آیا استرس و اضطراب باعث اسکیزوفرنی می شود؟

خط سلامت: اضطراب پاسخی است که بدن به موقعیت های بالقوه آسیب زا می دهد. پژوهش ها نشان داده است اضطراب مزمن احتمال ابتلا به بیماری های روانی شدید، مانند اسکیزوفرنی را افزایش می دهد.

آیا استرس و اضطراب باعث اسکیزوفرنی می شود؟

اضطراب به طور مستقیم منجر به اسکیزوفرنی نمی شود، اما پژوهش ها نشان داده است قرار گرفتن در معرض اضطراب شدید، احتمال ابتلا به یک دوره اسکیزوفرنی را در افراد آسیب پذیر افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت اگرچه اسکیزوفرنی و اضطراب اختلالات روانی متفاوتی هستند، اما امکان ابتلا به آن ها بطور همزمان وجود دارد. اضطراب مزمن برخی از علائم اسکیزوفرنی را ایجاد می کند، همچنین سطوح بالای اضطراب در مراحل اولیه اسکیزوفرنی رخ می دهد.

اضطراب و ابتلا به اسکیزوفرنی 

اضطراب روشی است که بدن توسط آن به فشارهای ذهنی، فیزیکی یا احساسی پاسخ می دهد. این فشارها ناشی از اتفاقات عادی زندگی یا رویدادهای به شدت آسیب زا مانند تجربه سوء استفاده جسمی و روانی هستند.

اگرچه اسکیزوفرنی و اضطراب اختلالات روانی متفاوتی هستند، اما امکان ابتلا به آن ها بطور همزمان وجود دارد. اضطراب مزمن برخی از علائم اسکیزوفرنی را ایجاد می کند، همچنین سطوح بالای اضطراب در مراحل اولیه اسکیزوفرنی رخ می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان