4 عادت برای داشتن فردا صبح شاد

خط سلامت: جستجوی خوشبختی هر روز صبح با انتخابی عمدی برای اولویت دادن به سلامت و رفاه روانی با اعمالی که ذهن، بدن و روح را تغذیه می کند، آغاز می شود.

4 عادت برای داشتن فردا صبح شاد

 با این 4 عادت صبحگاهی می توانید یک روز شاد داشته باشید.

تنفس و مدیتیشن

به گزارش خط سلامت همانطور که هنوز در رختخواب دراز کشیده اید، چشمانتان را ببندید و روی نفس تمرکز کنید. یک تکنیک آسان تنفس این است که به مدت پنج ثانیه دم، نگه دارید و سپس به مدت هشت ثانیه بازدم کنید. این امتداد بازدم مارا به لحظه حال لنگر می‌اندازد.

تحقیقات نشان داده است که این تمرینات می تواند سیستم عصبی خودمختار را تنظیم کند، به ویژه شاخه پاراسمپاتیک مسئول استراحت و هضم غذا و تقویت عصب واگ (طولانی ترین عصب مغزی )  را فعال می کند. با ضربه زدن به این پاسخ فیزیولوژیکی، بدن و ذهن را برای عملکرد بهینه آماده می کنید و زمینه را برای یک روز حضور و آرامش فراهم می کنید.

تمرین شکرگزاری

پس از تمرین مدیتیشن، و در حالی که هنوز در رختخواب هستید، به سه  نعمت زندگی فکر کنید و قدردان آنها باشید. این یک تمرین روانشناسی مثبت است و کمک می کند تا در یک طرز فکر فراوان قدم بردارید. با صرف لحظه ای به تأمل در مورد برکات زندگی از صمیم قلب برای همه چیز از گرمای آفتاب صبح گرفته تا حمایت بی دریغ عزیزان قدردانی کنید.

تحقیقات نشان داده است که بیان سه نعمت مختلف در هر روز به مدت 21 روز می تواند حتی یک بدبین را تا 88 سالگی به یک خوش بین متوسط تبدیل کند، بنابراین هیچ بهانه ای وجود ندارد. با ادغام قدردانی در روال صبحگاهی، نه تنها دیدگاه خود را به سمت مثبت تغییر می‌دهید، بلکه زمینه را برای روزی پر از شادی و قدردانی فراهم می‌کنید.

حمام های یخ

به عنوان آخرین بخش از مراسم صبحگاهی ، هشت دقیقه را در یک حمام یخ بگذرایند. بدن را برای حمام یخ با تمرین نفس آماده کرده و سپس خود را در آب یخ هشت درجه غوطه ور کنید. این نه تنها حواس را بیدار می کند و بدن را تقویت می کند، بلکه حس انعطاف پذیری و استحکام ذهنی را نیز پرورش می دهد. فواید قرار گرفتن در معرض سرما فراتر از جنبه های فیزیکی است زیرا مغز ما هورمونی به نام دوپامین را ترشح می کند، هورمونی که احساس خوبی دارد با لذت و پاداش همراه است.

علاوه بر این، شوک وارده به سیستم باعث فعال شدن عصب واگ می شود که یک تنظیم کننده کلیدی سیستم عصبی پاراسمپاتیک است و باعث آرامش و کاهش استرس می شود و ظرفیت بیشتری در سیستم عصبی برای مقابله با چالش ها و استرس های روزانه ایجاد می کند. البته همیشه قبل از شروع یک حمام یخ به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

روانشناسی مثبت گرا

در هسته خود، روال صبحگاهی شامل اصول روانشناسی مثبت گرا است که شاخه ای از روانشناسی است که بر ارتقای بهزیستی و رضایت تمرکز دارد. این علم خوشبختی است.

با گنجاندن تمرین‌هایی مانند کار نفس، مدیتیشن، قدردانی و حمام یخ در برنامه روزانه‌ا از مجموعه‌ای از استراتژی‌های مبتنی بر شواهد برای افزایش شادی و انعطاف‌پذیری استفاده کنید.

از طریق تلاش مداوم، متوجه می شوید که خوشبختی فقط یک مقصد نیست، بلکه یک سفر است. این باید یک تمرین عمدی برای کشف خود، رشد و شفقت به خود باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان