این 4 رفتار نشان می دهد در کودکی خیلی آسیب دیده اید

خط سلامت: آسیب های دوران کودکی به شکل های مختلفی روابط فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

این 4 رفتار نشان می دهد در کودکی خیلی آسیب دیده اید

آسیب های دوران کودکی در برخی موارد، در نتیجه نادیده گرفته شدن نیاز های اساسی کودک توسط والدین ایجاد می شود. 

به گزارش خط سلامت پژوهش ها نشان داده است افرادی که در دوران کودکی محبت و توجه کافی را از والدین خود دریافت نکرده آمد یا مورد بدرفتاری قرار گرفته آمد معمولا در سنین بزرگسالی روابط امن و پایداری ندارند.

آسیب های دوران کودکی چگونه روابط را تحت تاثیر قرار می دهند؟

آسیب های دوران کودکی هر فرد را به شیوه منحصربه‌فردی تحت تاثیر قرار می‌دهد. زمانی که یک فرد آسیب‌های خود را برطرف نکند، عزت نفس و انتخاب‌هایش در روابط دچار مشکل می شود.

علایمی که آسیب های دوران کودکی را آشکار می سازد

آسیب های دوران کودکی به ۲ شکل خود را در بزرگسالی نشان می دهند و کیفیت روابط فرد را تحت تأثیر قرار می دهند.

بیش از حد فکر کردن

یکی از رایج ترین الگوهایی که در نتیجه آسیب های دوران کودکی ایجاد می شود، تفکر بیش از حد است. تفکر بیش از حد یک اصطلاح کلی برای نشخوار فکری یا افکار وسواسی در مورد یک فرد یا موقعیت است که هر گونه آسیب موجود را تشدید می کند و در کیفیت زندگی اختلال ایجاد می کند.

اشکال رایج نشخوار فکری

دو الگوی رایج نشخوار فکری وسواس در مورد گذشته و وسواس در مورد آینده است. نشخوار فکری مزمن در مورد گذشته می تواند منجر به علائم افسردگی شود یا افسردگی را تشدید کند، در حالی که نشخوار فکری در مورد آینده می تواند باعث شود که فرد احساس اضطراب کند یا علایم  اضطراب را بدتر کند.

عذرخواهی بیش از حد

بسیاری از افراد با سابقه سوء استفاده و تجربه آسیب های دوران کودکی آموخته اند که به عنوان بخشی از بقا و محافظت از خود بیش از حد عذرخواهی کنند. کسانی که سابقه آسیب های دوران کودکی دارند، ممکن است آموخته باشند که برای چیزهایی که تقصیر آنها نبود، عذرخواهی کنند. این روشی است برای حفظ آرامش و جلوگیری از درگیری بیشتر. 

افشا کردن اسرار شخصی 

اشتراک گذاری بیش از حد و افشا کردن اسرار شخصی یک الگوی رایج است که در افرادی که ضربه های روحی قابل توجهی را تجربه کرده اند دیده می شود. برای برخی، اشتراک گذاری بیش از حد اسرار، راهی برای پیش بردن سریع یک رابطه جدید و ایجاد حس صمیمیت کاذب است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان