انواع دروغ را بشناسید + علائمی که نیت دروغگو را فاش می کند

خط سلامت: دروغ گفتن به فرد این امکان را می دهد که با دستکاری موقعیت، کنترل خود را روی آن ایجاد کند .

انواع دروغ را بشناسید + علائمی که نیت دروغگو  را فاش می کند

دروغ گویی یک مکانیسم دفاعی است که (به ظاهر) افراد را از آسیب پذیری باز می دارد.

به گزارش خط سلامت دروغ نوعی ارتباط است که شامل دو طرف است: فریبکار و فریب خورده. فریبکار قصد دارد تصورات یا اطلاعات نادرست را بجای بگذارد. با این حال، فریب خورده باید در دروغ شرکت کند حداقل در سطحی.

انواع دروغ

همه دروغ می گویند. شاید دروغگویی برای جلوگیری از جریحه دار کردن احساسات دیگران یا فرار از موقعیت های ناراحت کننده باشد. اینها به طور کلی به عنوان " دروغ های سفید " شناخته می شوند، زیرا هدف آنها جلوگیری از آسیب است و در مورد موضوعات بی اهمیت است. بسیاری از دروغ های سفید فقط تا حدی نادرست هستند.

گاهی اوقات، افراد برای جلوگیری از گرفتار شدن در مشکل یا برای محافظت از خود در برابر تهدید، دروغ می گویند. این دروغ ها عموما ساختگی هستند. آنها تمایل دارند در مورد مسائل جدی یا خودخواهانه باشند. این نوع دروغ به عنوان " دروغ خاکستری " شناخته می شود، زیرا احتمال کمتری دارد که از نظر اجتماعی قابل قبول باشد تا دروغ سفید.

در نهایت، برخی افراد به دلایل مخرب دروغ می گویند. این دروغ ها اغلب پیامدهای جدی برای افراد دیگر به همراه دارد و ممکن است منجر به موقعیت هایی شود که ناعادلانه یا ناعادلانه هستند. هر دروغ بدخواهانه به طور کلی یک "دروغ واقعی" در نظر گرفته می شود که از نظر اجتماعی غیرقابل قبول است. 

افرادی که به صورت بیمارگونه دروغ می گویند معمولا دروغ های خاکستری یا واقعی می گویند.

نشانه های کسی که دروغ می گوید 

بسیاری از مردم هنگامی که دروغ می گویند وقتی حقیقت را نمی گویند، این علامت را دارند. اما هیچ راه مشخصی برای تشخیص اینکه کسی دروغ می گوید وجود ندارد. در عوض به طور خاص به آن شخص توجه کنید. اگر کسی که می شناسید زیاد به شما دروغ می گوید، به دنبال این نشانه ها باشید.

داستان های متناقض وقتی کسی حقیقت را نمی‌گوید، ممکن است به سختی جزئیات داستان خود را مستقیم نگه دارد. کسی که مرتباً دروغ می گوید، در نهایت رد دروغ های قبلی را از دست می دهد و شروع به مخالفت با آنها می کند. اگر متوجه این موضوع شدید، ممکن است دروغ بگویند. 

جزئیات غیر قابل تایید آنها ممکن است جزئیاتی را اضافه کنند تا دروغ هایشان واقعی تر به نظر برسد. مطالعات نشان می دهد دروغگویان بیمارگونه تمایل دارند جزئیاتی را در بر گیرند که نمی توان آنها را تأیید کرد. 

داستان های بیش از حد دراماتیک یا طولانی. دروغ ها بیشتر دراماتیک و طولانی هستند. اگر شخصی اغلب حکایت هایی در مورد موقعیت های بیش از حد دراماتیک یا شدید دارد، ممکن است دروغ گفته باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان