مغز در هوای آلوده دچار چه درد لاعلاجی می شود؟

خط سلامت: قرار گرفتن در معرض آلودگی هوای مرتبط با ترافیک ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر (AD) را افزایش دهد.

مغز در هوای آلوده دچار چه درد لاعلاجی می شود؟

قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا ناشی از ترافیک باعث ایجاد تعدادی از مشکلات سلامتی می شود.

به گزارش خط سلامت آلودگی هوا ناشی از ترافیک نیز ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌ آلزایمر را افزایش دهد. متیلاسیون DNA ممکن است عامل میانجی بین قرار گرفتن در معرض آلودگی و علائم عصبی بیماری آلزایمر (AD) باشد.

آیا تا به حال بیرون رفته اید، نفس عمیقی کشیده اید و ناگهان متوجه شده اید که هوا دقیقاً آن چیزی نیست که انتظار داشتید؟ به جای گل های بهاری، هوا بوی دود و اگزوز ماشین می دهد.

آلاینده های هوای مرتبط با حمل و نقل یکی از بزرگترین عوامل کیفیت هوای ناسالم هستند" و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوای مرتبط با ترافیک (TRAP) نشان داده شده است که مسئول تعدادی از مشکلات سلامتی مانند قلبی و تنفسی است. بیماری ها، کاهش عملکرد ریه و حتی مرگ زودرس. اکنون برخی تحقیقات جدید از دانشگاه اموری در آتلانتا قرار گرفتن در معرض آلودگی هوای مرتبط با ترافیک را با بیماری آلزایمر (AD) مرتبط می‌دانند.

قرار گرفتن در معرض این ذرات ریز ممکن است التهاب مغز را تسریع کند و منجر به تسریع آسیب شناسی عصبی مرتبط با آلزایمر شود. تغییرات در مغز که نشان دهنده آلزایمر (AD) و همچنین سایر اشکال زوال عقل است کاملاً شناخته شده است.

پروتئین‌های بتا آمیلوئید پلاک‌هایی را تشکیل می‌دهند که توده‌هایی از این پروتئین‌ها هستند که در خارج از نورون‌های مغز تجمع می‌یابند و پیام‌هایی که معمولاً از یک سلول به سلول دیگر ارسال می‌شوند را مسدود می‌کنند.

پروتئین‌های بتا آمیلوئید با نوع دیگری از پروتئین به نام پروتئین‌های تاو، که ساختار اسکلتی نورون‌ها را می‌سازند، برهم‌کنش می‌کنند و باعث می‌شوند که آنها در داخل سلول‌ها به هم متصل شوند و آنچه را که به آن گره‌های نوروفیبریلاری می‌گویند، تشکیل دهند. این درهم‌تنیدگی‌ها در نهایت باعث می‌شود که ساختار داخلی نورون از هم بپاشد و منجر به مرگ سلولی شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان