دلایل احساس تنهایی و راههای مقابله با آن

خط سلامت: انرژی خود را برای مبارزه با احساسات خود یا تلاش برای سرکوب احساسات هدر ندهید. همه گاهی احساس تنهایی می کنند و احساس تنهایی به این معنی نیست که بازنده یا ضعیف هستید.

دلایل احساس تنهایی و راههای مقابله با آن

مطالعات نشان داده است برچسب زدن به احساسات می تواند از شدت آنها بکاهد. بنابراین قرار دادن نام ساده روی تنهایی ممکن است به مغز  کمک کند احساس خود را درک کنید که بلافاصله به شما کمک می کند کمی کمتر احساس تنهایی کنید.

به گزارش خط سلامت در اینجا 10 راهکار وجود دارد که می توانید در صورت احساس تنهایی انجام دهید.

چیزهای جدید یاد بگیرید

هیجان زده شدن از چیزی که می آموزید - خواه یک زبان جدید باشد یا یک مهارت جدید - ممکن است به شما در بهتر شدن احساس کمک کند. همچنین ممکن است درهایی برای دیدار با افراد جدید باز شود. برای کلاس آشپزی ثبت نام کنید یا به دنبال یک دوره آنلاین باشید . 

تنهایی یک تجربه طبیعی است. اما اگر کنترل نشود ، برای سلامت روحی و جسمی مضر خواهد بود. برخی مطالعات نشان داده اند تنهایی به اندازه مصرف 15 نخ سیگار در روز برای سلامتی مضر است.

در یک سرگرمی شرکت کنید

رسانه های خلاق می توانند روحیه شما را تقویت کنند و به شما کمک کنند تا در لحظه زندگی کنید. این بدان معناست که افکار فاجعه بار کمتر در مورد "تنها ماندن برای همیشه" و کمتر روی حوادث منفی گذشته مانند "نمی توانم باور کنم که او این حرف را به من زده است" خواهید داشت. اگر سرگرمی ندارید ، دریافت آن را در اولویت قرار دهید. با فعالیت های مختلف ، از ماهیگیری گرفته تا سفال سازی و ... فضاهای تازه را  تجربه کنید تا چیزهایی را که دوست دارید ، کشف کنید.

 مهربانی کنید

انجام کار خوب برای افراد دیگر می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید. و کمک می کند ارتباط بیشتری با جامعه داشته باشید. چه درگیر جمع آوری کمک های مالی برای نیازمندان شوید و چه تصمیم بگیرید برای همسایه تان یک کار خیرخواهانه انجام دهید. اگر در تلاش برای یافتن کاری هستید که می توانید انجام دهید، می توانید با موسسات خیریه محلی، بیمارستان ها، خانه های سالمندان یا پناهگاه های حیوانات تماس بگیرید تا ببینید چگونه می توانید داوطلب شوید یا کمک کنید.

تدوین برنامه

بعضی اوقات باید یک مسئله را حل کنید. ولی در مواقع دیگر ، باید احساس خود را نسبت به مسئله حل کنید. در نظر بگیرید که آیا بهترین راه برای رفع احساسات تنهایی شما باید حل مسئله باشد یا حل احساس شما نسبت به مسئله (مراقبت از احساسات خود).

اگر جمعه شب احساس تنهایی می کنید و دوستان یا اعضای خانواده ای دارید که می توانید با آنها تماس بگیرید ، ممکن است بهترین راه حل این مسئله این باشد که با دیگران تماس بگیرید. ممکن است متوجه شوید که مکالمه تلفنی به شما کمک می کند.

اگر به سراغ هر کسی رفتید ولی هیچ کس پاسخ نداد ، ممکن است احساس تنهایی کنید. اما می شود از زاویه دیگری مسئله را حل کرد. به جای اینکه سعی کنید با کسی ارتباط برقرار کنید ، به احساس تنها بودن خود توجه کنید.

ممکن است ترجیح دهید در یک استراتژی مقابله سالم شرکت کنید که به شما امکان می دهد احساس بهتری داشته باشید. نقشه کشی ، بافندگی یا باغبانی تنها چند نمونه از فعالیت های انفرادی است که ممکن است کمک کند تا با روشی سالم با تنهایی کنار بیایید.

با دوستان قدیمی ارتباط برقرار کنید

گاهی اوقات ارتباط با دوستان قدیمی آسان تر از ایجاد دوستان جدید است. شاید طی این سالها ارتباط خود را با هم اتاقی دانشگاه تان از دست داده اید. یا شاید با برخی از اعضای فامیل از خیلی وقت پیش صحبت نکرده باشید.

ممکن است برای شما آسان باشد که با همکلاسی های سابق ، افراد همسایه قدیمی یا همکاران قبلی خود ارتباط برقرار کنید زیرا قبلاً چیزهای مشترکی با آنها دارید. یادآوری  زمان های گذشته ممکن است کمک کند دوباره به هم مرتبط شوید و ممکن است دریابید که می توانید یک رابطه رو به جلو ایجاد کنید.

از طریق شبکه های اجتماعی یا پیام کوتاه با افراد تماس بگیرید. اما سعی کنید از طریق تلفن ، از طریق گپ ویدیویی یا حضوری با آنها مرتبط شوید. ارتباط چهره به چهره  بیش از پیام رسانی به تسکین تنهایی کمک می کند.

به یک باشگاه بپیوندید

علاوه بر برقراری ارتباط بالقوه با افراد گذشته ، ممکن است تصمیم بگیرید با افراد جدید نیز ارتباط برقرار کنید. به دنبال فعالیت های اجتماعی باشید از کلوپ های کتاب و کلوپ های باغبانی گرفته تا گروه های پیاده روی و گروه های تجاری، احتمالاً خواهید فهمید  روش های زیادی برای ارتباط با مردم  وجود دارد.

 در یک رویداد شرکت کنید و صحبت با چند نفر را در اولویت قرار دهید. ممکن است حضور در چند رویداد مختلف یا پیوستن به چند باشگاه مختلف به شما کمک کند تا افراد بیشتری را ملاقات کنید.

 کتاب بخوانید

خواندن کتاب کمک می کند تا وارد شخصیت های رمان شوید. که کمک می کند بفهمید دیگران چگونه فکر می کنند و می تواند در شما احساس ارتباط بیشتر بوجود آورد.  کتاب ها دنیای شما را گسترش می دهند و  کمک می کنند کمی کمتر احساس تنهایی کنید.

یک انجمن آنلاین پیدا کنید

یکی از نکات شگفت انگیز در مورد اینترنت این است که می توانید با افراد از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. با چند کلیک می توانید افرادی با علایق ، مشکلات و اهداف مشابه را پیدا کنید.

ممکن است به دنبال تالارهایی باشید که در آن افراد درباره موضوعات مورد علاقه شما بحث می کنند ممکن است متوجه شوید که با دیگران در مورد موضوعاتی که احساس اشتیاق دارید یا موضوعاتی که از آنها لذت می برید ارتباط بیشتری برقرار می کنید حتی اگر هرگز حضوری با آنها ملاقات نکرده باشید.

راهنمایی حرفه ای دریافت کنید

اگر با تنهایی دست و پنجه نرم می کنید و نمی دانید چه کاری باید انجام دهید، ممکن است بخواهید از متخصص کمک بگیرید. صحبت با یک متخصص بهداشت روان ممکن است به شما کمک کند ارتباط معناداری با افراد برقرار کنید و همچنین راهکارهایی برای کنار آمدن با تنهایی به روشی سالم کشف کنید.

همچنین اگر با تنهایی خود به روشی ناسالم کنار آمده اید ،دستیابی به کمک حرفه ای مهم است. نوشیدن الکل ، روی آوردن به غذا  ، یا انجام سایر رفتارهای ناسالم می تواند در طولانی مدت تنهایی را افزایش دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان