کارمندان بخوانند/ 2 تکنیک برای اینکه رییس تان فقط به شما توجه کند

خط سلامت: اعتماد به نفس یکی از مهم ترین ویژگی های روانشناختی انسان است. این مفهموم نشان دهنده این است که یک فرد تا چه اندازه به توانایی خود برای انجام کارها اطمینان دارد.

کارمندان بخوانند/ 2 تکنیک برای اینکه رییس تان فقط به شما توجه کند

اعتماد به نفس  در محل کار بسیار مهم است، چراکه فرد را قادر می سازد برای تکالیف جدیدی داوطلب شوید که منجر به پیشرفت می شود. 

به گزارش خط سلامت اعتماد به نفس بر تمایل افراد برای تصمیم گیری در مورد تکمیل کارها تأثیر می گذارد.

اعتماد به نفس را چگونه بیشتر کنیم؟

اعتماد به نفس در روشی که فرد در مورد خود، صحبت می‌کند منعکس می‌شود. چند کار که در درازمدت منجر به تقویت اعتماد به نفس می شوند، عبارتند از:

نقاط قوت خود را بشناسید و آنها را بهبود بخشید

وقتی اعتماد به نفس ندارید، احتمالا نقاط قوت خود را نمی شناسید. چندین کار وجود دارد که می توانید برای درک نقاط قوت و تقویت نقاط ضعف خودانجام دهید.

از همکاران خود در رابطه کارهایی که می توانید به خوبی انجام دهید، بازخورد بگیرید. شنیدن از دیگران در مورد کارهایی که خوب انجام می دهید برای تقویت اعتماد به نفس مفید است. همچنین می توانید به دنبال فرصت های آموزشی حرفه ای برای بهبود نقاط قوت خود باشید.

موفقیت های خود را فهرست کنید

یکی از عواملی که باعث عدم اعتماد به نفس می شود، این است که فرد نسبت به همکاران خود کمتر احساس کارایی دارد. افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند به تهدیدها و مشکلات محل کار، بیشتر از موفقیت ها توجه می کنند.

برای تقویت اعتماد به نفس، لیستی از موفقیت های خود تهیه کنید. همچنین وقتی در محل کار  ایده ای ارائه می دهید که مورد استقبال دیگران قرار می گیرد، آن را یادداشت کنید. وقتی یکی از همکاران به خاطر مشارکت شما از شما تعریف می کند، آن را یادداشت کنید یا وقتی مشکلی را برای ارباب رجوع حل می کنید، آن را یادداشت کنید.

هر چند وقت یک‌بار، به لیست موفقیت ها نگاه کنید و به تمام نقاط مثبت خود در محل کار توجه کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان