « بهترین خود منعکس‌شده» از دوستان و همکارانتان می‌پرسید بیشتر از شما چه چیزی را می‌دانند. به احتمال زیاد، آنها چیزهای مشابهی خواهند گفت.  

تحقیقات نشان می‌دهد این تمرین انعطاف‌پذیری و اعتقاد به خود و توانایی‌هایتان را افزایش می‌دهد . این بازخورد می تواند به شما کمک کند که چقدر به اطرافیان تان کمک می کنید و چقدر از شما و نقاط قوت شما قدردانی می کنند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان