12 لذت که از بودن کنار فرزند نوجوان می برید

خط سلامت: زمانی که فرزند شما به سن نوجوانی می رسد، روایت غالب این است که همه چیز به سرعت در حال سقوط است.

12  لذت که از بودن کنار فرزند نوجوان می برید

کلیشه های منفی در مورد نوجوانان فراوان است: آنها بداخلاق هستند، به تلفن های خود معتاد هستند و نمی خواهند هیچ کاری با والدین خود داشته باشند. این نیست که این ویژگی ها کاملاً نادرست است، فقط این است که آنها تصویر کامل را ترسیم نمی کنند.

به گزارش خط سلامت آن لوئیز لاکهارت - روانشناس اطفال، مربی والدین و مادر یک نوجوان-  به ما می گوید: چه لذت های پنهانی از بودن و تربیت یک نوجوان نصیب شما می شود.

او می گوید: به خاطر داشته باشید وقتی کودک به سن نوجوانی می رسد، از نظر رشدی مناسب است که نیازهای خود را برای توجه و همراهی از والدین به همسالان خود تغییر دهد. نوجوانان شروع به درک می کنند که علایق، افکار، ارزش ها و باورهای فردی جدا از والدین و خانواده اصلی خود دارند. آنها به فرد خودشان تبدیل می شوند.

ما در مورد جنبه های منفی تربیت یک نوجوان بسیار شنیده ایم و در مورد جنبه های مثبت آن بسیار کم. برجسته کردن برخی از جنبه‌های مثبت غیرمنتظره این مرحله از فرزندپروری با طراوت خواهد بود.

آنها می توانند شما را به روز نگه دارند

نوجوانان می توانند توصیه های خوبی برای محصولات، غذا، موسیقی، محتوای طنز و موارد دیگر داشته باشند. آنها با مردم صحبت می کنند و اطلاعاتی را از رسانه های اجتماعی دریافت می کنند، بنابراین آنها واقعاً به چیزهای جدید و جالب متصل می شوند. چیزهایی که ممکن است در رادار شما نباشد.  

نوجوانان ما را با همه چیز آشنا می‌کنند: زبان عامیانه، سبک، فناوری، موسیقی، نگرش‌ها در مورد همه چیز. این لذت خالص است که از آنها یاد بگیریم و دنیا را از منظر آنها ببینیم.

نمایش غیرمنتظره محبت آنها

آنها بسیار ساده و با چیزهایی که شما فکرش را نمی کنید به شما محبت می کنند. این می تواند از هدیه دادن عروسک خرسی تا در آغوش گرفتن شما باشد.

بچه+ نوجوان

حس شوخ طبعی آنها

نوجوان ها واقعا خنده دار هستند. من عاشق صحبت با نوجوانان هستم، چه در حال ارائه در مدرسه باشم، چه آنها را درگیر درمان کنم یا با خودم صحبت کنم. آنها همچنان می دانند که چه کسانی هستند، نقاط قوت خود را درک می کنند و چگونه با دیگران ارتباط برقرار می کنند.

با همه بزرگ‌سالی‌ها، بزرگسالان می‌توانند آنقدر جدی باشند، در راه خود گیر کنند و لذت را در چیزهای ساده نبینند. نوجوانان این را از دست نمی دهند و من این را در مورد آنها دوست دارم.

مهارت های جدیدی به شما یاد می دهند

آنها می توانند مهارت های جدید که تا به حال یاد نگرفته بودید را به شما بیاموزند. پس از آموختن این مهارت ها لذت ببرید. مهارت هایی مثل آرایش کردن و یا جدیدترین مدل بستن شال .

مشاهده افزایش اعتماد به نفس آنها

لذت نگاه کردن به نوجوانان قد بلندتر، بزرگ‌تر و با اعتماد به نفس بی‌نظیر است. گوش دادن به مکالمات بی‌پایان آنها، رویاها، آرزوهایشان، خنده‌های معصومانه‌شان و همه چیز. من دوست دارم اعتماد به نفس و ارزشی را که او در خود دارد ببینم، زیرا می‌دانم در حالی که من آن بخشی از او را نساخته‌ام، آن را هم نشکنم. من عاشق این هستم که به این که او چه آدم بد اخلاقی است افتخار کنم.

داشتن مکالمات عمیق

می توانید مکالمات بالغ تری داشته باشید زیرا آنها آن را درک می کنند. واقعا این مرحله را به همین دلیل دوست دارم. از شرکت دادن نوجوانان در جلسات درمانی به عنوان روانشناس کودکان تا صحبت با نوجوان.

انواع گفتگوهایی که والدین می توانند با نوجوانان داشته باشند متفاوت است. آنها شروع به درک جهان، تحصیلات خود، دیگران و خود به روش های مختلف می کنند. آنها سوالات چالش برانگیزی می پرسند که به ما کمک می کند تا جهان را به شیوه های مختلف ببینیم. آنها در نسلی کاملاً متفاوت بزرگ می شوند، بنابراین دیدن نوجوانی از منظر آنها جذاب است.

میزبانی از دوستان خود

نوجوانان دوست دارند از دوستان شان در خانه میزبانی کنند. می توانیم از این میزبانی لذت ببریم. 

ایجاد دوستی با آنها

واقعاً از همراهی یکدیگر لذت می بریم. همیشه در حفظ دوستی نزدیک با زنان مشکل داشته ام و فکر می کنم رابطه ما به روش های زیبا ادامه خواهد یافت. او کسی است که تا حد زیادی بازتاب آن چیزی است که من در سن او بودم و در عین حال کاملاً متفاوت است.

در تماشای آنها کشف کنید چه کسانی هستند

چیزی که در مورد آن صحبت نمی شود، زیبایی تماشای یک کودک است که خودش را در حال بلوغ می‌بیند. فقط در یک سطح عمیق تر. 

سفر با هم

سفر با نوجوانان بسیار سرگرم کننده است. این یک تغییر بسیار خوشایند است. تماشای او واقعاً شگفت انگیز است.

شنیدن دیدگاه آنها در مورد بزرگسالان

دیدگاه‌های خنده‌دار و جالبی که آنها در مورد بزرگسالان دارند. آنها بسیار فهیم هستند و به همه چیز توجه می کنند. یکی از پسران من می‌تواند صداها را تقلید کند و داستان‌های او درباره نحوه دیدن بزرگسالان و تقلید از آنها هیستریک است. آنها به همان اندازه که ما آنها را تماشا می کنیم، ما را تماشا می کنند.

وقتی به شما اعتماد می کنند از شما مشاوره می خواهند

وقتی نوجوان تان به سراغ شما می‌آید، بدون اینکه بخواهید، شادی بزرگ‌تر وجود ندارد. وقتی آنها برای یک موضوع به مشاوره یا کمک نیاز دارند، زمانی که فقط نیاز دارند احساس "خانه" و امنیت کنند و به سراغ شما می آیند، بسیار شگفت انگیز است.

می دانید که آنها در برخی موارد به تنهایی باید پیش بروند، در حالی که هنوز پایگاه آنها هستید. بیشترین احساس امنیت را در والدین خود و اوایل بزرگسالی آنها دارم.

شاهد طرف دلسوز آنها

وقتی به نوجوانم گوش می‌دهم که سعی می‌کند دنیا را درک کند، می‌بینم که دلسوزی او ظاهر می‌شود. او قلب روشنی دارد که خسته نیست. او پر از امکانات و امید است. من عاشق دیدن شکوفایی آینده در درون او هستم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان