راهکارهای علمی برای احساس جوانی و کاهش سن واقعی ! / یافته ای که متعجب تان می کند

خط سلامت: تحقیقات نشان می‌دهد که سن‌ واقعی و ذهنی ما به ندرت در یک ردیف قرار می‌گیرند و راه‌هایی برای جوان ماندن ذهنی پیشنهاد می‌کنند.

راهکارهای علمی برای احساس جوانی و کاهش سن واقعی ! / یافته ای که متعجب تان می کند

پدر 70 ساله ام به من می گوید که معمولاً با دیدن چهره اش در آینه مبهوت می شود. "آن پیرمرد کیست ؟" او فکر می کند. علم نشان می دهد که او در این احساس تنها نیست.

به گزارش خط سلامت دانشمندان علوم اعصاب شکاف گیج کننده بین سن واقعی ما و اینکه چقدر در ذهن مان احساس پیری می کنیم (معروف به سن "ذهنی" ما ) را بررسی کرده اند و کشف کرده اند به طور متوسط، افراد میانسال در جوامع غربی 20 درصد کمتر از تعداد سال های واقعی خود احساس می کنند. .

من 43 ساله هستم، بنابراین این فرمول می گوید من احتمالاً حدود 35 سال دارم و پدرم احتمالاً انتظار دارد یک مرد 56 ساله  را در آینه ببیند.

اما علم در مورد اینکه چرا این الگوی رایج وجود دارد و چه کاری می توانید برای تغییر سن ذهنی خود انجام دهید، چه می گوید؟   

احساس می کنید چند ساله هستید؟ 

 بیشتر بزرگسالان احساس می کنند جوان تر از خودشان هستند.

یک نظریه این است که به نظر می رسد سال های سرشار از تجربیات جدید تأثیر بیشتری بر مغز ما می گذارد. وقتی وارد بلوغ می‌شویم، آرام می‌گیریم و به نظر می‌رسد سال‌ها کمتر به حساب می‌آیند و ساعت‌های درونی ما را از بین می‌برند. 

نوجوانی و بزرگسالی در حال ظهور، زمان‌هایی هستند که با اولین‌ها همراه هستند؛ همچنین زمان‌هایی هستند که مغز ما به دلایل مختلف رشد عصبی تمایل دارد چیزها را با شدت بیشتری احساس کنند.

شدت بیشتر به معنای خاطرات بیشتر است، به این معنی که این سال ها طولانی تر و سنگین تر هستند. روتین میانسالی زندگی کمتری به حساب درونی ما می‌افزاید و ساعت درونی ما را کند می‌کند. این تأثیر همچنین ممکن است دلیلی باشد که به نظر می رسد سال های طاقت فرسا همه گیر برای بسیاری از مردم در یک حفره حافظه قرار گرفته است و به نظر می رسد  چرا زمان با افزایش سن سرعت می گیرد . 

اما نظریه های دیگری نیز وجود دارد. گاهی در برخی افراد سن ذهنی در یک نقطه خاص به دلیل آسیبی که تجربه کرده اند، مانند مرگ یک عزیز، منجمد شده است.  احساس می کنند پیرتر هستند. در همین حال، مطالعات بین‌فرهنگی نشان می‌دهد  به نظر می‌رسد افراد در جوامعی که به افراد پیر و مسن احترام می‌گذارند، از نظر درونی سن خود را کاهش نمی‌دهند. 

آیا می توانید سن ذهنی خود را تغییر دهید؟

ممکن است الگوهای گسترده ای در نحوه استقرار افراد در سن درونی وجود داشته باشد، اما این روند به وضوح عجیب و شخصی است. چیزی به نام "صحیح"  در  سن ذهنی وجود ندارد. اگر به دلیل استرس های ناشی از بزرگسالی و کارآفرینی احساس پیری بیشتر از سن خود می کنید، آیا راه هایی وجود دارد که در درون خود احساس جوانی کنید؟ 

بله، تحقیقات نشان می دهد این مراحل بسیار ساده هستند.

اولین مورد این است که بیشتر بخوابید.

مطالعه جدیدی که توسط تیمی از محققان سوئدی در Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences منتشر شده است نشان می دهد استراحت کافی برای یک ماه باعث می شود افراد به طور متوسط ​​تقریباً شش سال جوان تر شوند.

با این حال، اولویت دادن به خواب برای گروهی ساده نیست اگر شک دارید بتونانید این میزان خواب داشته باشید، علم راه ممکن دیگری را برای برگرداندن ساعت ذهنی ارائه می‌کند: جوان‌تر فکر کنید. 

ویژگی هایی مانند کنجکاوی و گشودگی نسبت به تجربیات جدید که با جوانی مرتبط است نیز با پیری بدنی کندتر همراه است . وقتی مثل بچه‌ها فکر می‌کنید، بدن تان برای مدت طولانی‌تری جوان‌ می‌ماند. 

شاید تصور درونی شما نیز جوان تر بماند. این یک جهش است مطالعات بسیار کمتری در مورد سن ذهنی نسبت به بیماری قلبی و خطر مرگ و میر وجود دارد اما این یک جهش منطقی است. یکی که مداخلات ساده ای را پیشنهاد می کند که تقریباً مطمئناً احساس بهتری در شما ایجاد می کند، حتی اگر دوباره احساس 29 سالگی را در شما ایجاد نکند. 

تحقیقات نشان می‌دهد می‌توانیم با وادار کردن خود به انجام فعالیت‌های بیشتر در راستای تغییری که امیدواریم شاهد آن باشیم، آگاهانه شخصیت خود را تغییر دهیم . بنابراین اگر می‌خواهید بازتر و کنجکاوتر باشید، ثبت‌نام برای فعالیت‌های جدید یا کاوش در مکان‌های جدید احتمالاً حداقل کمی شما را به این سمت سوق می‌دهد. 

آنها همچنین ممکن است شما را جوان تر کنند و حتی اگر این کار را نکنید، تحقیقات نشان می دهد تجربیات تازه امروز منجر به شادی بیشتر در فردا می شود و علائم پیری فیزیکی مغز را کاهش می دهد .

میزان سنی که در درون خود احساس می کنید اغلب با سن تقویمی شما بسیار متفاوت است و به نظر می رسد تحت تأثیر شخصیت، فرهنگ، تجربه و عادات روزانه است. 

اگر بخواهید می توانید آن اهرم آخر را فشار دهید تا کمی جوان تر شوید یا می توانید این واقعیت را بپذیرید که اکثراً همه ما سن متفاوتی را در درون به عنوان یکی از آن ویژگی های عجیب و غریب انسان بودن احساس می کنیم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان