این 10 عادت زندگی تان را زیر و رو می کند

خط سلامت: برای بهبود زندگی خود نیازی به انجام یک حرکت بزرگ نیست. زندگی از صدها عادت کوچک ساخته شده است که هر روز انجام می دهید.

این 10 عادت زندگی تان را زیر و رو می کند

عادت های ما در زندگی اغلب آنقدر کوچک هستند که حتی فوراً متوجه تأثیر آن نمی شوید. اما با گذشت زمان آنها همه تفاوت را ایجاد می کنند.

به گزارش خط سلامت با این 10 عادت  می توانید زندگی تان را بهبود ببخشید.

یک ساعت ورزش

یک ساعت ورزش منظم سلامت را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. همچنین نشان داده شده است باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس و بهبود علائم اضطراب می شود.

اثرات ورزش آنقدر قدرتمند است که انتخاب ورزش در مدت زمان کوتاهی تفاوت ایجاد می کند. ورزش فواید باورنکردنی دارد که می تواند تقریباً هر جنبه ای از سلامتی شما را از هر نظر بهبود بخشد.

2 لیتر آب

به طور کلی، به نظر می رسد نوشیدن مقادیر کافی آب، به ویژه قبل از غذا، در مدیریت اشتها و حفظ وزن سالم بدن کمک می کند، به خصوص زمانی که با یک برنامه غذایی سالم همراه باشد.

متخصصان بهداشت به طور کلی هشت لیوان آب  را توصیه می کنند که معادل حدود 2 لیتر یا نیم گالن در روز است. این قانون 8×8 نامیده می شود و واقعاً به راحتی قابل یادآوری است.

3 وعده میوه

میوه بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است. در واقع، رژیم های غذایی سرشار از میوه با انواع فواید سلامتی، از جمله کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها، مرتبط است. سه وعده میوه به طور کلی در روز توصیه می شود. این مقدار از نظر پیشگیری از بیماری های مزمن عمده بیشترین فایده را دارد و برای عموم مردم نیز مصرفی نسبتا قابل دستیابی است.

4 وعده غذایی در روز

وقتی به وعده‌های غذایی روزانه‌تان فکر می‌کنید، احتمالاً صبحانه، ناهار و شام یا «سه وعده غذایی» استاندارد در روز را تصور می‌کنید. اما اگر دائماً با کاهش انرژی مواجه هستید یا می خواهید احساس بهتری داشته باشید، می توانید به 4 وعده غذایی در روز تغییر دهید.

تقسیم کالری دریافتی خود بین چهار وعده غذایی می تواند نیاز به میان وعده را خنثی کند و ممکن است بدن شما را کمی سالم تر کند.

5 دقیقه مدیتیشن

پنج دقیقه ممکن است زمان کمی به نظر برسد، اما حقیقت این است که کافی است یک مراقبه 5 دقیقه ای را کامل کنید و لحن روز خود را تنظیم کنید. در دنیایی زندگی می‌کنیم که حواسپرتی مداوم امری عادی است.

می‌توانید با استراحت با مدیتیشن 5 دقیقه‌ای که فرصتی برای کاهش استرس، افزایش تمرکز و بهره‌وری، و بهبود ذهن‌آگاهی به شما می‌دهد، مقابله کنید - به شما امکان می‌دهد در بقیه فعالیت‌هایتان به‌طور کامل‌تر حضور داشته باشید.

فقط پنج دقیقه مدیتیشن در روز برای کمک به پاکسازی ذهن، بهبود خلق و خو، تقویت عملکرد مغز، کاهش استرس، کند کردن روند پیری و حمایت از متابولیسم سالم کافی است.

6 دقیقه حرکات کششی

حرکات کششی یکی از مواردی است که در لیست کارهای سالم افراد قرار می گیرد، اما افزودن آن به برنامه روزانه شما می تواند بسیار مفید باشد.

صرف زمان برای انجام حرکات کششی فواید ذهنی نیز دارد. حرکات کششی آنقدر مفید است که هر زمان که می توانید آن را فشار دهید، باید آن را فشار دهید.

7 ساعت خواب

پیگیری برنامه خواب شما ممکن است برای بسیاری اولویت اصلی نباشد، اما خواب کافی از چندین جنبه برای سلامتی شما بسیار مهم است. ممکن است متوجه نباشید، اما میزان خوابی که می‌خوابید می‌تواند بر همه چیز از وزن و متابولیسم گرفته تا عملکرد مغز و خلق و خوی شما تأثیر بگذارد.

نیازهای خواب همه افراد حتی در یک گروه سنی متفاوت است. برخی از افراد ممکن است به حداقل 9 ساعت خواب در شب نیاز داشته باشند تا احساس آرامش کنند، در حالی که برخی دیگر در همان گروه سنی ممکن است متوجه شوند که 7 ساعت خواب برای آنها مناسب است. اما به طور کلی توصیه می شود که 7 ساعت خواب بهترین مقدار برای عملکرد سالم تر است.

8 دقیقه خواندن

چیزی که در مورد مطالعه روزانه عالی است این است که زمان زیادی برای تأثیرگذاری لازم نیست. اگر شما یکی از افراد بی‌شماری هستید که عادت به مطالعه منظم ندارید، ممکن است از دست داده باشید.

مطالعه برای سلامت جسمی و روانی شما مفید است و این فواید می‌تواند تا آخر عمر باقی بماند. مشاهده شده است که 8 دقیقه مطالعه به بدن شما کمک می کند همانطور که یوگا به بدن شما کمک می کند.

9 هزار قدم

یک روال ساده و منظم پیاده روی می تواند یکی از بهترین راه ها برای بهبود سلامت باشد.و هر روز حداقل 9000 قدم بردارید تا مزایای واقعی را تجربه کنید. برای بهبود سلامتی خود نیازی به پیاده روی های طولانی در روز ندارید. فشردن چند قدم در فعالیت های روزمره فواید سلامتی یکسانی دارد.

10 دلیل برای سپاسگزار بودن

عادت شکرگزار بودن برای هر چیز خوبی که به شما می رسد را در خود پرورش دهید و پیوسته سپاسگزاری کنید. چون همه چیز به پیشرفت شما کمک کرده است، باید همه چیز را در قدردانی خود بگنجانید.

سپاسگزار بودن فقط مثبت بودن نیست. قدردانی می تواند زندگی شما را تغییر دهد، زیرا در هر کاری که انجام می دهید، مثبت می دمد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان