رابطه هایی که این 8 علامت را دارند به خیانت نمی رسند

خط سلامت: درک عمق رابطه همیشه آنطور که فکر می کنید ساده نیست. مهم نیست که چقدر با هم وقت می گذرانید یا چقدر علایق مشترک دارید. این در مورد چیزی عمیق تر است، چیزی که روانشناسی می تواند به ما در درک آن کمک کند.

رابطه هایی که این 8 علامت را دارند به خیانت نمی رسند

 داشتن ارتباط عمیق با شریک زندگی چند نشانه دارد که اغلب نادیده گرفته می شوند. این نشانه‌ها می‌تواند به شما بگوید که آیا پیوند شما سطحی است یا عمیق‌.

به گزارش خط سلامت این 8 علامت نشان می دهد با شریک زندگی خود پیوند عمیقی دارید.

درک عمیق

در روابط، درک بسیار فراتر از دانستن رنگ یا نوع غذای مورد علاقه شخص است.

 یک ارتباط عمیق با درک عمیق از دنیای درونی شریک زندگی مشخص می شود. این در مورد دانستن ترس ها، رویاها، آرزوها و تجربیاتی است که آنها را به آنچه امروز هستند تبدیل کرده است.

این سطح از درک را نمی توان یک شبه به دست آورد. این نتیجه مکالمات بی شمار، تجربیات مشترک و آسیب پذیری متقابل است. این در مورد این است که به شریک زندگی خود اجازه دهید شما را همانطور که واقعا هستید ببیند.

داشتن این سطح عمیق از درک، نشان دهنده پیوند قوی بین شما و شریک زندگی تان است. این نشان می دهد برای شناخت واقعی یکدیگر در سطح عمیق تری وقت گذاشته اید.

ارتباط ناگفته

به عنوان یک متخصص روابط، یکی از مواردی که در زوج‌هایی که روابط عمیق دارند متوجه شده ام توانایی آنها در برقراری ارتباط بدون کلام است مثل این است که آنها زبان خود را دارند که بر اساس تجربیات مشترک و درک متقابل ساخته شده است.

روانشناسی این را تأیید می کند. ارتباطات غیرکلامی مانند زبان بدن، تماس چشمی و حتی سکوت، می تواند در مورد قدرت یک رابطه صحبت کند.

در رابطه‌تان، ممکن است متوجه شده باشید که شما و شریک زندگی‌تان در یک مهمانی نگاهی آگاهانه در سراسر اتاق به اشتراک می‌گذارید یا دقیقاً منظورتان را وقتی که به شما لبخند می‌زند، می‌فهمید.

اگر به نظر می رسد شما و طرف مقابل تان حتی گاهی اوقات بدون صحبت با هم ارتباط برقرار می کنید، آن را به عنوان نشانه ای از عمیق بودن ارتباط شما در نظر بگیرید.

احترام متقابل

هر رابطه قوی بر پایه احترام متقابل بنا شده است و در کار خود به عنوان یک مربی روابط، متوجه شدم این یکی از گویاترین نشانه های یک ارتباط عمیق است.

احترام در یک رابطه به معنای ارزش نهادن به نظرات یکدیگر، گوش دادن به یکدیگر و تصدیق احساسات و نیازهای یکدیگر است. این در مورد درک این است که شریک زندگی شما شخص خودش با افکار و احساسات خودش است.

اگر متوجه شدید شریک زندگی شما همیشه به افکار، احساسات و نظرات شما احترام می گذارد و برعکس، احتمالاً می توانید احترام متقابل را نشانه دیگری از ارتباط عمیق خود بدانید.

 اختلافات سالم

داشتن اختلاف نظر لزوماً به این معنی نیست که رابطه دچار مشکل شده است. در واقع می تواند نشانه ای از یک ارتباط عمیق باشد.

 تعارض می تواند برای یک رابطه مفید باشد. چرا؟ زیرا این بدان معناست که هر دو به اندازه کافی راحت هستید که نظرات و احساسات خود را بیان کنید، حتی اگر متفاوت باشند.

یک رابطه بدون هیچ اختلاف نظری می تواند به این معنی باشد که یکی یا هر دو شریک احساسات خود را سرکوب می کنند تا از درگیری جلوگیری کنند. این در درازمدت سالم نیست و می تواند منجر به عصبانیت شود.

داشتن اختلاف نظرهای سالم به این معنی است که هر دومی توانید احساسات خود را بیان کنید، به نظرات یکدیگر گوش دهید و بدون متوسل شدن به کلمات یا اعمال آزاردهنده سازش پیدا کنید.

هنگامی که با شریک زندگی خود اختلاف نظر پیدا کردید، به یاد داشته باشید مهم این نیست که چه کسی در بحث پیروز می شود، بلکه مهم این است که چگونه با آن برخورد می کنید. اگر بتوانید تعارضات را به روشی محترمانه و قابل درک حل کنید، این نشانه واضحی از یک ارتباط عمیق است.

خنده مشترک

ضرب المثل "خنده بهترین داروست" را می دانید؟ خوب، همانطور که مشخص است، ممکن است یکی از بهترین نشانه های ارتباط عمیق در یک رابطه باشد.

مطالعات نشان داده اند خنده مشترک یک شاخص کلیدی برای جذابیت عاشقانه و رضایت در روابط است. این نشان می دهد که در یک طول موج قرار دارید و می توانید شادی و شوخ طبعی را در موقعیت های مشابه پیدا کنید.

اگر شما و شریک زندگی‌تان با هم بخندید، این فقط برای خلق و خو شما خوب نیست، بلکه احتمالاً نشانه‌ای است که ارتباط عمیقی با هم دارید. به هر حال، شادی وقتی بهتر است که به اشتراک گذاشته شود!

آسایش در سکوت

گاهی اوقات عمیق ترین پیوندها نه در آنچه به یکدیگر می گوییم، بلکه در چیزهایی که نمی گوییم پیدا می شود.

سکوت ممکن است برای بسیاری از ما ناراحت کننده باشد. عجله می کنیم تا آن را با صحبت های کوچک پر کنیم، از ترس چیزی که ممکن است خالی بودن آن آشکار شود. اما در یک رابطه عمیقاً مرتبط، سکوت چیزی نیست که بتوان از آن ترسید.

در لحظات سکوت مشترک است که متوجه می شوید برای احساس صمیمیت نیازی به گفتگو مداوم ندارید.

این در مورد نادیده گرفتن یکدیگر یا اجتناب از گفتگو نیست. برعکس، آنقدر در رابطه خود احساس امنیت می کنید که می توانید از همراهی یکدیگر لذت ببرید، بدون اینکه نیازی به تایید مداوم یا گپ زدن داشته باشید.

حمایت عاطفی

یکی از زیباترین جنبه های یک ارتباط عمیق، سطح حمایت عاطفی شرکا از یکدیگر است.

چه یک روز بد در محل کار، یک بحران خانوادگی یا ناامنی های شخصی، داشتن شریک زندگی به عنوان سنگ عاطفی شما می تواند همه چیز را تغییر دهد. این در مورد این است که از طریق پستی و بلندی ها در کنار یکدیگر باشند، آرامش، درک و گوش شنوایی را ارائه دهند.

اگر شریک زندگی‌تان در زمانی که شما در پایین‌ترین حد خود هستید، کنار شماست، و بدون قضاوت از شما حمایت می‌کند، نشانه‌ واضحی از یک ارتباط عمیق است.

به طور مشابه، اگر به طور غریزی می‌خواهید در دوران سخت کنار آنها باشید، این نشانه دیگری است که پیوند شما عمیق است.

پذیرش عیوب

هیچ کس کامل نیست و همه ما مجموعه ای از نقص ها و نقص ها را به همراه داریم. آزمون واقعی یک ارتباط عمیق فقط در مورد تجلیل از بهترین بخش های یکدیگر نیست، بلکه پذیرفتن و دوست داشتن بخش های نه چندان عالی نیز است.

این پذیرش به معنای نادیده گرفتن رفتارهای مضر یا صفات سمی نیست. در مورد این است که بپذیریم همه ما عیوب و ایرادهایی داریم و همچنان انتخاب می کنیم که یکدیگر را با وجود آنها دوست داشته باشیم.

اگر متوجه می‌شوید به طور کامل معایب شریک زندگی‌تان را می‌پذیرید احتمالاً پیوند عمیقی با هم دارید. صداقت خام چنین پذیرشی نشانه واقعی ارتباط عمیق است.

به یاد داشته باشید، هر رابطه ای منحصر به فرد است. ممکن است تمام اینها را علامت نزنید اشکالی ندارد آنچه بیش از همه مهم است این است که رابطه برای شما رضایت بخش و مناسب باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان