افرادی که دوست و رفیق دارند چه فواید بیشتری دارند؟

اگر تا به حال دوستی داشته اید که بتوانید بخندید، گریه کنید و صمیمی ترین رازهای خود را با او در میان بگذارید، پس می دانید که دوستی چقدر می تواند قدرتمند باشد.

افرادی که دوست و رفیق دارند چه فواید بیشتری دارند؟

داشتن کسی در زندگی شماست که می تواند شما را در زمان پایین بودن بالا ببرد و پیروزی هایتان را با شما جشن بگیرد.

دوستی ها می توانند تأثیر زیادی بر سلامت و رفاه داشته باشند، اما ایجاد یا حفظ آنها همیشه آسان نیست. برای درک اهمیت دوستی ها در زندگی خود و آنچه که می توانید برای ایجاد و پرورش دوست های جدید انجام دهید، بخوانید.

فواید دوستی

 تنها از تنهایی جلوگیری نمی کنند 

احساس تعلق و هدف خود را افزایش دهید

شادی خود را افزایش دهید و استرس خود را کاهش دهید

اعتماد به نفس و ارزش خود را افزایش دهید

به شما کمک می کند تا با آسیب هایی مانند طلاق، بیماری جدی، از دست دادن شغل یا مرگ یکی از عزیزان کنار بیایید.

شما را تشویق به تغییر یا اجتناب از عادات سبک زندگی ناسالم، مانند نوشیدن بیش از حد الکل یا ورزش نکردن کنند.

افزایش احساس امنیت و کمک به محافظت در برابر استرس

تاثیر عاطفی مشکلات را کاهش دهید و ایده های جدیدی در مورد مقابله با آنها ارائه دهید

اوقات خوش لذت ساده همراهی با افراد دیگری را که دوست دارید نادیده نگیرید. این اغلب می‌تواند منجر به خنده و شرکت در فعالیت‌هایی شود که روحیه را بالا می‌برد و باعث حواس‌پرتی از جنبه جدی‌تر زندگی می‌شود. 

عمل متقابل

دادن و گرفتن بین شرکای یک دوستی بخش مهمی از فرآیند است. مردم از انجام کاری برای کسی که دوست دارند لذت می برند. رفتار متقابلی که در یک رابطه وجود دارد به حفظ آن در طول زمان کمک می کند و تضمین می کند که دوستی دوام می آورد. 

دوستان همچنین نقش مهمی در ارتقای سلامت کلی دارند. بزرگسالانی که از حمایت اجتماعی قوی برخوردار هستند، در معرض خطر کمتری برای بسیاری از شرایط پزشکی هستند. اینها عبارتند از افسردگی، فشار خون بالا و چاقی.

چرا دوستی مهم است

پیشرفت تکنولوژی به ما این امکان را می دهد که با یک کلیک با هر کسی در جهان ارتباط برقرار کنیم. اما داشتن صدها دوست آنلاین کاملاً مشابه چند دوست صمیمی نیست که واقعاً می توانید در سطح عمیق با آنها ارتباط برقرار کنید. این بدان معنا نیست که نمی توانید دوستان آنلاین داشته باشید. فقط سعی کنید به یاد داشته باشید تعامل چهره به چهره را نیز در اولویت قرار دهید.

نکاتی برای پیدا کردن دوستان جدید

وقتی به دنبال دوستی می گردید، سعی کنید کسی را پیدا کنید که بتوانید به او اعتماد کنید. مهم است سطح درک عمیقی داشته باشید و ارتباطات خوبی داشته باشید. برخی از کارهایی که یک دوست خوب انجام خواهد داد عبارتند از: 

به زندگی خود، آنچه که می خواهید بگویید و اینکه چگونه فکر می کنید و احساس می کنید، علاقه واقعی نشان دهید 

شما را دقیقاً همانطور که هستید بپذیرد 

بدون قضاوت به شما گوش دهد

سعی نمی کند به شما بگوید چگونه فکر کنید و احساس کنید یا موضوع را تغییر دهید

چیزهایی را در مورد خودشان به اشتراک می گذارند، تا شما تبادل آسیب پذیری باز داشته باشید

خیابان دو طرفه

دوستی یک خیابان دوطرفه است. هر دو نفر باید از حمایت و پذیرش یکدیگر احساس راحتی کنند. این یک پیوند اعتماد و وفاداری ایجاد می کند و به اشتراک می گذارد.

وقتی به دنبال دوستان بالقوه می گردید، افرادی را که ممکن است قبلاً با آنها در ارتباط بوده اید در نظر بگیرید. به افرادی فکر کنید که:

شما با آنها کار کرده اید یا در کلاس شرکت کرده اید

شما در گذشته با آنها دوست بوده اید اما از آن زمان ارتباط خود را از دست داده اید

از چت کردن در مجامع اجتماعی لذت برده اید

روابط خانوادگی مشترک دارید

سعی کنید خود را در آنجا قرار دهید و با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید تا ببینید چه چیزی طنین انداز می شود. در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد.

در رویدادهای جامعه شرکت کنید. به دنبال گروه‌ها یا باشگاه‌هایی باشید که برای کشف علایق یا سرگرمی‌هایی که دارید راه‌اندازی شده‌اند. می توانید با جستجوی ساده در گوگل برای ملاقات در منطقه خود، گروه هایی مانند این را در رسانه های اجتماعی، تابلوهای اعلانات انجمن یا سایر مکان های آنلاین پیدا کنید.

داوطلب شوید

داوطلب شدن می تواند راهی عالی برای انجام کاری معنادار در جامعه باشد  همچنین باعث ایجاد دوستی های بالقوه می شود. وقتی با افرادی که علایق متقابل دارند کار می کنید، ایجاد ارتباطات قوی آسان است.

چیزهای جدید را امتحان کنید

برای ملاقات با افرادی که علایق مشابهی دارند، یک دوره آموزشی در کالج یا جامعه شرکت کنید. همچنین می‌توانید کلاس‌های یک باشگاه ورزشی محلی، مرکز سالمندان، یا مرکز تناسب اندام محلی را کاوش کنید.

محدودیت های روانی دوستی

به خاطر داشته باشید اگرچه دوستی می تواند راهی قدرتمند برای حمایت از شما در تمام فراز و نشیب های زندگی باشد، اما جایگزینی برای درمان سلامت روان نیست. 

اگر تجربیات عاطفی دارید که بر توانایی عملکرد شما تأثیر می گذارد، با یک متخصص بهداشت روان دارای مجوز صحبت کنید .

مثبت بمانید.

ممکن است با هرکسی که ملاقات می کنید دوست نشوید، و این اشکالی ندارد! حفظ نگرش و رفتار دوستانه می تواند روابط زندگی شما را بهبود بخشد. همچنین شانس شما را برای جذب افراد همفکر بیشتر به زندگی خود افزایش می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان